Toimitusehdot ja palvelukuvaukset
Keskeisimmät muutokset ehtoihin
Telian yleiset toimitusehdot kuluttaja-asiakkaille perustuvat Ficomin telealaa koskeviin yleisiin kuluttajaehtoihin.
Pyrimme aina ratkaisemaan kiistat rakentavasti ja yhdessä asiakkaidemme kanssa. Jos sinun ja Telian väliseen erimielisyyteen ei kuitenkaan löydy yhteistä ratkaisua, voit viedä asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
Ennen kuluttajariitalautakuntaa sinun tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.
Puhelinliittymät
Yhteys
Yhteys puhelimeen
Puhelinliittymien lisäpalvelut
Telia Yhteys Multi
Mobiilivarmenne
Wifi-puhelut
Käyttöraja
Kamu
Määräaikaiset sopimukset
Telia Vastaaja
Telia 02001000 Numeropalvelu
Yhteys mukaan
Yhteys kotiin
Yhteys kotiin mobiili
Telia Play
Maksu-TV
Kaapeli-TV
MTV Katsomo -suoratoistopalvelu Telian laskulla
- MTV Katsomo -palvelukuvaus (pdf)
- MTV Katsomo -palvelun käyttöehdot löytyvät MTV:n sivuilta (avautuu uuteen selainikkunaan) >
Netflix-suoratoistopalvelu Telian laskulla
- Netflix-palvelukuvaus (pdf)
- Netflix-yhdistelmätuotteen ehdot (pdf)
- Netflix-palvelun käyttöehdot löytyvät Netflixin sivuilta (avautuu uuteen selainikkunaan) >
Max-suoratoistopalvelu Telian laskulla
Laitemyyntiehdot
Laitevuokraehdot
Laitetoimitusehdot
Laiteylläpitoehdot
Määräaikainen Laitesopimus
Maksuaikaehdot
Telia Smart, Telia Hybrid ja Telia 5G ulkoyksikkö
Spotify
Telia Turvapaketti
Hätäpalvelun saatavuus sekä liittymänhaltijan sijaintitiedon saatavuus ja sen rajoitukset
Puhelinliittymällä yleisessä viestintäverkossa soitettavista hätäpuheluista, soittajan sijainnin paikantamisesta ja hätätekstiviesteistä säädetään laissa ja Liikenne- ja viestintäviraston määräyksessä.
Matkapuhelinverkossa toimiva teleyritys huolehtii osaltaan soittajan sijainnin paikantamisesta ja siitä, että tämä saa soittaessaan tai lähettäessään tekstiviestin maksutta yhteyden yleiseen hätänumeroon 112.
Tekstiviestin lähettäminen ei ole matkapuhelimen osalta mahdollista ilman SIM-korttia. Hätätekstiviestin luotettavuus ja nopeus eivät ole samaa luokkaa kuin hätäpuhelun.
Muiden kuin puhelinliittymän palveluiden avulla hätänumeroon tehtäviä yhteydenottoja ja paikannusta koskevia tietoja annetaan palvelukohtaisissa erityisehdoissa.
Telia Incloud 9 -palvelu
INcloud 9 on kotimainen aito pilvipalvelu, joka tarjoaa asiakkaalle turvallisen, skaalautuvan ja ketterän pilvialustan. INcloud 9 toimii itsepalveluperiaatteella, mutta tarvittaessa voit hankkia sen myös hallittuna ratkaisuna. Palvelu tuotetaan korkealuokkaisista, kotimaisista, kansainväliset standardit täyttävistä palvelinkeskuksista.
Palvelu tarjoaa mahdollisuuden yhdistää joustavasti todellisen käytön mukaan laskutettavaa kapasiteettia kustannustehokkaaseen varattuun kapasiteettiin. Asiakkaat voivat varata kapasiteettia käyttöönsä joustavasti alkaen yhdestä kuukaudesta, päättyen aina usean vuoden sopimuksiin.
Telia Palvelulaite Premium
Telia Palvelulaite Premium mahdollistaa päätelaitteiden hankkimisen palveluna.
Telia Palvelulaite Mobiili -laitteet ovat matkapuhelimia ja tabletteja sekä niihin rinnastettavia laitteita. Palvelusisältönä on toimitus, huoltopalvelu lainalaitteella, vakuutus ja tietoturvallinen kierrätys. Oletussopimuskausi on 24 kk.
Telia Palvelulaite IT-laitteet ovat kannettavia tietokoneita, tietokoneita ja työasemia sekä niihin rinnastettavia laitteita. Palvelusisältönä on toimitus, huoltopalvelu, takuulaajennus, vakuutus, käyttöjärjestelmä- ja TeamViewer-esiasennus, laitekohtainen tietoturvalisenssi ja tietoturvallinen kierrätys. Oletussopimuskautena on 36 kk.
Telia Palvelulaite Reititin -laitteet ovat mobiiliverkkoyhteyden jakamiseen tarkoitettuja laitteita, kuten modeemeja ja reitittimiä. Palvelusisältönä on toimitus, huoltopalvelu vaihtolaitteella ja tietoturvallinen kierrätys. Oletussopimuskausi on 24 kk.
Telia Palvelulaite Premiumin tilauksen yhteydessä voidaan tilaukselle lisätä lisätarvikkeita tai oheislaitteita, jotka laskutetaan Telia Palvelulaite Premium -laskun yhteydessä. Lisätarvikkeet ja oheislaitteet eivät sisällä edellä mainittuja palveluita ja ne ovat asiakkaan omaisuutta.
Telia Palvelulaitteen vakuutusehdot.pdf
Telia Verkkotunnuspalvelu
Telian rekisteröidessä verkkotunnuksen asiakkaan puolesta, Telia toimii vain välittäjänä verkkotunnuksen (domainin) rekisteröinnissä, täyttäen hakemuslomakkeet asiakkaan puolesta sekä välittäen mahdolliset rekisteröintikulut domainrekisteriltä asiakkaalle.
Verkkotunnus rekisteröidään aina asiakkaan (palvelun tilaajan) toimittamin tiedoin, jolloin asiakas toimii hallinnollisena kontaktina domainille. Telia huolehtii verkkotunnuksen uusintarekisteröinneistä, jos verkkotunnus on alun perin rekisteröity Telian kautta tai siirretty Telian käyttämään rekisteriin. Muussa tapauksessa asiakas huolehtii itse jatkorekisteröinnin suorittamisesta. Kansainvälisiä verkkotunnuksia rekisteröitäessä on myös huomattava, että verkkotunnuksen hakijan (palvelun tilaajan) yhteystiedot tallennetaan kansainväliseen WHOIS-tietokantaan, jossa on listattu kaikkien verkkotunnuksien omistajat. Tämä perustuu ICANN:n määrittelemiin vaatimuksiin, joita kaikki rekisteröijät joutuvat noudattamaan.
Telia verkkotunnuspalvelun palvelukuvaus (pdf)
Yleiset ehdot
Verkkotunnuksen rekisteröintiä koskevat yleiset ehdot
Fi-verkkotunnuksen hakijalle ja käyttäjälle (Traficom)
EU-verkkotunnusten sopimusehdot (EURid, en)
SE-verkkotunnusten sopimusehdot (Internetstiftelsen, se)
Verkkotunnusten välittäjien rekisteröintitiedot (Ascio, en)
ICANN (GTLD-verkkotunnukset)
Leveransvillkor och tjänstebeskrivningar
Yhteys
Yhteys puhelimeen
Telia Kompis
Telia Yhteys Multi
Brukgräns
Wifi-samtal
Telia Tidsbundet avtal
Telia Vastaaja Svarartjänst
Telia 02001000 Nummertjänst
Yhteys mukaan
Yhteys kotiin
Yhteys kotiin mobiili
Telia Play
Betal-TV
Kabel-TV
MTV Katsomo -streamingtjänst med Telias faktura
Netflix-streamingtjänst med Telias faktura
- Netlix-tjänstebeskrivning (pdf)
- Netflix-paketerbjudandes villkor (pdf)
- Netflix-användarvillkor (öppnas i ett nytt fönster) >
Max-streamingtjänst med Telias faktura
Försäljning av utrustning
Uthyrning av utrusting
Leverans av utrustning
Underhåll av utrustning
Tidsbundet Utrustningsavtal
Villkor för betalningstid
Telia Smart, Telia Hybrid och Telia 5G ulkoyksikkö
Turvapaketti
Leveransvillkor
Tjänstebeskrivning
Försäkringsvillkor
Tillgången till nödtjänster samt tillgången till abonnemangsinnehavarens positionsdata och begränsningar av den
Om nödsamtal som rings med telefonanslutningen i det allmänna kommunikationsnätet, positionering av uppringare och nöd-sms stadgas i lag och Transport- och kommunikationsverkets föreskrift.
Ett teleföretag med verksamhet i mobiltelefonnätet svarar för positionering av uppringare och för att uppringaren kostnadsfritt kan ringa och sms:a det allmänna nödnumret 112.
Sändning av sms är inte möjligt med mobiltelefon utan SIM-kort. Pålitligheten och snabbheten hos ett nöd-sms är inte desamma som för ett nödsamtal.
Information om positionering och kontakt med nödnumret via andra tjänster än telefonanslutningstjänster finns i de tjänstespecifika specialvillkoren.
Terms of delivery and service descriptions
Yhteys
Yhteys puhelimeen
Telia Friend
Telia Yhteys Multi
Usage Limit
WiFi Calling
Telia Fixed-Term Agreement
Telia Vastaaja Voice Mail
Telia 02001000 Directory service
Yhteys mukaan
Yhteys kotiin
Yhteys kotiin mobiili
Telia Play
Pay TV
Cable TV
MTV Katsomo streaming service charged with a Telia invoice
Netflix streaming service charged with a Telia invoice
- Netflix Service Description (pdf)
- Netflix Bundle Terms (pdf)
- Netflix Terms of Use (opens in a new window) >
Max streaming service charged with a Telia invoice
Equipment sales
Equipment rental
Equipment delivery terms
Equipment maintenance
Fixed-term device agreement
Terms of payment period
Telia Smart, Telia Hybrid and Telia 5G outdoor unit
Turvapaketti
General terms and conditions
Service Description
Insurance Terms
Availability of the emergency service, and availability and restriction of location data on the subscription holder
Provisions on emergency calls made using a telephone subscription in a public communications network, on the positioning of a caller and on emergency text messages are laid down in the law and in regulations issued by the Finnish Transport and Communications Agency.
A telecommunications operator operating in the telephone network contributes to the positioning of the caller and ensures that the caller can call or send text messages to the general emergency number 112 free of charge.
It is not possible to send a text message if the mobile phone has no SIM card. Emergency text messages are not as reliable or fast as emergency calls.
Information on contacting the emergency number and on positioning the caller by means of other services than those of a telephone subscription is provided in service-specific special terms and conditions.