Huollamme ja kehitämme palveluitamme ja verkkojamme säännöllisesti. Tästä huolimatta voi sattua vikatilanteita, jotka häiritsevät yrityksesi arkea. Haluamme pitää asiakkaamme ajan tasalla yllättävistä häiriötilanteista ja ilmoittaa, kun tunnistamme, että muutostöistä saattaa aiheutua käyttökatkoja. Tätä kutsutaan häiriöviestinnäksi.
Pyrimme viestimään häiriöistä mahdollisimman nopeasti ja oikealle kohderyhmälle, jolloin sinun ei tarvitse olla erikseen yhteydessä asiakaspalveluumme. Onnistunut häiriöviestintä tavoittaa nopeasti ja riittävän kattavasti ne yhteyshenkilöt, joita poikkeustilanne koskee.
Telian häiriötiedottaminen tapahtuu näissä kanavissa:
- Telia.fi häiriötiedotteet
- Telia.fi häiriökartat
- Sähköposti ja tekstiviestit
- Puheluvalikko ja chat-palvelu
Kun saat meiltä tiedotteen, voit olla varma, että asia on hoidossa. Tiedotteen pohjalta voit ryhtyä varautumistoimiin, kuten esimerkiksi puhelinjärjestelmän varaohjausten käyttöönottoon ja tarvittaessa sidosryhmiesi informointiin.
Varmista, että häiriötiedotteet tavoittavat
Sinun kannattaa varmistaa, että yrityksen yhteystiedot ovat meillä aina ajan tasalla. Ilmoitathan siis yhteystietojen ja -henkilöiden muutokset meille, jotta tiedotteemme tavoittavat oikeat henkilöt.
Suosittelemme isompia yrityksiä ilmoittamaan meille yhteystiedoksi sähköpostin jakelulistan, joka sisältää oikeat vastaanottajat ja jota yrityksessä pidetään ajan tasalla. Näin henkilövaihdokset eivät vaadi erillistä ilmoitusta meille, vaan tiedot päivittyvät, kun yritys muuttaa sähköpostilistaa. Sähköpostin jakelulista voisi olla esimerkiksi muotoa telia-hairiot@yritys.fi.
Näin ilmoitat meille yhteystietosi:
- Tee Palvelupyyntö Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.
- Tilaa Mobiiliverkon häiriötiedotteet itsepalveluna Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.
- Ilmoita Telian yhteyshenkilöllesi, joka voi olla esimerkiksi palvelupäällikkö tai vastuumyyjä.
Näin tiedotamme häiriöistä
Häiriötiedottamisemme jakaantuu kolmeen osa-alueeseen: asiakasviat, verkkoviat ja muutostyöt. Näistä jokaiseen liittyy omat erityispiirteensä sekä eroavaisuuksia tilanteesta ja palvelusta riippuen.
Asiakasviat
Asiakasvikojen häiriötiedottaminen koskee verkonvalvontamme havaitsemia tai asiakkaan raportoimia vikoja. Tiedotamme niistä tikettikohtaisesti ilmoitetuille kontakteille ja palvelun yleisille kontaktitiedoille.
Verkkoviat
Verkkovioista tiedottaminen riippuu palvelusta ja häiriön laajuudesta. Tiedottamista tehdään yhteen tai useampaan kanavaan kulloisenkin tarpeen mukaisesti.
- Telia.fi/häiriotiedotteet: julkaisemme isoimmat häiriöt kirjallisina tiedotteina. Voit tilata tekstiviesti-ilmoituksen sinua kiinnostavista häiriötiedotteista, jolloin saat tiedon vian päättymisestä. Näin sivustoa ei tarvitse aktiivisesti seurata.
- Telia.fi häiriökartta: näet helposti yksittäiset mobiiliverkon häiriöt ja niiden vaikutusalueet. Voit tilata sähköposti- tai tekstiviesti-ilmoitukset haluamiesi osoitteiden mobiiliverkon häiriötilanteista Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa Häiriötiedoteasetukset -palvelun kautta (maksuton).
- Sähköposti ja tekstiviesti: lähetämme viestin tietoliikenne- ja viestintäratkaisujen laajoista vioista palveluvaikutuksen mukaisesti.
- Asiakaspalvelunumero ja chat: lisäämme valikkoon tiedotteita isoimmista häiriöistä.
Muutostyöt
Muutostöistä tiedotamme samoja kanavia pitkin kuin verkkovioistakin. Asiakaspalvelunumeroon ja chattiin lisäämme tiedotteita muutostöistä vain poikkeustilanteissa.
Mitä tehdä, jos häiriötiedotetta ei löydy?
Mikäli et löydä havaitsemastasi häiriöstä tiedotetta oikeasta kanavasta, voi olla syytä ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme ongelman ratkaisemiseksi. Voit myös tehdä vikailmoituksen Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.