KalPalta kiitosta Telian joukkueelle: ”Tehokasta ja sujuvaa toimintaa”
Jääkiekkoseura KalPassa halutaan keskittyä tuloksen tekemiseen, ja siksi sujuvasti toimivat palvelut ovat keskeisessä roolissa. Toimitusjohtaja Toni Saksman hyödyntää Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelua tehokkaasti: ”Työtäni helpottaa, kun voin hallita joukkueemme liittymiä nopeasti itse.”
Keltamustissa asuissaan jäällä taituroivat KalPan kiekkoilijat tunnetaan nopeista liikkeistään. Kuopiolaisen liigajoukkueen toimitusjohtaja Toni Saksman arvostaa sujuvuutta ja hyvää joukkuepeliä myös kaukalon ulkopuolella. Saksmanin mukaan Telian kanssa yhteistyö on helppoa.
KalPa tuli Telian asiakkaaksi 2020 ja otti heti käyttöönsä Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun. KalPassa palvelun pääkäyttäjänä toimiva Saksman pitää sitä kätevänä ja helposti omaksuttavana portaalina.
Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa yritys voi itse avata ja sulkea liittymiä tai muokata niiden ominaisuuksia. Kun yrityksellä on valmiina nippu SIM-kortteja, muutokset voi tehdä heti. Yritysasiakkaat saavat tunnukset palveluun ja voivat käyttää sitä maksutta.
KalPalle palvelu näytti parhaat puolensa, kun edustusjoukkue matkasi joulukuussa 2023 Spengler Cupin turnaukseen Sveitsiin.
”Tuollaisen reissun järjestämisessä on monta muistettavaa asiaa, enkä ollut tullut tarkistaneeksi ennakkoon Sveitsin datahinnoittelua. Siellähän on eri puhelu- ja datahinnat kuin meillä EU-maissa. Huomasin Sveitsin korkeat hinnat vasta bussissa, kun olimme jo matkalla lentokentältä hotelliin. Mietin muutaman hetken, ketkä meistä tarvitsevat työnsä puolesta isomman datapaketin paikan päällä ja avasin saman tien sellaiset. Ilman tätä "MTY" -asiointipalvelua muutos ei olisi onnistunut, koska oli tapaninpäivän ilta”, Toni Saksman kertoo.
Hyviä tuloksia kentällä ja bisneksessä
KalPa pelaa jääkiekkoa Suomen korkeimmalla sarjatasolla, Liigassa, ja myös taloudellisesti seuralla menee hyvin.
Vuodesta 2013 toimitusjohtajana toiminut Saksman iloitsee nykymenestyksestä. Tilikausi 2022–2023 oli liikevaihdollisesti yhtiön historian paras.
”Liikevaihtomme oli noin 8,7 miljoonaa euroa, ja meillä oli noin 80 työntekijää. Tulosta teimme tilikaudelle yli 400 tuhatta euroa. Jääkiekko on viihdebisneksemme ydinliiketoimintaa, mutta sen ympärille on kasvatettu muutakin. Suurin kasvun tekijä oli ravintolatoimintamme laajentuminen: Meillä on ympärivuotista ravintolatoimintaa jäähallin lisäksi ravintola Pelimies Kallanrannassa”, Saksman sanoo.
Lätkäpeleissä yleisömääräkin on palautunut koronaa edeltäneelle tasolle. Erityisen hyvin ovat myyneet pudotuspelien liput.
”Playoffs-pelit ovat myyneet aina tosi hyvin, mutta tänä vuonna jopa välieräpelit myytiin muutamassa tunnissa loppuun. Olimme edellisen kerran välierissä vuonna 2017, ja silloin neljästä pelistä kaksi myytiin loppuun.”
Joukkuepeli parasta
Toni Saksman on erittäin tyytyväinen joukkueeseensa.
”KalPa on tunnetusti nopeasti luisteleva ja kiekkotaitava joukkue, jonka menestys on kaikkien yhteisen työn tulosta. Olemme myös omavarainen: meillä on paljon omia kasvatteja, joista haluamme kehittää hyviä pelaajia.”
Vuonna 1929 perustettu KalPa on omien sanojensa mukaan sydämeltään savolainen ja ylpeästi kuopiolainen.
”Haluamme panostaa vahvaan yhteistyöhön alueellamme. Onneksi olemme saaneet paikalliset kärkiyritykset isosti mukaan. Näin voimme tukea yhdessä alueemme elinvoimaa”, Saksman pohtii.
KalPan Toimitusjohtaja Toni Saksman kiittelee, että myös Telia on osoittanut mahtavaa joukkuepelaamista.
Kun KalPa oli avaamassa uutta ravintolansa, toinen palvelutarjoaja ei saanutkaan ravintolan internet-yhteyttä toimimaan ajoissa. Telian asiakasvastaava Henri Lappalainen keksi kuitenkin ratkaisun.
”Henri neuvoi, että voimme ottaa ensin käyttöön Telian 4G-mobiililiittymän, jonka avulla saamme kassajärjestelmän toimimaan – vaikka oli joulunpyhät edessä. Myöhemmin paikalle tehtiin kuituasennus. Emme olisi voineet avata ravintolaa ajoissa, jos kassajärjestelmä ei olisi saanut nettiyhteyttä”, Saksman päättää.
Hän kiittelee sitä, että vaikka Telia on iso yhtiö, kriittisessä paikassa se pystyy toimimaan nopeasti kuin tehokas joukkue.
Haaste: KalPa halusi nopeuttaa liittymiensä hallintaa, jotta aikaa säästyisi jääkiekkojoukkueen tärkeimpiin tehtäviin.
Ratkaisu: Joukkue otti tehokäyttöön Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun.
Hyödyt: KalPa voi tehdä muutokset liittymiinsä heti itse, ajasta ja paikasta riippumatta. Se voi tilata ja lopettaa liittymiä tai muuttaa esimerkiksi niihin kuuluvia ulkomaan datapaketteja heti kun on tarvetta.
Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelu: Käyttöopastus pääkäyttäjille.
Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityspalveluita ja käyttäjätietojasi, ostaa uusia tuotteita, nähdä tilauksesi ja laskusi sekä tehdä palvelupyyntöjä. Maksuton Minun Telia Yrityksille on aina ja kaikkialla, vain muutaman klikkauksen päässä.