Yrittäjille: Maksumuistutuspalvelu kytketään jatkossa automaattisesti
Maksumuistutuspalvelu muistuttaa nimensä mukaisesti Telian asiakkaita, kun laskun eräpäivästä on kulunut noin viikko ja uudestaan muutamaa päivää ennen liittymän sulkeutumista. Palvelu on käytettävissä sekä matkapuhelin- että kiinteän verkon asiakkailla.
Maksuton Maksumuistutuspalvelumme on saanut alusta lähtien paljon kiitosta, koska se keventää muistikuormaa ja helpottaa kiireisessä yrittäjän arjessa tärkeiden asioiden hoitamista ajallaan. Palvelun avulla voit välttää ylimääräiset kulut, joita aiheutuu maksun viivästymisestä, sekä palveluiden sulkeutumisen.
Yrittäjäasiakkaamme ovat antaneet palautetta siitä, että palvelun toivottaisiin olevan automaattisesti päällä. Nyt toiveisiin on vastattu, eikä palvelua tarvitse jatkossa erikseen tilata. Voit lukea nostoja asiakkaidemme palautteista ja halutessasi myös jättää palautetta Asiakastuen asiakaspalautteet -sivulta.
Näin Maksumuistutuspalvelu toimii
Maksumuistutuspalvelu kytketään automaattisesti voimaan pienemmille yritysasiakkaille (alle kymmenen hengen yritykset). Palvelu lähettää muistutusviestin ennen maksukehoituksen muodostumista. Halutessasi voit jälkikäteen päivittää yhteystietoa, muuttaa muistutusviestin tekstiviestistä sähköpostiviestiksi tai poistaa palvelun kokonaan käytöstä. Hallitset palvelua Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.
Haluamme varmistaa, että maksumuistutuspalvelu vastaa yrityksesi tarpeita. Siksi suuremmissa yrityksissä palvelu on jatkossakin laitettava erikseen päälle Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa. Näin voit olla varma, että muistutusviesti lähetetään oikeaan numeroon.
Maksumuistutusviesti lähetetään seuraavissa tilanteissa:
- Ensimmäinen viesti lähtee noin viikko eräpäivästä, jos laskun summa on vähintään 5,05 e ja lasku on avoinna.
- Toinen viesti lähtee, jos liittymää uhkaa sulkeminen.
Eikö Maksumuistutuspalvelu ole päällä?
Maksumuistutuspalvelua ei kytketä heti kaikille asiakkaille, joilta se puuttuu. Palvelu otetaan käyttöön, kun avoin laskusi etenee saatavien valvonnassa maksumuistutustilaan ja maksukehoitus olisi pian lähdössä. Jos siis maksat laskusi aina ajallaan, palvelu ei koskaan kytkeydy päälle.
Yli kymmenen hengen yrityksissä Maksumuistutuspalvelua ei kytketä automaattisesti päälle. Yrityksen vastuuhenkilö voi laittaa sen voimaan Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa. Tarvittaessa löydät apua tähän Asiakastukemme Maksumuistutuspalvelun käyttöön ottaminen -ohjeesta.
Maksumuistutusviestiä ei lähetetä:
- Jos kytket palvelun pois käytöstä
- Jos yhteystietosi eivät ole ajan tasalla
- Jos laskusta on tehty maksusopimus.