Varmista laadukas asiakaspalvelu
Telia VIP Plus on monipuolinen viestintä- ja asiakaspalveluratkaisu, jolla tarjoat parempaa asiakaspalvelua, helpotat työntekijöidesi arkea ja sujuvoitat asiakaspalvelun hallintaa. Palvelu on uudistettu versio monelle tutusta Telia Viestintäpalvelu VIP:stä, jolla on Suomessa yli 300 000 käyttäjää. Telia VIP Plus on tietoturvallinen ja joustava palvelu, joka sopii kaikenkokoisille yrityksille toimialasta riippumatta.
Telia VIP Plus hinta on alkaen 7,99 €/kk/käyttäjä (ALV 0 %). Hinta määräytyy käyttäjien ja valitsemiesi ominaisuuksien mukaan.
Kiinnostuitko? Jätä yhteydenottopyyntö
Oletko jo Viestintäpalvelu VIP:in asiakas? Lue lisätietoja
Hyödyt
Paranna asiakaskokemusta
Sujuvoita työntekijöiden arkea
Helppokäyttöisyys
Telia VIP Plus -palvelu tarjoaa
Työntekijöiden arki sujuvoituu
- Vastaa puheluihin missä ja milloin tahansa
- Hallinnoi helposti omaa tavoitettavuustilaasi
- Tiedä aina, kuka kollega tavoittelee
Asiakaspalvelun johtaminen helpottuu
- Seuraa palvelutasoa reaaliajassa
- Hallinnoi palvelua kätevästi itsepalveluna
- Monipuolinen raportointi asiakaspalvelun tilasta
Hyödyt yrityksellesi
- Varmistat yrityksesi tavoitettavuuden
- Kustannustehokas ratkaisu ja asiakaspalvelun tehostuminen
- Työntekijöiden tiedot yhdessä paikassa
Ominaisuudet loppukäyttäjille
Hallinnoi tilaasi puhelimitse
Mobiilisovellus helpottaa yhteydenpitoa ja parantaa saavutettavuutta. Sen avulla voit vastaanottaa ja hallita puheluita, nähdä kollegoiden tavoitettavuuden ja vastata asiakaspuheluihin joustavasti.
Näet myös kaikki saapuneet puhelut, vaikka puhelimesi olisi ollut kiinni tai lentotilassa.
Työpuhelin suoraan myös selaimessa
Selainpohjainen työasemapuhelin helpottaa yhteydenpitoa tietokoneella. Voit vastata puheluihin, välittää niitä eteenpäin ja viestiä chatin tai tekstiviestien kautta.
SSO-kirjautuminen nopeuttaa palveluun pääsyä ja parantaa käyttökokemusta.
Helppoa työn seurantaa ja hallintaa
Ryhmälokista näet yhdellä silmäyksellä vastatut ja vastaamattomat puhelut sekä puhelun käsitelleen henkilön.
Voit määrittää vastaamattomille puheluille vastuuhenkilön jatkokäsittelyä varten tai merkitä puheluihin huomautuksia.
Lomaile rauhassa ja näe muiden tiedot
Kun olet poissa työpaikalta tai lomalla, voit asettaa poissaolotiedotteen, jolloin puhelut ohjataan sijaiselle tai tärkeissä asioissa sinulle. Soittaja saa tiedon seuraavasta tavoitettavuudestasi.
Näet kätevästi kollegoidesi yhteys- ja tavoitettavuustilat, jolloin vältät turhat soitot.
Ominaisuudet asiakaspalvelun johtamiseen
Ohjaa asiakkaasi oikeaan paikkaan
Perinteinen puhelinvaihteen hoitaja korvautuu valmiiksi äänitetyillä nauhoitteilla. Asiakas voi valita napin painalluksella, mihin asiaan hän tarvitsee apua, jolloin puhelu ohjautuu heti oikealle henkilölle.
Pidä asiakkaasi ajan tasalla jonotuksesta
Jonotustoiminto antaa asiakkaalle tietoa palvelutilanteesta, kuten jonotusjärjestyksestä ja arvioidusta jonotusajasta. Tarvittaessa asiakas voi jättää takaisinsoittopyynnön, joten hänen ei tarvitse odotella linjoilla.
Tiedota asiakkaita helposti
Text-to-speech -ominaisuudella luot ammattimaiset tiedotteet useilla eri kielillä minuuteissa. Myös kansalliset juhlapyhät ovat automaattisesti saatavilla. Voit ohjata puhelut varavastauspaikkaan tai tiedotteeseen palvelun ollessa suljettu.
Hallinnoi palvelutasoa reaaliajassa
Saat reaaliaikaista tietoa asiakaspalvelun tilanteesta. Voit lisätä henkilöitä helposti vastausryhmiin tarvittaessa tai ohjata puheluita varavastauspaikkaan.
Telia VIP Plus -lisäpalvelut
Seuraa palvelun laadun toteutumista raportoinnilla
Voit seurata kätevästi asiakaspalvelun ja käyttäjien puhelumääriä sekä asiakaspalvelun kuormitusta ja KPI-mittareiden toteutumista.
Mittaa laatua NPS-kyselyillä
NPS-kyselyiden avulla keräät helposti ja nopeasti palautetta asiakaspalvelun laadusta. Sen avulla voit mitata, analysoida ja kehittää asiakaspalveluprosessejasi.
Automatisoi puheluiden ohjaamista
Kulunvalvonnasta tai työajanseurannasta saatavilla tiedoilla muutetaan automaattisesti käyttäjien tavoitettavuustietoa VIP Plus -palvelussa ja vaikutetaan puheluiden ohjautumiseen.
Tehosta asiakastietojen hallintaa CRM-integraatiolla
Palveluun on integroitavissa yleisimmät CRM-järjestelmät, kuten Salesforce, Hubspot, Pipedrive, Lime CRM, Freshsales ja Zoho. CRM-integraatio näyttää muun muassa soittajan tiedot ja puheluhistorian.
Puheentallennus parantaa asiakaskokemusta
Palvelu tallentaa puheluita esimerkiksi viranomaisvaatimuksia varten ja todentaa asiakkaiden kanssa läpikäytyjä asioita.
Tavoitettavuustietojen haku kalenterista
Kalenterissa ja Teamsissa olevat merkinnät muuttavat automaattisesti käyttäjän tavoitettavuustietoa VIP Plus -palvelussa. Automaatio tuo tehokkuutta ja parantaa tavoitettavuutta.
Hyödynnä palvelua osana Teamsia
Teams-puheintegraation avulla voit soittaa puheluita Teams-sovelluksesta Teamsin ulkopuolelle. Saapuviin puheluihin voi vastata joustavasti joko matkapuhelimesta tai Teams-sovelluksesta.
Päivitä tiedot automaattisesti eri tietokannoista
Synkronoi tiedot organisaatiosi järjestelmien, kuten Entra ID:n tai HR-järjestelmien, ja VIP Plus -palvelun välillä. Tiedot pysyvät ajan tasalla, kun esimerkiksi nimenmuutokset päivittyvät automaattisesti.
Oletko jo Telia Viestintäpalvelu VIP:in asiakas?
Tutustu alta Viestintäpalvelu VIP:in ja uuden VIP Plus -palvelun eroihin ja muihin hyödyllisiin tietoihin nykyisille asiakkaillemme.
Uusi Telia VIP Plus -palvelu sisältää hyödyllisiä ominaisuuksia ja parannuksia verrattuna Telia Viestintäpalvelu VIP:iin. Telia VIP Plus -palvelussa on esimerkiksi helppokäyttöisemmät käyttöliittymät, selainpohjainen työasemapuhelin sekä paljon uusia ominaisuuksia, kuten CRM-integraatio.
Alla listattu oleellisimmat parannukset, jotka ovat kehitetty Telia VIP Plus -palveluun:
- Pääkäyttäjäportaali on käyttäjäystävällisempi ja muutosten tekeminen itsepalveluna on entistä helpompaa. Käyttöliittymä on myös loppukäyttäjien näkökulmasta helppokäyttöisempi.
- Paremmin ennakoitavat kustannukset ja kustannussäästöt uuden palvelurakenteen ansiosta.
- Laajat integraatiokyvyt varmistavat, että palvelu mukautuu kasvaviin tarpeisiisi.
- Useat ominaisuudet, kuten SSO-kirjautuminen ja soittajien tietojen näkyminen kaikilla laitteille, mahdollistavat asiakaspalvelun tehostamisen ja laadun parantamisen.

Yllä näet kuvan uudesta selainpohjaisesta työasemapuhelimesta.
- Telia VIP Plus -palvelun käyttöliittymät ovat helppokäyttöisiä.
- Palvelussa on uudistunut työasemapuhelin, sekä uusi käyttöliittymä käyttäjille, joka korvaa Viestintäpalvelu VIP Kotisivun.
- Lisäksi pääkäyttäjäportaali uudistuu. Uudessa portaalissa on paljon uusia ominaisuuksia, kuten text-to-speech -ominaisuus.
- Myös vastausryhmien hallinta suoraviivaistuu merkittävästi.
Telia Viestintäpalvelu VIP päivitetään Telia VIP Plus -palveluun vuoden 2026 loppuun mennessä. Olemme yhteydessä Viestintäpalvelu VIP -palvelun asiakkaisiin muutoksen yksityiskohdista vuosien 2025 ja 2026 aikana. Vaihtaessa Viestintäpalvelu VIP:stä VIP Plus -palveluun, palvelun kirjautumisosoite ja käyttöliittymät muuttuvat. Lisäksi palvelurakenne yksinkertaistuu.
Mikäli haluat tarkempaa tietoa muutoksesta, jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä.
Käyttöönoton aikana palvelun asetukset määritetään yhdessä Telian asiantuntijan kanssa, jotta ne vastaavat juuri sinun yrityksesi tarpeita. Näin varmistamme, että Telia VIP Plus -palvelu on heti alusta alkaen optimoitu parantamaan yrityksesi viestintää ja asiakaspalvelua.