Kaikki artikkelit yrityksille

Telialta saat ICT-palvelut sujuvasti kaikkiin tarpeisiisi – kehitämme toimitusprosessiamme jatkuvasti

3 min

Halusitpa yrityksellesi tietoliikenneyhteyden tai laajemman ICT-kokonaisuuden, saat Telialta nopeasti toimivan ratkaisun – ICT-palveluiden toimittaminen eri puolille maailmaa on meille arkipäivää. Olemmekin saaneet asiakkailtamme kiitosta ketteristä toimituksista ja asiakaslähtöisestä otteesta toimitusprojekteihin.

Kun tilaat Telialta ICT-palveluita, toimitamme ne aina tarpeidesi mukaisesti. Esimerkiksi uuden tietoliikenneyhteyden tilaat kätevimmin Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelusta. Pian tämän jälkeen sinuun otetaan yhteyttä ja pääset käymään käyttöönoton aikataulua tarkemmin läpi asiantuntijoidemme kanssa.

Jos taas haluat tietoliikenneyhteyden nopeuden nostoja sataan toimipisteeseenne, on järkevää, että Telian projektipäällikkö koordinoi toimitusprojektin. Näin saat ajallaan ja sovituilla kustannuksilla sen, mitä on sovittu, ja tiedät koko projektin ajan, mitä teiltä odotetaan.

Telia on Suomen paras digitaalisessa asiakkuudenhallinnassa

Automatiikan ansiosta saat ICT-palvelusi nopeammin ja edullisemmin

Suoraviivaisemmissa toimituksissa käytämme apuna robotiikkaa ja automatiikkaa, sillä kaikki käsin tehdyt työvaiheet hidastavat toimitusta. Näin saat tilaamasi tuotteet ja palvelut nopeammin käyttöösi ja tiedät heti tilausvaiheessa, minä päivänä toimitus saapuu.

”Ihannetapauksessa koko toimitus etenee niin hienosti, ettei väliin tarvita lainkaan ihmiskäsiä. Esimerkiksi Telian Yritysnetin kaikki vaiheet tapahtuvat tilauksesta toimitukseen asti automaattisesti, mikä näkyy asiakkaillemme toimituksen nopeutena, viestinnän selkeytenä ja palvelun edullisempana hintana”, toimitusprosessin kehittämisestä vastaava Ossi Muurainen kertoo.

Laajemmissa toimituksissa otamme kokonaisvastuun projektista

Telialla on yhteiset toimintatavat myös toimituksissa, joissa isompi kokonaisuus rakentuu erilaisista tietoturva-, konesali-, pilvi- ja loppukäyttäjäpalveluista. Koska noudatamme yleisiä projektinhallintakäytäntöjä, on hyvin todennäköistä, että yrityksessäsi on samanlainen tapa toimia. Siksi projektikulttuurit sulautuvat helposti yhteen.

Projektin suunnittelussa olet itse mukana oleellisessa roolissa, sillä esimerkiksi sisäverkkoonne liittyvät asiat täytyy saada etenemään samassa tahdissa muun projektin kanssa. Yhteyshenkilönäsi toimii aina yksi Telian projektipäällikkö, vaikka heitä osallistuisi projektiin useampikin.

”Asiakkaamme arvostavat erityisesti sitä, että johdamme ammattitaidolla heidänkin puoltaan – myös heidän kokemaansa muutosta”, Telian projektitoimiston vetäjä Ville Ristolainen sanoo.

Asiantuntijamme ovat palveluksessasi koko toimituksen ajan

Telian asiantuntijat konsultoivat sinulle erityyppisiä ratkaisuja ja toimivat neuvonantajinasi läpi koko toimituksen.

  • Alkukartoituksessa selvitämme tarpeesi.
  • Myyntivaiheessa käymme läpi mahdolliset ratkaisut – voit luottaa siihen, että olemme perillä viimeisimmistä teknologioista.
  • Tilauksesta toimitukseen siirryttäessä kokoamme tarvittavan asiantuntijaporukan tekemään toteutuksen.

Varmistamme myös, että yhteistyömme sujuu hyvin. Kun meillä on yhteinen ymmärrys riskeistä, vastuunjaosta ja toimituksen laajuudesta, osaamme varmasti reagoida haasteisiin.

Toimituksen jälkeen arkesi lähtee rullaamaan sujuvasti

Toimituksen jälkeen:

  • saat palvelukuvaukset
  • sinulle kerrotaan, miten teet lisätilaukset ja vikailmoitukset
  • saat tarvittaessa opastuksen avainasiakaspalveluun.

Jos haluat Telialta palvelupäällikön vastaamaan ylläpidon aikaisesta toiminnasta, otamme hänet mukaan jo toimitusprojektin loppuvaiheessa. Näin vahdinvaihto tuotannon alkaessa sujuu ongelmitta.

Puhumme kanssasi samaa kieltä

Telian projektipäälliköt saavat paljon kiitosta kyvystään johtaa projekteja ja heitä suositellaan mielellään. Myös toimitusten nopeutta on kiitelty.

”Aika monesti saamme palautetta asiantuntevasta tekijäjoukostamme. Vaikka aikataulu on kiireinen, pystymme joustamaan ja selittämään asioiden kulun niin, että se tulee varmasti ymmärretyksi”, Muurainen mainitsee.

Telian asiakaspalvelu - miten voimme olla avuksi?

Minun Telia Yrityksille on asiakkuutesi koti.

Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun
Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Liiketoiminnan jatkuvuus