Kaikki artikkelit yrityksille

Telia on Suomen paras digitaalisessa asiakkuudenhallinnassa

2 min

Suomen Digimenestyjät 2022 -tutkimuksen mukaan Telia on Suomen paras digitaalisessa asiakkuudenhallinnassa. Koko tutkimuksessa tulimme toiselle sijalle. Kolmannelle sijalle ylsimme parhaan digitaalisen tuotekokemuksen tarjoajana.

Tutkimus suoritettiin nyt jo yhdeksättä vuotta peräjälkeen ja siinä tarkastellaan suomalaisyritysten digitaalista asiakaskokemusta sähköisissä kanavissa. Lisäksi tällä kertaa vertailtiin myös yritysten sisäisien kyvykkyyksien kypsyyttä digitaalisen liiketoiminnan tukemiseksi.

Teliaa kehuttiin kaikissa asiakkuudenhallinnan osa-alueissa. Erityismaininnan onnistuneesta asiakkaiden sitouttamisesta sai Tero Revonmäen luotsaama Telia Yhteisö.

"Yhteisö tukee omalta osaltaan Teliaa sekä asiakkaitamme digiin siirtymisessä. Yhteisössä käyttäjät neuvovat toisiaan ratkomaan ongelmia itse tai käyttämään itsepalveluitamme. Yhteisön avulla saamme myös tuotua asiakkaat ja tuotekehityksen yhteen, joka taas tukee strategiaamme asiakaslähtöisyydestä. Mitä enemmän otamme yrityksenä Yhteisön käyttöön sitä enemmän saamme siitä hyötyä ja sitä enemmän myös asiakkaamme hyötyvät siitä”, Tero kertoo.

Näin asioit kanssamme helpoiten

Digiasiointi on Telian transformaation ydintä

Telialla digitaalisen asiakaskokemuksen, verkkosivujen ja sovellusten eteen tehdään töitä tuotekehityksessä, liiketoiminnassa, kanavissa ja online tiimissä lukuisissa eri tehtävissä. Yhteiset virtuaalitiimit, sujuva yhteistyö ja mahdollisimman ketterä toiminta ovat avainasioita onnistumiseen.

"Saamamme tunnustukset koskevat lähes kaikkien meidän tekemistä ja asiakaskokemuksen rakentamisen onnistumista. Tätä on siis ollut rakentamassa suuri joukko telialaisia, joten kiitos ja kunnia kuuluukin usealle taholle. Tämä antaa myös hyvää pohjaa siihen, että olemme oikealla muutoksen polulla, olemme tehneet hyvää työtä ja tätä jatkamme edelleen, transformaation kautta tähtäämme kohti ykkössijaa", summaa Online-tiimiä johtava Kai Torstila.

Millainen yritys meistä on kasvavamassa? Lue toimitusjohtaja Heli Partasen blogi.

 

Telian asiakaspalvelu - miten voimme olla avuksi?

Minun Telia Yrityksille on asiakkuutesi koti.

Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun
Lisää samasta aiheesta

Artikkelin aihealueet

Kilpailukyky