Kauppakeskus Karisma Lahdessa juhlii tänä vuonna 10-vuotista taivaltaan. Tässä kohtaa oli luontevaa tutkia tarkemmin menestyneen keskuksen roolia kaupallisessa markkinassa: missä ollaan nyt, mitkä liikkeet ovat kiinnostavimpia, mihin kauppakeskuksessa ollaan tyytyväisiä ja mitä kehitettävää kauppakeskuksesta löytyy.
Tutkimus paikkatiedon hyödyntämisestä vaikutusalueen arvioinnissa teetettiin hyödyntämällä Colliersin kaupallisen konsultoinnin ja kehittämisen tiimin palveluita sekä Telian anonymisoitua Crowd Insights -dataa, jolla päästiin tutkimaan kauppakeskuksen todellista vaikutusaluetta, tapahtumien vaikutusta vaikutusalueeseen sekä kilpailijoiden vaikutusalueita ja niiden merkitystä Karismalle.
”Telia tuottaa toistaiseksi markkinoiden parasta tietoa todellisen vaikutusalueen tutkimiseen.”
Laura Narvo
Manager of Market Data Services, Colliers
Colliers yhdistää Telian palvelusta saatavan tiedon muihin lisätietoa antaviin tietolähteisiin. Näin saadaan kattava näkemys siitä, mistä asiakkaat tulevat, mitkä liikkeet sitouttavat asiakkaita parhaiten keskukseen ja millä toimenpiteillä saadaan houkuteltua uusia asiakkaita. Lisäksi palvelu kertoo, missä olisi potentiaalisia asiakkaita, jotka eivät vielä käy kyseisessä kauppakeskuksessa.
Karisman strategiatyössä markkinoinnin vaikutuksia vaikutusalueeseen tutkinut Colliersin Senior Commercial Consultant Paulariina Liuhtonen vahvistaa Narvon näkemyksen kuluttajien paikkatiedon hyödyllisyydestä ja toteaa, että Telian palvelulla pystytään tuomaan erittäin tärkeätä lisätietoa markkinoinnin toimivuudesta ja vaikutuksesta asiakkaiden liikkumiseen. ”Tiedon hyödyntämiseen perustuva markkinointi ja asiakkaiden todellisen käyttäytymisen selvittäminen ovat asioita, joihin jokaisen markkinoinnin ammattilaisen tulee panostaa. Telian data pystyy tuottamaan tähän isoon kokonaisuuteen yhden hyvän markkinoinnin toimivuuden mittarin”, Liuhtonen jatkaa.
Colliers on ollut Telia Crowd Insights -palvelun kehittämisessä vahvasti mukana, jotta palvelusta saadaan paras mahdollinen versio vastaamaan kaupallisten kiinteistöjen tarpeita.
Rajalla-Kauppakeskus hyödyntää myös Crowd Insightsia
Karisma sai Telian palvelusta hyvää lisätietoa toimintansa kehittämiseen
Kauppakeskus Karisman kauppakeskusjohtaja Mari Rönkä on tyytyväinen Colliersin tuottamiin analyyseihin Telian Crowd Insights -palvelua hyödyntämällä. ”Erityisen vaikuttunut olen siitä, että analyysi tuotti meille tietoa, jota aikaisemmin ei ole ollut saatavilla, Rönkä jatkaa.
Colliers on Suomen johtava kauppakeskusmanageri, jonka kaupallisen konsultoinnin ja kehittämisen tiimi tarjoaa kauppakeskusten strategisen vuokrauksen lisäksi laajan kattauksen kaupallisten kiinteistöjen markkina- ja kehityspotentiaalianalyysipalveluita, kiinteistön omistajan tarpeen mukaan räätälöidysti. Palveluihin lukeutuvat laaja-alaiset ja monipuoliset kauppakeskuksen strategiatyöt, jotka voivat sisältää mm. kauppakeskuksen toiminta-alueen määrittelyn, keskuksen kehityksen analysoinnin tunnuslukujen valossa, markkina-analyysin toiminta-alueesta, vuokralaisanalyysin, kilpailija-analyysin, digitaalisen sekä todellisen vaikutusalueanalyysin sekä asiakaskohderyhmäanalyysin.
Tutustu Telia Crowd Insights -palvelun hyötyihin. Lataa esite >>