Klarna-maksamisen ohjeet

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille

Nyt voit maksaa laiteostoksesi Klarnalla! Klarnalla maksat ostoksesi turvallisesti ja voit valita itsellesi sopivimman vaihtoehdon joustavista maksutavoista.

Klarnalla voit maksaa ostoksesi kerralla heti tai 30 vuorokauden maksuajalla tai hyödyntää suosittua osamaksua jopa 3 vuoden maksuajalla. Saatavilla oleviin vaihtoehtoihin vaikuttavat mm. luottohistoriasi sekä ostoksen loppusumma.

Kun maksat Klarnalla, teet sopimuksen Klarna Bank AB:n kanssa, joka on myös luoton myöntäjä. Kysymyksiin Klarna-rahoituksesta, luottosopimuksesta ja laskutuksesta vastaa Klarnan asiakaspalvelu.

Näet kaikki Klarna-luottosi tiedot kirjautumalla Klarnan nettisivuille tai sovellukseen. Muista kirjautua samalla sähköpostiosoitteella, jota käytit tilausta tehdessä.

Siirry Klarnan sivuille

Klarnalla maksamisen kustannukset riippuvat valitsemastasi maksutavasta. Tutustu kustannuksiin, kun valitset maksutapaa. Lisäksi maksamattomista tai myöhässä maksetuista laskuista voi aiheutua lisäkuluja Klarnan ehtojen mukaisesti.

Voit ostaa Klarnalla laitteita verkkokaupastamme, asiakaspalvelustamme tai Telia Kaupasta.

Voit maksaa ostoksesi Klarnalla:
  • kerralla heti
  • kerralla 30 vuorokauden maksuajalla
  • osamaksuna

Saatavilla oleviin vaihtoehtoihin vaikuttavat mm. luottohistoriasi sekä ostoksen loppusumma. Telia Kaupassa voit maksaa osan ostoksestasi Klarnalla ja osan muulla maksutavalla.

Jotta voit käyttää Klarnaa:
  • sinun tulee asua Suomessa
  • sinun tulee olla vähintään 18-vuotias
  • sinulla tulee olla pankkitili
  • sinulla tulee olla positiivinen luottohistoria
  • sinun tulee pystyä vastaanottamaan vahvistuskoodeja tekstiviestillä

Kun maksutavaksi on valittu Klarna, luovutamme Klarnalle nimesi sekä tilauksen toimitusosoitteen. Telia ja Klarna toimivat toisistaan erillisinä rekisterinpitäjinä ja käsittelevät henkilötietojasi omien tietosuojakäytäntöjensä mukaisesti.

Näin maksaminen Klarnalla tapahtuu:

Voit sujuvoittaa ostokokemustasi lataamalla Klarna-sovelluksen.

  1. Valitse ostosta tehdessä maksutavoista Klarna.
  2. Jos sinulla on jo Klarna-tili, saat kirjautumista varten kertakäyttöisen salasanan tekstiviestillä.

    Jos sinulla ei vielä ole Klarna-tiliä, pääset luomaan käyttäjätilin. Syötä tarvittavat tiedot, jotta voit edetä.
  3. Valitse haluamasi Klarna-maksutapa tarjolla olevista vaihtoehdoista (maksa heti, 30 päivän kuluessa tai osissa kuukausittain). Saatavilla olevat maksutavat riippuvat ostosten loppusummasta sekä Klarnan luottopäätöksestä.
    • Huom: Jos nettiselaimessasi on ponnahdusikkunoiden esto (pop-up block), maksutapavaihtoehdot eivät pääse aukeamaan. Salli ponnahdusikkuna selaimesi asetuksista.
  4. Vahvista maksun tiedot ja viimeistele maksaminen.

Katso Klarnan ostopalvelun käyttöehdot

Jos olet valinnut maksamisen heti tai 30 päivän maksuajan, Klarna lähettää sinulle laskun, kun tilaus on lähtenyt matkaan varastoltamme tai heti, jos olet saanut tuotteen mukaan suoraan myymälästä. Jos maksat osissa, saat kuukausittain Klarnalta laskun, kunnes luotto on maksettu pois. Klarna lähettää laskut aina digitaalisesti.

Näet kaikki laskujesi ja lainasi tiedot kirjautumalla Klarnan nettisivuille tai sovellukseen. Muista käyttää kirjautumiseen samaa sähköpostiosoitetta, jota käytit tilausta tehdessä.

Siirry Klarnan sivuille

Jos sinulla on kysyttävää Klarna-laskuista, tutustu Klarnan maksamisen ohjeisiin. Tarvittaessa sinua auttaa Klarnan asiakaspalvelu.

Voit päivittää Klarnan asiakastietojasi sekä yhteystietojasi Klarnan nettisivuilla tai sovelluksessa.

Katso tarkat ohjeet Klarnan sivuilta

Tarvittaessa sinua auttaa Klarnan asiakaspalvelu.

Etämyynnin kautta eli verkkokaupan tai asiakaspalvelun kautta tilatuilla käyttämättömillä tuotteilla ja palveluilla on yleensä 14 päivän palautusoikeus, ellei toisin mainita. Kun palautat Klarnalla ostettua tuotetta, on tärkeää että ilmoitat palautuksesta ensin Klarnalle, jotta tilauksesi laskutus keskeytyy palautuksen käsittelyn ajaksi.

Lue tarkemmat ohjeet palautukseen

Klarna tekee hyvityksen sinulle hyvityskäytäntöjemme mukaisesti sen jälkeen, kun palautuksesi on rekisteröity.

Lisätietoa hyvityksistä Klarnan sivuilla

Ilmenikö ostamassasi laitteessa takuuaikana vika tai onko muuten tarvetta laitteen huollolle? Laitteen takuu ja huolto toimivat samalla tavalla riippumatta siitä, millä maksutavalla laite on maksettu.

Tutustu takuun ja huollon ohjeisiin

Voinko hoitaa Klarna-asioitani Telian asiakaspalvelun kautta?

Klarnaan liittyvä asiointi tapahtuu Klarnan asiakaspalvelun kanssa. Meillä Telialla ei ole näkyvyyttä Klarnan asiakastietoihin tai laskutukseen.

Klarnan asiakaspalvelun yhteystiedot

Miksi en voinut maksaa Klarnalla?

Klarna-maksamiseen vaikuttaa mm. luottohistoriasi sekä ostosten loppusumma. Lisäksi sinun tulee asua Suomessa, olla vähintään 18-vuotias ja tarvitset pankkitilin.

Jos sinulla on omaehtoinen luottokielto, Klarnalla ostaminen ei ole mahdollista.

Voinko ostaa Klarnalla, jos käytössä on valtakirja?

Valtakirjalla tai valtuutuksella ei voi ostaa laitteita Klarnalla toisen henkilön puolesta. Valtakirja antaa valtuutetulle oikeuden hoitaa tiettyjä taloudellisia asioita, mutta se ei oikeuta tekemään uusia luottosopimuksia.

Miten voin reklamoida Klarnaan liittyen?

Otathan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Klarna

Kysymyksiin Klarna-rahoituksesta, luottosopimuksesta ja laskutuksesta vastaa Klarnan asiakaspalvelu.

Siirry Klarnan asiakastukeen