Tuotteen palauttaminen

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Tältä sivulta löydät ohjeet pelkän tuotteen palauttamiseen sekä tilanteisiin, jossa laite on osa liittymää tai palvelua (esim. laajakaistan kanssa tilattu reititin tai Telia Play -boksi). Jos olet tilannut liittymän tai palvelun, johon ei kuulu laitetta, tutustu liittymän tai palvelun peruutusohjeisiin.

Verkkokaupan ja etämyynnin kautta tilatuilla käyttämättömillä tuotteilla on yleensä 14 päivän palautusoikeus, ellei toisin mainita. Telia Kaupasta ostetuilla tuotteilla tai tilatuilla palveluilla ei lähtökohtaisesti ole palautus- tai peruutusoikeutta, paitsi jos laite on maksettu myymälässä ja toimitettu postitse.

Tässä ohjeessa tuotteella tarkoitetaan kaikkia laitteita ja lisätarvikkeita, pois lukien laitesopimus, jossa liittymä sekä omaksi ostettava laite on myyty yhteishintaan (ns. kytky).

Tarkemmat myyntiehdot löydät osoitteesta telia.fi/toimitusehdot-ja-palvelukuvaukset

Jos olet ostanut laitteen tai muun tuotteen sellaisenaan eli se ei liity liittymä- tai palvelutilaukseen, katso tästä palautusohjeet. Vastaamme tuotteiden palauttamiskustannuksista.

Tuotteen palautus meille
  1. Jos olet maksanut Klarnalla, tee ensin ilmoitus palauttamisesta Klarnalle kirjautuneena  osoitteessa klarna.com/fi tai Klarna-sovelluksessa. Katso tarkemmat ohjeet Klarnan asiakastuesta.

    Jos olet maksanut muulla maksutavalla, etene suoraan kohtaan 2.
  2. Mene osoitteeseen telia.fi/laitepalautus.
    Avaa laitepalautus-sivu
  3. Syötä tilausnumerosi ja etene täyttämään palautuslomaketta. 
  4. Kun lomake on täytetty loppuun, sivusto tarjoaa tulostettavaksi osoitekortin, jossa on valmiina kaikki tiedot. Jos sinulla ei ole tulostinta, saat sähköpostiisi myös Postin Helposti-koodin, jonka avulla lähettäminen onnistuu.
  5. Pakkaa tuote huolellisesti alkuperäispakkaukseen ja kiinnitä paketin päälle tulostamasi osoitekortti tai käytä saamaasi Postin Helposti-koodi.
  6. Vie paketti Postiin kuluttajansuojalain mukaisesti viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olet täyttänyt palautuslomakkeen.
  7. Palautuksen käsittelyaika on noin 2–3 viikkoa ja saat käsittelyn valmistuttua sähköpostitse ilmoituksen.
Maksun palautuminen

Palautamme sinulle kaikki tilauksestasi saamamme maksut, myös toimituskulut (paitsi lisäkulut, jos olet valinnut jonkin muun kuin edullisimman vakiotoimitustavan) viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olemme vastaanottaneet palautuksen. Maksun palautus tehdään samalla maksutavalla, jota käytit tuotetta maksaessa, ellet ole nimenomaisesti suostunut muuhun. Maksusuoritus palautetaan niin, että sinulle ei aiheudu siitä kustannuksia. Huom:

  • Jos maksoit MobilePaylla, palautus tehdään tavallisena tilisiirtona pankkitilillesi.
  • Jos maksoit Klarnalla, Klarna päivittää laskun tilan, kun olemme käsitelleet palautuksesi. Jos tilasit useamman tuotteen ja pidät niistä osan, saat Klarnalta päivitetyn laskun.

Tämä ohje käsittelee tilannetta, jossa olet tilannut liittymän tai palvelun johon kuuluu laite, ja haluat palauttaa laitteen sekä peruuttaa siihen liittyvän liittymä- tai palvelutilauksesi (esim. laajakaistan kanssa tilattu reititin tai Telia Play -boksi). Vastaamme tavaroiden palauttamiskustannuksista.

  1. Peruuta ensin liittymän/palvelun tilaus täyttämällä sähköinen peruutuslomake tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

    Lue lisää tilauksen peruuttamisesta
  2. Laite on vietävä Postiin kuluttajansuojalain mukaisesti viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olet täyttänyt peruutuslomakkeen. Täytä tilauksen mukana tullut palautuslomake ja pakkaa se laitteen kanssa huolellisesti alkuperäispakkaukseen.

    Jos sinulla ei ole enää palautuslomaketta, kopioi ja täytä nämä tiedot paperille ja palauta se laitteen mukana:
     
    Palauttajan tiedot:
    Asiakkaan nimi ja yhteyspuhelinnumero:
    Laitteen IMEI/sarjanumero:
    Tilinumerosi IBAN-muodossa (IBAN on 18 merkkiä pitkä ja alkaa maatunnuksella FI, esim. Telian tilinumero FI85 5000 0120 0088 25):
    Tilausnumero:
     
    Maksuton asiakaspalautusosoite on:
    Telia Finland Oyj
    Sopimustunnus 619604
    c/o Posti Oy
    Tikkurilantie 148, ovet D 54-57
    01530 Vantaa
  3. Vie paketti Postiin ja kerro asiakaspalvelijalle palautusosoitteen yhteydessä oleva sopimustunnus. Sen avulla paketti palautuu oikeaan paikkaan.
  4. Palautuksen käsittelyaika on 2–3 viikkoa. Jos saat sillä välin muita tilaukseesi liittyviä tilausvahvistuksia, sinun ei tarvitse reagoida niihin. Tilaamasi palvelut poistetaan palautuksen käsittelyn yhteydessä ja aiheettomat veloitukset hyvitetään laskultasi automaattisesti.

Voit avata saamasi paketin, tutustua sen sisältöön ja tarkastaa laitteen ominaisuudet ja toimivuuden 14 vuorokauden palautusoikeuden puitteissa.

Asiakkaanamme olet vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka johtuu muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Jos tuote on palautettaessa myyntikelvoton, veloitamme tuotteen koko myyntihinnan.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tervetuloa keskustelemaan kanssamme Facebookissa ja X:ssä. Autamme sinua mielellämme yleisluontoisissa kysymyksissä.
 

Huomaathan, että emme käsittele somessa asiakastietoja tai vastaanota Facebookissa yksityisviestejä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

Vastaamme kommentteihin ma–pe 8–20 ja la–su sekä arkipyhinä 10–18.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.