Mitt Telia För Företag – platsen för dina kundärenden
Genom att skapa ett Telia Konto-användarnamn får du tillgång till den förnyade tjänsten Mitt Telia För Företag, där du kan administrera dina företagstjänster, köpa nya produkter, se dina beställningar, göra servicebegäran samt administrera arbetstagarnas behörigheter. Den kostnadsfria tjänsten Mitt Telia För Företag är tillgänglig alltid och överallt.
Logga in enkelt med ditt Telia Konto-användarnamn
Logga in i Mitt Telia För Företag med ditt Telia Konto-användarnamn på telia.fi/yrityksille. Du kan också logga in med Mobil ID eller bankkoder.
Hantera arbetstagarnas behörigheter i Telias tjänster
Användarens behörigheter bestämmer vilket innehåll som visas i Mitt Telia För Företag. Du kan hantera arbetstagarnas behörigheter i Företag och användare.
Hantera dina användaruppgifter till alla Teliatjänster på en och samma gång
Förutom att hantera inställningarna för ditt företag kan du också hantera dina egna personliga användaruppgifter i Mitt Telia För Företag. Du kan till exempel ändra dina kontaktuppgifter och språkval för alla Teliatjänster på en gång och hantera samtycken till marknadsföring.
Följ upp behandlingen av servicebegäran och felärenden från ditt eget skrivbord
I Mitt Telia För Företag kan du följa upp behandlingen av servicebegäran och felärenden. Du får ett meddelande i tjänsten om det förekommer störningar eller om din servicebegäran, faktura eller ditt felärende kräver åtgärder av dig. Vid problem kan du alltid kontakta oss via chattfönstret.
Granska dina fakturor och hantera dina faktureringsinställningar
I Mitt Telia För Företag kan du granska och betala dina fakturor, hantera dina faktureringskonton och ändra faktureringssätt. Du kan också administrera din betalningspåminnelsetjänst och göra massändringar av faktureringsuppgifter. Dessutom kan du uppdatera dina mobilabonnemang och spåra dina beställningar.
Läs mer om Mitt Telia För Företag
I Mitt Telia för Företag tjänsten kan du hantera företagstjänster och användaruppgifter, köpa nya produkter, se beställningar och fakturor och skicka servicebegäran. Den kostnadsfria tjänsten Mitt Telia För Företag är tillgänglig alltid och överallt.
Vanliga frågor
Att registrera sig, dvs. skapa ett Telia Konto-användarnamn är lätt och ger dig tillgång till våra tjänster och produkter med ett och samma användarnamn. Identifiera dig med Mobil ID eller bankkoder för att skapa ett Telia Konto-användarnamn.
Med ditt Telia Konto-användarnamn loggar du in i Mitt Telia För Företag, där du kan hantera dina företagstjänster och användaruppgifter, köpa nya produkter, se dina beställningar och fakturor samt göra servicebegäran.
Du kan lägg till ett nytt företag till ett befintligt Telia Konto-användarnamn genom att logga in på Mitt Telia För Företag och under "Företag" välja "Lägga till företag". Tjänsten ber dig sedan att logga in med Mobil ID eller bankkoder, om du inte gjorde det tidigare, och fylla i nödvändiga uppgifter för det nya företaget. När du har lagt till det nya företaget kan du hantera flera företag med samma användarnamn.
Om du inte kunde lägga till ett nytt företag till ditt befintliga Telia Konto-användarnamn, beror det sannolikt på att du inte har aktiverat stark identifiering för ditt konto. Logga in på Mitt Telia För Företag med ditt Telia Konto-användarnamn och lösenord och aktivera stark identifiering i inställningarna för din profil. Klicka sedan under "Företag" på "Lägga till företag" och fylla i de uppgifter för företaget som behövs.
Om du vill lägga till en ny användare till ditt företag: logga in på Mitt Telia För Företag, välj "Hantera företag" och användare under "Företagets användare" och välj sedan "Bjud in en användare".
Telia Konto-användarnamnet och Mitt Telia För Företag stöds av moderna webbläsare så som Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Internet Explorer 11 eller nyare.
Ja, för att skapa ett Telia Konto-användarnamn behöver du bara ditt eget företags FO-nummer och firmateckningsrätt.
Kontakta oss
Mitt Telia för Företag
Sköt dina ärenden 24/7 på nätet.
Kundtjänst och försäljning, små och medelstora företag
020 355 800 (8,35 snt/samtal + 16,69 snt/min)
Vardagar 8.00–16.00