Helppo ja turvallinen henkilöllisyyden todentaminen asiakkaillesi
Vahva tunnistautuminen, eli mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla kirjautuminen, on yleistynyt tunnistautumistapa yritysten verkkopalveluihin. Se on asiakkaalle helppo, nopea ja turvallinen tapa henkilöllisyyden todentamiseen sähköisesti. Hyvän asiakaskokemuksen ja tietoturvan kannalta on siis suotavaa tarjota tämä kirjautumisvaihtoehto asiakkaille.
Oletko liittymän käyttäjä ja haluat ottaa Mobiilivarmenteen käyttöösi?
Aktivoi Mobiilivarmenne tästä
Tutustu Mobiilivarmenteeseen
Telia Tunnistus -palvelulla mahdollistat asiakkaillesi vahvan sähköisen tunnistautumisen ja saat tunnistamiseen sidotun ajantasaisen tiedon asiakkaistasi, kun he kirjautuvat palveluusi. Tunnistat yhdellä sopimuksella ja yhdellä liityntärajapinnalla kaikki asiakkaasi, jotka käyttävät jotain sähköisen tunnistautumisen muodoista.
Hyötysi
Parempi asiakaskokemus
Turvallista liiketoimintaa
Mobiilivarmenteen aktivointi ja käyttö
Haluatko ottaa Mobiilivarmenteen käyttöösi tai oletko jo käyttäjä? Tutustu Mobiilivarmenteen aktivointiin ja käyttöön alla olevien linkkien kautta.
Mobiilivarmenteen aktivointi
Voit ottaa Mobiilivarmenteen käyttöön yrityksesi matkapuhelinliittymälle tai työsuhdeliittymällesi, mikäli yritys ei ole estänyt palvelun käyttöönottoa. Käyttöönottoon tarvitset vain Telian puhelinliittymän ja verkkopankkitunnukset.
Mobiilivarmenteen käyttöohjeet
Kaipaatko apua Mobiilivarmenteen käyttöönottoon ja käyttöön? Tutustu kattaviin Mobiilivarmenteen käyttöohjeisiin.
Vahva tunnistautuminen pankkitunnuksilla – sähköisen tunnistautumisen muodot
- Suomi: Pankkitunnistus (kaikki pankit), Mobiilivarmenne (kaikki operaattorit), henkilökortti
- Ruotsi: BankID
- Norja: BankID, BankID on Mobile, Vipps App
- Tanska: NemID, MitID
- Viro: Smart-ID, Mobile ID
- Latvia: Smart-ID
- Liettua: Smart-ID, Mobile ID