Liikepaikkojen asiakasvirta

Crowd Insights for Retail

Rikasta ja päivittyvää tietoa vähittäiskaupan lähialueiden kävijävirroista.

Ole siellä, missä asiakkaasi ovat

Crowd Insights for Retail -palvelu kerää anonyymiä dataa mm. myymälöiden, ravintoloiden ja kauppakeskusten lähialueiden kävijävirroista.  Ei enää arvailuja – reaaliaikaisesti päivittyvän datan avulla bisneskriittinen päätöksenteko helpottuu.

Palvelun avulla voit saada vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin:

  • Mitkä toimipisteet suoriutuvat hyvin ja mitkä alisuoriutuvat?
  • Miten paljon ja mihin aikaan potentiaalista asiakasvirtaa liikkuu vaikutusalueellasi?
  • Mistä asiakkaat tulevat ja mikä on todellinen vaikutusalueesi?
  • Mitkä toimenpiteet parantavat konversiota?
  • Kuinka paljon voimme saada lisää myyntiä ja tuottoa parantamalla konversioastetta?

Mikä ihmeen konversio? Lue lisää

Palvelu on saatavilla kaikkialta Suomesta, eli myös kilpailijoidenne alueiden tiedot ovat käytettävissänne.

Lataa esite

Päätöksenteon tukena

Crowd Insights for Retail tukee tietoon perustuvaa päätöksentekoa esimerkiksi seuraavissa verkostosuunnittelun, myynnin ja markkinoinnin toimenpiteissä:

Asiakasvirta

Telian mobiiliverkko kerää anonymisoituja ja koottuja tietoja väkijoukkojen liikkumisesta. Datan avulla saadaan mm. selville, mistä potentiaaliset asiakkaat tulevat toimipisteesi lähelle sekä kuinka paljon ihmisiä liikkuu eri vuorokauden aikoina.

Verkostosuunnittelu

Uusien toimipaikkojen avaaminen tai vanhojen sulkeminen perustuen kävijävirtojen ja potentiaalisten asiakkaiden profiileihin.

Konseptisuunnittelu

Toimipaikkojen konseptimuutokset perustuen kävijävirtojen ja potentiaalisten asiakkaiden profiileihin.

Vuokraneuvottelut

Vuokraneuvottelut perustuen kävijävirtojen muutokseen lyhyellä ja pitkällä aikavälillä.

Myynnin tehostaminen

Yhdistämällä Crowd Insights -datan yrityksesi myyntidataan ymmärrät paremmin toimipisteesi suoriutumista asiakasvirtaan ja myyntiin nähden.

Markkinointi

Markkinoinnin kohdentaminen, eli missä ja milloin kannattaa markkinoida, sekä toimenpiteiden seuranta perustuen kävijävirtojen ja potentiaalisten asiakkaiden profiileihin.

Mikä ihmeen konversio?

Konversio on toivottu toiminto tai tapahtuma. Se on mitattava arvo, jonka avulla seurataan tuloksellisuutta.

Toimipisteen kohdalla konversio voi olla esimerkiksi asiakkaan vierailu liikkeessä, tuotteen laittaminen varaukseen, ajanvaraus, ostos tai kanta-asiakkaaksi liittyminen. Konversion voi siis itse määritellä omiin tavoitteisiin pohjautuen – toiset konversiot ovat toki arvokkaampia kuin toiset (ostos vs. liikkeessä vierailu).

Konversioaste kertoo sen, kuinka hyvin toimipiste konvertoi tavoitteisiin nähden. Crowd Insights -palvelulla voit vaikuttaa konversioasteeseen – kun ymmärtää asiakasvirtadataa yhdistettynä myyntidataan, ja löytää kehityskohdat, pystytään konversioastetta parantamaan.

Menestyjät ja edelläkävijät tekevät asiakaskonversaation liittyviä päätöksiä jo tänään huomisen tiedoilla. Onko yrityksesi yksi edelläkävijöistä? 

Toimipisteen kohdalla konversio voi olla esimerkiksi asiakkaan vierailu liikkeessä tai ostos.

Asiakastarinoita