Pienyrittäjän Perjantai
Jo yksi ostos auttaa yrittäjää
Kun jokainen meistä ostaa tuotteen tai palvelun pienyrittäjältä edes yhtenä päivänä viikossa, autamme yrittäjät takaisin jaloilleen.
Yhdellä ostoksella on suuri merkitys
Jatkona #yhdessä-kampanjallemme julistamme perjantait Pienyrittäjän perjantaiksi ja nostamme verkkosivuillamme esille pienyrittäjiä, joiden tuotteet ja palvelut voivat auttaa asiakkaitamme.
Pienyrittäjiltä useammin ostamisen kerrannaisvaikutukset ovat suuret. Jos asioimme kaikki edes kerran viikossa lempiyrityksissämme, voi pienyrittäjän liikevaihto moninkertaistua. Yrittäjälle ja hänen läheisilleen vaikutukset ovat välittömiä, mutta samanaikaisesti myös yrittäjien maksamat verotulot kasvavat ja yhteiskunta hyötyy välillisesti.
Mistä on kyse?
Lanseeraamme valtakunnallisen liikkeen Pienyrittäjän perjantai, jonka tarkoituksena on muistuttaa meitä jokaista suosimaan pienyrittäjien palveluita edes yhtenä päivänä viikossa. Yhden ostoksen merkitys on suuri, sillä se auttaa myös pienyrittäjän työntekijöitä ja perhettä.
Miksi Pienyrittäjän perjantaita tarvitaan?
Pienyrittäjien toimeentulo on kärsinyt koronakriisin seurauksena. Rajoitusten myötä moni on menettänyt asiakkaita tai toimeentulonsa kokonaan. Jotta pienyrittäjien liiketoiminta jatkuu, on meidän kaikkien tuettava pienyrityksiä mahdollisuuksien mukaan.
“--Vain yrittäjien riskinoton, yritysten menestyksen ja niiden tuoman hyvinvoinnin kautta kasvu jatkuu, työpaikat lisääntyvät ja julkinen talous tasapainottuu.” – yrittäjät.fi
Miten Pienyrittäjän perjantai toimii ja miten osallistun?
Jokainen voi osallistua liikkeeseen yksinkertaisesti ostamalla pienyrittäjien tuotteita tai palveluita – esimerkiksi aina perjantaisin.
Pienyrittäjän perjantai on meille kaikille. Toivomme, että jokainen osallistuisi liikkeeseen omien mahdollisuuksiensa mukaan. Voimme jokainen olla mukana auttamassa suomalaista yrittäjyyttä takaisin jaloilleen ja antamassa yrittäjille heidän ansaitsemaansa arvostusta.
Miten Pienyrittäjän perjantai liittyy Teliaan?
Kevät 2020 alkoi rankoilla rajoitteilla. Pienyrittäjien täytyi sopeutua nopeasti tilanteeseen, joka vaikutti monen toimeentuloon ankarasti. Päätimme kevään #Yhdessä-kampanjalla auttaa pienyrittäjiä antamalla mainoksemme heidän käyttöönsä. Tavoitteena oli tuoda näkyvyyttä mahdollisimman monelle yritykselle, jotta pienyrittäjillä olisi mahdollisuus selvitä kriisin yli.