VPN on käytettävissä millä tahansa internet-yhteydellä eikä se vaadi Telian SIM-korttia.
Liikkuvan Yritysverkon käyttöönotto
- Hae Google Play -sovelluskaupasta StrongSwan VPN client -sovellus ja asenna se mobiililaitteeseesi
- Käynnistä sovellus ja klikkaa Lisää VPN profiili (Add VPN Profile)
- Määrittele alla olevat tiedot (muut kentät voit jättää oletusasetuksille)
a) Palvelin (Server): mobilecompanynetwork.telia.fi
b) VPN-tyyppi (VPN Type): IKEv2 EAP, (username/password)
c) Käyttäjätunnus (Username): syötä pääkäyttäjältä saamasi käyttäjänimi
d) Salasana (Password): syötä pääkäyttäjältä saamasi salasana
e) Klikkaa Tallenna (Save) näytön oikeasta yläkulmasta - Voit muodostaa VPN-yhteyden klikkaamalla profiilin nimeä (mobilecompanynetwork.telia.fi)
- Valitse mobiilaitteelta Asetukset (Settings)
- Kirjoita hakukenttään VPN ja valitse alle listautuvista hakutuloksista VPN (VPN » Yleiset)
- Klikkaa VPN-sivulta linkkiä Lisää VPN-määritys (Add VPN Configuration) ja määrittele alla olevat tiedot (muut kentät voit jättää oletusasetuksille)
a) Tyyppi (Type): IKEv2
b) Kuvaus (Description): VPN
c) Palvelin (Server): mobilecompanynetwork.telia.fi
d) Etätunnus (Remote ID): mobilecompanynetwork.telia.fi
e) Käyttäjän todentaminen (User Authentication):Käyttäjätunnus (Username)
f) Käyttäjätunnus (username): (Syötä pääkäyttäjältä saamasi käyttäjätunnus)
g) Salasana (Password): (Syötä pääkäyttäjältä saamasi salasana)
h) Välityspalvelin (Proxy): Pois (Off) - Klikkaa Valmis (Done) näytön oikeasta yläkulmasta
- Muodosta VPN-yhteys valitsemalla Tila (Status): Yhteydessä (Connected)
Huom! Applen laitteissa VPN-yhteys ei palaudu katkeamisen jälkeen, joten se pitää avata tarvittaessa uudelleen. Mikäli haluat VPN-yhteyden pysyvän koko ajan päällä, lataa OnDemand VPN -profiili tästä linkistä.
- Etsi haun avulla VPN-asetukset
-
Valitse Lisää VPN -yhteys ja määrittele alla olevat tiedot (muut kentät voit jättää oletusasetuksille)
a) Palvelimen nimi tai osoite: mobilecompanynetwork.telia.fi
b) Käyttäjätunnus: Syötä pääkäyttäjältä saamasi käyttäjätunnus
c) Salasana: Syötä pääkäyttäjältä saamasi salasana -
Klikkaa Tallenna
Windows 10 tekee VPN-yhteyden oletuksena ns. split tunnelina, jolloin VPN:n kautta reititetään vain osa liikenteestä ja muu liikenne kulkee päätelaitteelta suoraan ulos.
VPN-tunneliin oletuksena menevä liikenne riippuu VPN-käyttäjälle määritellystä osoitteesta. Esimerkiksi käytettäessä 10-alkuisia osoitteita Windows reitittää verkon 10.x.x.x/8 VPN-tunnelin kautta.
Voit halutessasi muuttaa toimintatapaa verkkoadapterin kautta siten, että VPN toimii samoin kuin muissa käyttöjärjestelmissä:
- Etsi haun avulla VPN-asetukset
- Valitse VPN-näkymässä Change adapter options
- Etsi VPN:n nimellä oleva adapteri ja avaa valikko hiiren oikealla painikkeella. Valitse Ominaisuudet » verkko » IPv4 » Ominaisuudet » Lisäasetukset (Properties » Networking » IPv4 » Properties » Advanced)
- Laita rasti kohtaan Use default gateway
- Poistu painamalla OK ja sulje ikkunat
- Palaa VPN-asetuksiin ja muodosta yhteys klikkaamalla Connect
- Valitse käyttöjärjestelmäsi omenavalikosta Järjestelmäasetukset (System preferences)
- Valitse Verkko (Network)
- Klikkaa näkymässä olevan luettelon alalaidassa olevaa plus-kuvaketta (+)
- Tee avautuvassa ponnahdusikkunassa seuraavat määritykset. Muut kentät voit jättää oletusasetuksille
a) Liitäntä (Interface): VPN
b) VPN-tyyppi (VPN Type): IKEv2
c) Palvelun nimi (Service name): VPN (IKEv2)
d) Vahvista valinnat klikkaamalla Luo (Create) - Määrittele seuraavaksi yhteyden asetukset
a) Palvelimen osoite (Server address): mobilecompanynetwork.telia.fi
b) Etätunnus (Remote ID): mobilecompanynetwork.telia.fi - Klikkaa Todentamismääritykset (Authentication Settings) ja tee seuraavat määritykset
a) Todentamisasetukset (Authentication Settings): Käyttäjätunnus (Username)
b) Käyttäjätunnus (Username): (Syötä pääkäyttäjältä saamasi käyttäjätunnus)
c) Salasana (Password): (Syötä pääkäyttäjältä saamasi salasana)
d) Klikkaa OK - Muodosta yhteys klikkaamalla Yhdistä (Connect)
Huom! Applen laitteissa VPN-yhteys ei palaudu katkeamisen jälkeen, joten se pitää avata tarvittaessa uudelleen. Mikäli haluat VPN-yhteyden pysyvän koko ajan päällä, lataa OnDemand VPN -profiili tästä linkistä.
Etsi ohjeita
Ota yhteyttä
Asiakaspalvelu
Yhteydenotto
0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm
Käyttötuki
Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.
0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
Asiointipalvelut
Minun Telia Yrityksille
Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen.
Muut asiointipalvelut
TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
MyNebula
Palveluportaali
TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
Telia Cygate -portaali
Pulsar
Lähetä viesti
Kirjautuneena
Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat
Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti
Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää