Telia Laskutus
Yrityksesi näköinen laskutus.
Suomen suurimpana laskuttajana toteutamme joustavasti laskutuksen vastaamaan yrityksesi tarpeita – halusit sitten vain yhden laskun tai laskut esimerkiksi kustannuspaikoittain. Käytössäsi on Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelu, jossa voit muokata laskutustietojasi sekä tilata erilaisia laskutusraportteja milloin tahansa.
Ensiluokkainen
Asiantuntijamme kehittävät jatkuvasti palveluamme ja toimintaamme yhdessä asiakkaiden kanssa.
Asiakaslähtöinen
Ajattelemme aina asiakkaan parasta ja haluamme olla asiakkaalle luotettava kumppani.
Digitaalinen
Telia on sähköisen laskutuksen edelläkävijä. Yrityslaskuista lähes 95 % on jo sähköisiä.
Siitä tietää, että laskutus toimii, kun sitä ei tarvitse miettiä. Suomen suurimpana laskuttajana olemme hioneet laskutuksemme yhdessä asiakkaiden kanssa sellaiseksi, että laskujen käsittely ja hallinnointi sujuu joustavasti ja helposti.
Laskutuksen toteutus vastaa juuri yrityksesi tarpeita: yksinkertaisimmillaan lähetämme yrityksellesi yhden laskun, mutta lasku voidaan muodostaa myös toimipaikoittain, kustannuspaikoittain tai palvelukohtaisesti. Isommat ja haastavammat laskutuskokonaisuudet on hyvä suunnitella huolella yhdessä asiantuntijoidemme kanssa.
Asiakkaanamme yritykselläsi on käytössä Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelu, jossa voit kätevästi muokata laskutustietojasi sekä tilata erilaisia laskutusraportteja milloin tahansa.
Miten muutos vaikuttaa palveluiden laskutukseen?
Maksu- ja laskutustietomme muuttuvat vaiheittain. Jos siirtyvät palvelusi jakautuvat molempiin yhtiöihin, Telia Finland ja Telia Cygate, saat laskusi molemmista yhtiöistä erikseen. Voit saada myös Telia Finlandin osalta jatkossa kaksi laskua.
Telia Inmics-Nebulalta Telia Finlandille laskutettavaksi siirtyneiden palveluiden osalta, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
Huom! Kun maksat saamaasi laskua, tarkistathan ensisijaisesti siitä käytettävän tilinumeron ja laskukohtaisen viitenumeron. Löydät tilinumeromme kootusti myös asiakastuesta. Telian tilinumerot
Mikäli sinulla on voimassaolevia sopimuksia mainittujen yhtiöiden kanssa, voit tarkistaa seuraavien linkkien kautta ajantasaiset yhteystiedot sekä lisätietoa muutosmatkastamme.
Yhteystiedot yritysasiakkaille
MyNebula
Telia One -muutosmatka
Tätä kaikkea on Telia Laskutus.
Laskutustapa
Laskumme voidaan toimittaa pankkikanavien lisäksi useimpiin yrityksien omiin ostolasku- ja taloushallinnan järjestelmiin.
Voimme toimittaa laskun myös EU:n verkkolaskudirektiivin vaatimukset täyttävissä sähköisen laskutuksen formaateissa (Finvoice 3.0, TEAPPSXML 3.0 ja Peppol).
Laskutussykli
Telialla laskutuskausi on pääsääntöisesti yhden kuukauden mittainen, jolloin toimitamme myös laskut kerran kuukaudessa yritysasiakkaillemme.
Telialla laskutus perustuu todelliseen käyttöön eli laskutamme toteutuneista tapahtumista jälkikäteen.
Näin toimimalla pystymme vähentämään huomattavasti laskuihin kohdistuvia erilaisia muutos- ja korjaustarpeita.
Laskun rakenne ja kieli
Laskujemme kielivaihtoehdot ovat suomi, englanti ja ruotsi. Laskumme koostuu vähintään kansilehdestä ja laskuerittelystä. Lisäksi tarjoamme erilaisia laskutusrakennevaihtoehtoja, jotta lasku vastaa varmasti tarpeitasi:
- toimipaikoittain
- kustannuspaikoittain
- palveluittain
Laskujen hallinnointi
Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa laskujen hallinnointi hoituu kätevästi itsepalveluna, milloin ja missä tahansa. Voit laskutustietojen päivittämisen lisäksi esimerkiksi:
- maksaa laskuja
- tilata raportteja
- hakea lisää maksuaikaa
- hallinnoida maksumuistutuspalveluasi
- tehdä palvelupyyntöjä
Laskujen maksaminen
Maksuehtomme on 14 päivää netto tai sopimuksen mukaisesti. Halutessasi voit ottaa käyttöön maksuttoman maksumuistutuspalvelun, joka muistuttaa avoimista laskuistasi. Tarvittaessa saat laskulle myös lisää maksuaikaa Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.
Asiakastuestamme löydät erilaisia laskutukseen liittyviä hyödyllisiä tietoja sekä käytännön ohjeita, kuten miten vaihdat helposti laskutustapaa ja muita laskutustietoja.
Asiakaspalvelu
Yhteydenotto
0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm
Käyttötuki
Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.
0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
Lähetä viesti
Kirjautuneena
Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat
Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti
Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää
Seuraa somessa
LinkedInissä, Facebookissa ja X:ssä voit keskustella toimialaamme ja palveluihimme liittyvistä asioista.
Telia LinkedInissä
Telia Facebookissa
Telia X:ssä