Yhteys Multi ja Multi-SIM

Käytä samaa numeroa useassa eri laitteessa.
Tämä ohje on yritysasiakkaille Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje

Yhteys Multi- ja Multi-SIM-palveluilla voit käyttää samaa numeroa useammassa laitteessa.

Miten palvelut eroavat toisistaan?

  • Yhteys Multi -palvelulla voit käyttää puhelinliittymäsi yhteyttä ja numeroa muissa laitteissa, kuten älykellossa, kakkospuhelimessa tai tabletissa.
  • Multi-SIM -palvelulla voit käyttää puhelinliittymäsi yhteyttä ja numeroa vain kahdessa eri puhelimessa. Multi-SIM -palvelu ei ole enää myynnissä. Jo voimassa olevat Multi-SIM sopimukset jatkuvat kuten ennenkin. Voit halutessasi päivittää Multi-SIM-palvelusi Yhteys Multi -palveluksi asiakaspalvelumme kautta.

Yhteys Multi -palvelu on kehittyneempi versio Multi-SIM:stä. Yhteys Multi -palvelu toimii 4G-verkossa (eli on VoLTE-kykyinen) ja Yhteys Multi+ myös 5G-verkossa riippuen pääliittymän kyvykkyydestä. Yhteys Multi on yhteensopiva Telia 4G- ja Wifi-puheluiden kanssa. 

Mitä voin tehdä Yhteys Multi -palvelulla?

Yhteys Multi -palvelulla voit käyttää puhelinliittymäsi numeroa rinnakkaisliittymänä kakkospuhelimessa tai älykellossa, jossa on paikka SIM-kortille tai tuki eSIMille. Yhteys Multi -palvelu hyödyntää pääliittymän puhe-, viestiominaisuuksia sekä netin käyttömäärää.
 

Hinnoittelu ja ominaisuudet

  • Palvelun kuukausimaksuun sisältyy pääliittymäsi pakettien käyttö kotimaassa. Jos esimerkiksi puhepaketti pääsee loppumaan tai käytät lisämaksullisia palvelunumeroita, on hinnoittelu Yhteys Multi -palvelulla sama kuin pääliittymällä.
     
  • Yhdellä pääliittymällä voit käyttää rinnakkaisliittymiä esimerkiksi rinnakkaispuhelimessa tai älykellossa.
     
  • Kytkettävissä kaikkiin liittymiin, jotka tukevat Telia 4G-puhetta.
     
  • Teksti- ja multimediaviestit vastaanotetaan oletuksena kaikkiin rinnakkaisliittymiin. Asetusta voi muuttaa Minun Teliassa tai Minun Telia -sovelluksessa.

      Huom! Varmenneviestit toimitetaan vain pääliittymään.
 

  • Multi-palveluun liitetystä rinnakkaisliittymästä ei voi soittaa pääliittymään, eikä päinvastoin.
     

Yhteys Multi -pakettivaihtoehdot

Yhteys Multi

  • Netin nopeus 10 Mbit/s.
  • Käyttökohteet: älykellot ja muut pienen nopeuden laitteet.
     

Yhteys Multi+

  • Netin nopeus on sama kuin pääliittymässä.
  • Käyttökohteet: kakkospuhelimet
     

 

Yrityksesi pääkäyttäjä voi tilata Yhteys Multi -palvelun käyttöösi Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

Huom! Varmista ensin, että liittymälläsi on maksuton Telia 4G-puhe -lisäpalvelu, joka tarvitaan Yhteys Multi -palveluun. Mikäli liittymälläsi ei ole kyseistä lisäpalvelua, ota yhteyttä asiakaspalveluumme

  1. Kirjaudu
  2. Valitse ylävalikosta Liittymät ja Laitteet ja sieltä Matkapuhelinliittymät ja Mobiililaajakaistat.
  3. Etsi ja valitse haluamasi liittymä painamalla liittymätietojen riviä.
  4. Valitse otsikon Lisäpalvelut alta Yhteys Multi.
  5. Lisää käyttäjänimi.
  6. Valitse haluamasi Yhteys Multi -liittymän tyyppi.
  7. Valitse SIM-kortti.
  8. Valitse Tilaa uusi rinnakkaisliittymä.

Vinkki! Palvelussa onnistuu vain yhden rinnakkaisliittymän kytkentä pääliittymälle. Tilataksesi palvelun sinulla tulee olla käyttämätön SIM-kortti tai voit tilata eSIM-kortin. Voit tilata käyttämättömiä SIM-kortteja Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelusta.

Vinkki! iPhone & Apple Watch tai Samsung-puhelin & Samsung Watch -laiteparille palvelu tilataan puhelimen sovelluksen kautta (iPhonen Watch ja Samsungin Galaxy Wearable). Ohjeet Yhteys Multi -palvelun käyttöönottoon älykellolla. Tämä vaatii, että henkilöstölle on annettu tilausoikeudet maksullisia lisäpalveluita varten.

Mitä voit tehdä Multi-SIM palvelulla?

Multi-SIM mahdollistaa liittymäsi toiminnan kahdessa puhelimessa niin, että liittymän palvelut toimivat molemmilla korteilla. Multi-SIM on maksullinen lisäpalvelu.

Multi-SIM-palvelu on kytketty olemassa olevaan liittymään (ns. pääliittymä), jonka yhteydessä on avattu toinen liittymä (ns. rinnakkaiskortti), jolla on oma matkapuhelinnumero, PIN- ja PUK-koodi. Kun soitat tai lähetät viestejä rinnakkaiskortilla, vastaanottajalle näkyy pääliittymän numero.

Ominaisuudet

  • Sekä pääliittymällä että rinnakkaiskortilla voi soittaa ja vastaanottaa puheluita, lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä sekä käyttää nettiä.
     
  • Multi-SIM-palvelun rinnakkaiskortin liittymätyyppi on aina sama kuin pääliittymän.
     
  • Saapuvat puhelut hälyttävät molemmissa puhelimissa yhtä aikaa. Jos et vastaa kumpaankaan puhelimeen 30 sekunnin kuluessa, puhelu siirtyy vastaajaan. Vastaajaa voit käyttää molemmilla liittymillä.
     
  • Saapuvat tekstiviestit ohjautuvat molempiin puhelimiin vain, jos molemmat puhelimet ovat auki.
     
  • Matkapuhelinlaskulla molempien liittymien tiedot näkyvät eriteltyinä. Puhe-, viesti- ja nettipakettien hinnat määräytyvät pääliittymän mukaisesti. Sekä pääliittymä että rinnakkaiskortti kuluttavat samoja pääliittymälle kytkettyjä paketteja.

Rajoitukset

  • Rinnakkaiskortilla ei voi lähettää multimediaviestejä, eikä niitä voi myöskään vastaanottaa siihen.
  • Jos käytät rinnakkaisliittymää ulkomailla, näkyy vastaanottajalle rinnakkaiskortin liittymän todellinen numero.
  • Multi-SIM-palveluun liitetystä rinnakkaiskortista ei voi soittaa pääliittymään, mutta toisinpäin soittaminen on mahdollista käyttämällä rinnakkaiskortin todellista numeroa.

Vinkki! Rinnakkaiskortin käyttäminen laitteessa, jolla käytetään vain nettiyhteyttä (esim. wlan-modeemi) Multi-SIM saattaa aiheuttaa virhetilanteita puhe- ja viestiliikenteelle. Emme suosittele Multi-SIM:iä tällaiseen käyttöön emmekä voi taata tuotteen toimivuutta. Pelkkään nettikäyttöön suosittelemme mobiililaajakaistaa.

Lisäpalvelut

Pääliittymän maksuttomat estopalvelut, kuten viihdenumeroesto ja viihdetekstiviestiesto, seuraavat rinnakkaiskortille automaattisesti. Rinnakkaiskortille ei kytketä automaattisesti pääliittymässä mahdollisesti olevia lisäpalveluita, vaan ne tulee tilata erikseen rinnakkaiskortille. Niistä laskutetaan hinnaston mukaan.

 

Voit myös ottaa yhteyttä

kirjautuneena chatissa, tai

 soittamalla yritysasiakaspalveluun

Huomaathan, että veloitamme asiakaspalvelun tekemistä toimenpiteistä yritysasiakkaiden palveluhinnaston mukaisesti.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaikaJätä yhteydenottopyyntö

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)

Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.
 

Tutustu yritysmyyjiin

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.
 

Etsi lähin Telia Kaupan yrityspiste