Verkon valinta ja soittaminen ulkomailla

Näin valitset halutessasi verkon itse ja soitat kansainvälisiin numeroihin.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Ulkomailla Telian matkapuhelinliittymä etsii automaattisesti paikallisen sopimusverkon käyttöönsä, mikä tarkoittaa sinulle parhaita mahdollisia yhteyksiä. Jos kuitenkin haluat valita käytettävän verkon itse, voit tehdä sen matkapuhelimesi asetuksissa. Katso verkkovalinnan ohjeet oman puhelimesi käyttöohjeista.

Käytä ulkomailta soittaessasi kansainvälisiä numeroita. Kansainvälisessä muodossa puhelinnumeron eteen lisätään maatunnus ja suuntanumero ilman ensimmäistä nollaa. Esimerkiksi suomalaiseen Telian liittymään soitat muodossa +358 40 123 4567.

Vinkki! Tallenna kaikki puhelinnumerot puhelimeesi kansainvälisessä muodossa. Näin ne toimivat sekä kotimaassa että ulkomailla.

Huomioithan, että ulkomailla paikallisiin palvelunumeroihin soittamisen hinta voi vaihdella operaattoreittain, vaikka palvelunumero olisi sama. Puhelut veloitetaan paikallisen operaattorin Telialle ilmoittaman hinnan mukaan. Paikallisille asiakkaille tarjotta­vat maksuttomat palvelunumerot eivät välttämättä ole maksuttomia Telian asiakkaille.

Telian matkapuhelinasiakkaana saat Fonectan numeropalvelusta kotimaan ja ulkomaan yhteystiedot myös ulkomailla ollessasi. Sinua palvellaan 24 h/vrk numerossa +358 20205.

Roaming-kumppanimme modernisoivat verkkojaan ympäri maailmaa ja luopuvat pikkuhiljaa vanhoista 2G- ja 3G-verkoistaan. 3G-puhelimet eivät siis enää toimi kaikkialla maailmassa ja vanhan tyyppinen liittymä saattaa estää pääsyn roaming-kumppanin verkkoon. Päivitäthän liittymäsi ja laitteesi uudempaan, jotta yhteydet toimivat jatkossa myös ulkomailla.

3G-verkkojen sulkeminen on vauhdittunut Euroopassa. Jo yli 20 operaattoria yli kymmenessä maassa on sulkenut 3G-verkon. Joukossa ovat lähinaapureistamme Norja, Tanska ja Liettua ja suosituista matkakohteista mm. Iso-Britannia, Saksa, Hollanti, Italia, Portugali, Kroatia ja Kreikka. Ruotsi ja Viro ovat ilmoittaneet sulkevansa 3G-verkkonsa vuonna 2023.

Huomio Yhdysvaltoihin matkustavat!

Voit soittaa Yhdysvalloissa puheluita vain, jos liittymälläsi on käytössä Telia 4G-puhe -palvelu ja puhelimessasi on VoLTE roaming -ominaisuus. Liittymälläsi ei myöskään saa olla Data Roaming -estoa.

  • Applen puhelimissa VoLTE roaming -tuki tulee iOS15-ohjelmistoversion myötä, joka on tarjolla iPhone 7 -malliin ja sitä uudempiin iPhone-puhelimiin.
  • Android-puhelimista vain Samsungin osalta tiedetään, että VoLTE roaming -tuki tulee Android 11 ja 12 -ohjelmistoversioiden päivitysten myötä. Muiden Android-puhelimien osalta VoLTE roaming -tuki kannattaa varmistaa laitteen valmistajalta.
Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 15 500
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
Lue lisää Telia Käyttötuesta
Lisää samasta aiheesta

Matkapuhelinhinnat ulkomailla

Liittymän kohtuullinen käyttö EU-alueella

Teksti- ja multimediaviestit ulkomailla

Vastaajan käyttö ulkomailla

Estä dataliikenne ulkomailla kokonaan

Reissupaketti yritysliittymiin

Päivähinnoittelu

Ulkomaan tiedonsiirron käyttökaton muuttaminen

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16