Tekstiviestit

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Tekstiviestit kulkevat matkapuhelinverkossa 160 merkin pituisina lähetyksinä. Pidempi viesti toimitetaan yhtenäisenä vastaanottajalle, mutta jokaisesta alkavasta 160 merkistä peritään yhden viestin hinta.

Matkapuhelinnumerosi näkyy automaattisesti viestin vastaanottajalle, eikä sen näkymistä viestissä voi estää.

Tekstiviestien lähetyksen ja vastaanoton viive on normaalisti vain muutamia sekunteja. Jos puhelimessa ei ole virtaa tai se on katvealueella, viesti talletetaan viestikeskukseen odottamaan toimittamista. Kun puhelin taas päivittyy verkkoon, viestikeskus lähettää odottamassa olevan viestin perille.

Viestikeskuksen numero on +358 40 520 2000. Viestikeskuksen numeron tulee olla tallennettuna puhelimeen, jotta tekstiviestit voidaan toimittaa vastaanottajalle. Ohjeet tallentamiseen löydät matkapuhelimesi käyttöohjeesta.

Jos viestiä ei sen voimassaoloaikana voida toimittaa vastaanottajalle, se poistetaan viestikeskuksesta. Lähetetystä viestistä veloitetaan, vaikkei sitä pystytä toimittamaan. Viestin säilytyksen oletusaika on 72 tuntia eli 3 vuorokautta viestin vastaanottohetkestä viestikeskukseen.

Tekstiviestiä lähettäessäsi voit halutessasi itse määrittää ajan, jonka kuluttua viesti toimitetaan vastaanottajalle. Pystyt siirtämään lähetystä 1–168 tuntia. Palvelun käyttö sisältyy viestin lähetyshintaan.

Viestin alkuun kirjoitetaan:

*V x#

tai

*DD x#

x kertoo viivästettyjen tuntien määrän.

Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 15 500
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
Lue lisää Telia Käyttötuesta
Lisää samasta aiheesta

Lisäpalveluiden hallinta

4G- ja WiFi-puhelut

SIM-kortin käyttöönotto

eSIM laitteenvaihto

Mobiilivarmenteen käyttö ja irtisanominen

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaikaJätä yhteydenottopyyntö

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)

Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.
 

Tutustu yritysmyyjiin

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.
 

Etsi lähin Telia Kaupan yrityspiste