Teksti- ja multimediaviestit ulkomailla

Teksti- ja multimediaviestien lähettäminen ja vastaanottaminen onnistuu ulkomailla kuten kotimaassakin, kunhan huomioit pari seikkaa.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Huomaathan lähettäessäsi tai vastaanottaessasi teksti- tai multimediaviestiä joko kotimaasta tai ulkomailta Suomen ulkopuolelle, että kaikki ulkomaiset operaattorit eivät salli näiden viestien kulkevan omansa ja toisen maan operaattorien asiakkaiden välillä. Näin voi olla, vaikka verkkovierailusopimus muuten olisikin voimassa. 

Lähettäessäsi viestejä muuta vastaanottajan puhelinnumero kansainväliseen muotoon lisäämällä puhelinnumeron eteen maatunnus (Suomessa +358) ja suuntanumero ilman ensimmäistä nollaa.

Vinkki! Tallenna kaikki puhelinnumerot puhelimeesi kansainvälisessä muodossa. Näin ne toimivat sekä kotimaassa että ulkomailla.

Huomioithan, että ulkomailta lähetetyn tekstiviestin vastaanottajan numerona näkyy laskulla yleensä Telian oman Viestikeskuksen numero +358405202000, jonka kautta kaikki viestit tulevat Suomeen. Laskulla ei siis välttämättä näy vastaanottajan numero.

Multimediaviesti tarvitsee toimiakseen datayhteyden. Liikkuessasi ulkomailla datayhteys toimii niissä maissa, joiden kanssa Telialla on verkkovierailusopimus datapalveluista.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16