SIM-kortin aktivointi

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Löydät alta ohjeet erilaisiiin tapoihin aktivoida uusi SIM-kortti yrityksen liittymälle. Jos tilasit eSIMin, katso eSIMin ohje. Jos liittymääsi oli ennestään Telian SIM-kortti, vanha kortti lakkaa toimimasta.

Jatka SIM-kortin aktivoinnin jälkeen SIM-kortin käyttöönottoon.

Yrityksen pääkäyttäjänä voit aktivoida SIM-kortin Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

  1. Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  2. Valitse ylävalikosta Liittymät ja laitteet ja sieltä Matkapuhelinliittymät ja mobiililaajakaistat.
  3. Etsi ja valitse haluamasi liittymä painamalla liittymätietojen riviä.
  4. Valitse Vaihda SIM-kortti. 
  5. Syötä tiedot ja vahvista ne.

Työsuhdeliittymän käyttäjänä voit tarkastella liittymätietoja Minun Teliassa. 
Lue lisää työsuhdeliittymällä kirjautumisesta Minun Teliaan

Voit aktivoida SIM-kortin, mikäli yrityksesi liittymäasioista vastaava henkilö on antanut oikeudet maksullisiin tilauksiin. Tarvittaessa käännythän hänen puoleen. 

 

  1. Kirjaudu asiointipalveluun liittymän käyttäjänä. Kirjaudu
  2. Valitse etusivulta liittymä, johon olet tilannut uuden sim-kortin.
  3. Valitse Aktivoi SIM-kortti ja seuraa ohjeita.

Kun haluat ottaa uuden SIM-kortin käyttöön, lähetä tekstiviesti AKTIVOI ja puhelinnumerosi numeroon 18100 (esim. AKTIVOI 0401234567). Viesti on maksuton. Voit lähettää viestin millä tahansa liittymällä, myös vanhalla SIM-kortillasi. Uusi SIM-kortti on käytettävissä kuittausviestin saatuasi.

Voit aktivoida kortin käyttöösi myös soittamalla asiakaspalvelunumeroomme. Asiakasneuvojamme kysyy sinulta uuden SIM-korttisi 12-numeroisen sarjanumeron, joka löytyy SIM-kortin kääntöpuolelta. Aktivoinnista peritään palvelumaksu.

Voit myös ottaa yhteyttä chatissa tai soittaa yritysasiakaspalveluun. Huomaathan, että veloitamme asiakaspalveluun tulevista tiedusteluista yritysasiakkaiden palveluhinnaston mukaisesti.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16