Saapuvat puhelut eivät tule perille - mitä tehdä?

Joku soittaa, mutta puhelin ei soi? Lue vinkit ongelman korjaamiseen.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Käy läpi alla olevat kohdat ongelman ratkaisemiseksi. Jos et saa niistä apua, tee vikailmoitus yritysasiakaspalveluumme.

Ota vikailmoitusta varten ylös ainakin kolmen epäonnistuneen puhelun päivämäärä ja kellonaika, puhelinnumero, josta soitetaan sekä puhelinnumero, johon soitetaan. Tiedot auttavat vian selvittämisessä.

Kokeile, voitko soittaa puhelimella. Jos saapuvat puhelut eivät tule perille etkä myöskään voi itse soittaa, käynnistä puhelin uudelleen ja katso, yhdistääkö puhelin ollenkaan verkkoon. Jos näytöllä ei näy operaattorin nimeä, 2G/3G/4G/LTE -ikonia tai kentän voimakkuutta, puhelin ei saa yhteyttä verkkoon.

Tarkista puhelimesi estolista. Eihän numero, josta sinulle yritetään soittaa, ole listalla?

Tarkista, onko puhelimeen määritelty soitonsiirtoja toiseen numeroon. Soitonsiirrot voi tarkistaa puhelimen asetuksista tai voit tehdä soitonsiirtojen kyselyn näppäinkomennolla *#NN# luuri, jossa NN on

  • 21 (välitön soitonsiirto)
  • 61 (numero ei vastaa)
  • 62 (ei tavoiteta / liittymä ei ole yhteydessä verkkoon)
  • 67 (varattu).

Voit myös poistaa kaikki soitonsiirrot näppäinkomennolla #002# luuri.

Jos puhelimesi on iPhone, varmista, ettei Älä häiritse -tila ole päällä. Sen tunnistaa ruudun yläpalkissa näkyvästä kuunsirpistä. Tilan voi kytkeä pois päältä pyyhkäisemällä näyttöä ja painamalla kuunsirppi-ikonia.

Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 15 500
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
Lue lisää Telia Käyttötuesta
Lisää samasta aiheesta

Puhelimella ei voi soittaa – mikä neuvoksi?

4G- ja WiFi-puhelut

Liittymän käytön rajoittaminen ja estot

Tee vikailmoitus

eSIM laitteenvaihto

Puhelimen kuuluvuus sisätiloissa

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16