Päivähinnoittelu

Kiinteällä päivähinnalla pidät netin käytön kulut hallinnassa ulkomailla EU- ja ETA-alueen ulkopuolella.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Lähettämämme maksuton hintatietoviesti kertoo liittymäsi netin käytön hinnat vierailumaassasi. Jos olet poistanut hintatietoviestien lähetyksen liittymääsi, voit tilata ne Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelusta tai kirjautumalla Minun Teliaan.

Telian liittymillä, koneliittymiä lukuun ottamatta, on automaattisesti ulkomaan nettikäytölle päivähinnoittelu suosituissa matkakohteissa (hintaryhmät 3 ja 4). Päivähinnoittelussa päiväkohtainen enimmäishinta on turvaraja, jota suuremmaksi nettilasku ei voi tietämättäsi kasvaa.

Kun aloitat netin käytön maassa, jossa on käytössä päivähinnoittelu, käytöstäsi laskutetaan käytetyn datamäärän mukaan (€/Mt) kunnes päiväkohtainen enimmäishinta tulee täyteen. Sen jälkeen käytät nettiä ilman lisäkustannuksia kunnes päivähinnoitteluun sisältyvä nettikäyttö 500 Mt tulee täyteen.

Kun olet käyttänyt ulkomailla 80 % päivähinnoitteluun sisältyvästä nettikäytön 500 Mt enimmäismäärästä, saat viestin, jossa kerrotaan rajan lähestymisestä ja neuvotaan lisäpaketin tilaamisessa.

Saavuttaessasi enimmäismäärän nettisurffailuissasi saat vielä uuden muistutusviestin, jonka jälkeen nettiyhteyttä ei ole mahdollista käyttää ilman lisäpaketin tilausta. Tiedät siis etukäteen, mitä netin käyttö matkallasi maksaa, eikä jättilaskuista ole pelkoa.

Mikäli haluat käyttää nettiä enemmän, voit tilata lisänettipaketin joko tekstiviestillä tai Omien Sivujen kautta. Lisänettipaketti on saman kokoinen ja hintainen kuin vuorokauden enimmäishintasi. Lisäksi laskutetaan normaalin tekstiviestin hinta ulkomailta.

Jotta voit tilata lisänettipaketin, on liittymälläsi oltava oikeus tilata datan lisäpaketteja. Yritys voi hallinnoida Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun kautta työntekijöidensä liittymien oikeuksia tilata datan lisäpaketteja.

Vuorokauden enimmäisraja ja lisäpaketit ovat vuorokausikohtaisia (klo 0–24 Suomen aikaa).

Alla suuntaa-antavia esimerkkejä tiedonsiirtopalvelujen käytöstä EU-alueella (1 Mt = 1024 kt, 1 Gt = 1024 Mt). 

 

Käyttökohde Määrä               
Sähköposti ilman liitettä 1–20 kt
Internetsivu 5–30 Mt
Tekstidokumentti 50–300 kt
Korkealaatuinen kuva 2–5 Mt
Musiikkikappale 2–6 Mt
Peruslaatuinen 3 min Youtube-video 8–25 Mt
Facebook-aikajanan selaaminen 1–5 Mt

 

Huomioi, että tiedonsiirtokustannuksia syntyy myös, kun päätelaitteesi lataa tietoa automaattisissa päivityksissä kuten esimerkiksi Push Mail -sähköpostiohjelman synkronoinnissa tai Windowsin automaattisissa ohjelmistopäivityksissä. Katso päätelaitteesi tai palvelun käyttöohjeesta, miten automaattiset päivitykset saa pois päältä matkustaessasi ulkomailla.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16