Numeronnäyttö

Numeronnäyttöpalvelun käyttöönotto ja hallinnointi
Tämä ohje on yritysasiakkaille

Numeronnäyttöpalvelu on lisäpalvelu puheliittymiin.

Numeronnäyttöpalvelun avulla on mahdollista näyttää matkapuhelinliittymästä soitetussa puhelussa soittajan numerona kiinteän puhelinverkon numeroa tai käyttäjän matkapuhelinnumeroa. Samaa numeroa on mahdollista näyttää myös lähtevissä tekstiviesteissä. Palvelu tilataan ilmoittamalla palveluun liitettävät yrityksen hallinnassa olevat kiinteän verkon numerosarjat.

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjänä

Työsuhdeliittymän käyttäjänä

Pääkäyttäjänä voit kytkeä palvelun liittymälle Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

Huom! Mikäli Numeronnäyttöpalvelu on kytketty liittymälle yhdessä VIP- tai Touchpoint-palvelun kanssa, sitä käytetään vain lähtevien tekstiviestien numeronmuokkaukseen. Puheluiden numeronnäyttö määräytyy tällöin VIP- tai Touchpoint-palvelun asetusten mukaan.

  1. Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  2. Valitse ylävalikosta Liittymät ja laitteet ja sieltä Matkapuhelinliittymät ja mobiililaajakaistat.
  3. Etsi ja valitse haluamasi liittymä painamalla liittymätietojen riviä.
  4. Valitse Lisäpalvelut jonka jälkeen valitse Muut-otsikon alta Numeronnäyttö.
  5. Olet nyt Numeronnäytön hallintasivulla, josta voit hallinnoida palvelun liittymäkohtaisia asetuksia.

Voit hallinnoida Numeronnäyttöpalvelua kirjautumalla Minun Teliaan työsuhdeliittymäsi puhelinnumerolla.

Kirjauduttuasi voit mm.

  • Hallita matkapuhelinliittymästäsi soitettaessa puhelun vastaanottajalle näkyvää numeroa (näytetään matkapuhelinnumeroa tai kiinteän verkon numeroa)
  • Hallita vastaavaa numeronnäyttöasetusta lähteville tekstiviesteille
  • Tarkastella mahdollisia kiinteän verkon numeroita, joista on ohjattu tekstiviestit matkapuhelinliittymääsi (käyttäjällä ei muutosoikeuksia)

Huom! Mikäli Numeronnäyttöpalvelu on kytketty liittymälle yhdessä VIP- tai Touchpoint-palvelun kanssa, sitä käytetään vain lähtevien tekstiviestien numeronmuokkaukseen. Puheluiden numeronnäyttö määräytyy tällöin VIP- tai Touchpoint-palvelun asetusten mukaan.

  1. Kirjaudu Minun Teliaan työliittymäsi puhelinnumerolla.
  2. Täytä matkapuhelinnumerosi (esim. 0401234567) ja salasana. Salasanan saat tarvittaessa lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Tekstiviesti on maksuton.
  3. Valitse liittymäsi ja tämän jälkeen valitse Lisäpalvelusi.
  4. Valitse otsikon Muut alta Numeronnäyttö.
  5. Olet nyt Numeronnäytön hallintasivulla, josta voit hallinnoida yllämainittuja asetuksia.

Työsuhdeliittymän käyttäjänä voit hallinnoida Numeronnäyttöpalvelua myös tekstiviestikomennoilla alla olevan ohjeen mukaisesti.

Lähetä tekstiviesti:

  • NUMERO LANKA numeroon 15400
    Tällöin näytetään aina puhelun tai tekstiviestin vastaanottajalle soittajan numerona kiinteän verkon numeroa (esim 02040xxxx).
  • NUMERO MOBIILI numeroon 15400
    Tällöin näytetään aina puhelun tai tekstiviestin vastaanottajalle soittajan numerona mobiilinumeroa.

Huom! Numeronnäytön aikaohjaukset eivät ole käytettävissä tekstiviestikomennoilla.

Tekstiviestin lähettäminen maksaa liittymätyypin mukaisesti "viestit muihin liittymiin" hinnan.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaikaJätä yhteydenottopyyntö

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)

Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.
 

Tutustu yritysmyyjiin

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.
 

Etsi lähin Telia Kaupan yrityspiste