Numeronsiirrolla tarkoitetaan matkapuhelinliittymän siirtämistä operaattorilta toiselle niin, että puhelinnumero pysyy samana. Numeronsiirrossa vaihtuvat SIM-kortti ja liittymän palvelut, kun liittymä siirtyy toisen operaattorin verkkoon.
Numeron siirto kestää 5-15 arkipäivää. Kun olet tehnyt sopimuksen Telian kanssa, valtuutat Telian hoitamaan siirron toisen operaattorin kanssa. Siirto sisältää vanhan liittymän irtisanominen siirtohetkellä.
Tarkista ennen numeron siirtoa:
- Onko liittymällä voimassa määräaikainen sopimuskausi?
Voit siirtää numerosi myös silloin, jos sopimuksesi on määräaikainen. Ennen numeronsiirtoa kannattaa kuitenkin tarkistaa sopimuksen voimassaoloaika ja maksut, jotka operaattorisi veloittaa sinulta siirtäessäsi numeron kesken määräaikaisen sopimuksen. Nämä tiedot saat selville esimerkiksi soittamalla operaattorisi asiakaspalveluun. Tietojen avulla sinun on helpompi arvioida milloin siirto Telialle kannattaa tehdä. - Kuka liittymän omistaa eli kenen nimissä sopimus on? Jos yritys ei ole liittymän omistaja, tarvitset valtakirjat liittymän siirtoa varten.
Huom! Irtisanotulle liittymälle ei voi tehdä numeronsiirtoa. Ethän siis irtisano liittymääsi itse, jos haluat pitää nykyisen numerosi.