Millainen liittymän tarvitsee olla?
Mobiilivarmenteen voi kytkeä sekä kuluttaja- että yritysliittymiimme. Palvelu ei ole saatavilla prepaid-liittymiin.
Missä puhelinmalleissa Mobiilivarmenne toimii?
Mobiilivarmenne toimii useimmilla nykyisillä puhelimilla, joissa on vuoden 2016 alun jälkeen hankittu tai uusittu SIM-kortti. Puhelimen ei tarvitse olla älypuhelin. Voit kokeilla rekisteröintiä osoitteessa telia.fi/mobiilivarmenne. Järjestelmä kertoo, jos SIM-kortti ei tue Mobiilivarmennetta.
Toimiiko Mobiilivarmenne Yhteys Multin kanssa?
Mobiilivarmenteen voi liittää pääliittymään. Rinnakkaisliittymälle ei voi kytkeä Mobiilivarmennetta eikä sen kautta voi käyttää pääliittymän Mobiilivarmennetta.
Maksaako Mobiilivarmenteen käyttö ulkomailla?
Mobiilivarmenteen käytöstä ulkomailla laskutetaan ulkomaan tekstiviestihinnaston mukaisesti. Käytännössä mobiilivarmenteen käytössä saapuvia viestejä tulee yksi ja lähteviä viestejä on 1–3 kappaletta. Ulkomailla mobiilivarmenteen vasteajat voivat olla hieman hitaampia kuin Suomessa.
Kuka vastaa Mobiilivarmenteella tehtävistä asiointitapahtumista ja -tilanteista?
Palvelun käyttäjä eli liittymänhaltija vastaa kaikista mobiilivarmenteella tehdyistä sitoumuksista, sopimuksista, oikeustoimista ja maksuista.
Mitä henkilötietoja palveluntarjoajalle välitetään tunnistus- ja allekirjoitustapahtumien yhteydessä?
Sinusta välitetään palveluntarjoajalle turvallisesti ja luottamuksellisesti koko nimi (etunimet ja sukunimi) sekä SATU (sähköinen asiointitunnus). Joissakin tapauksissa sinusta voidaan välittää myös muuta tietoa, kuten HETU (henkilötunnus). Sinulle näytetään puhelimen näytöllä ennen tunnusluvun syöttämistä, mitä tietoja sinusta ollaan välittämässä palveluntarjoajalle. Jos et halua sinusta välitettävän henkilötietoja, voit keskeyttää tapahtuman.
Miten Mobiilivarmenteen tunnusluku vaihdetaan?
Tämä riippuu puhelinmallista:
- iPhone: Asetukset > Puhelin > SIM-sovellukset > Mobiilivarmenne.
- Android-puhelimet: Sovellukset > Telia > Mobiilivarmenne > Asetukset > Vaihda tunnusluku.
- Windows Phone 7 -puhelimet: Asetukset > SIM-sovellukset > Näytä sovellukset > Mobiilivarmenne > Asetukset > Vaihda tunnusluku.
- Windows Phone 8 -puhelimet: Asetukset > Matkapuhelinverkko > SIM-sovellukset.
- Symbian-laitteet: Telia-valikossa puhelimen työpöydällä on alavalikko mobiilivarmenteen tunnusluvun vaihtoa varten.
Olen liittymän käyttäjä, mutta en omistaja. Voinko käyttää Mobiilivarmennetta?
Voit ottaa Mobiilivarmenteen käyttöön liittymässäsi myös silloin, jos olet liittymän käyttäjä mutta et omistaja.
Voiko yritys estää Telia Mobiilivarmenteen omistamissaan liittymissä?
Kyllä, yritys voi tehdä kieltopyynnön verkkolomakkeella tai yritysasiakaspalvelussa.