MMS-viestit eli multimediaviestit

Tämä ohje on kuluttaja- ja yritysasiakkaille.
Mikä on MMS-viesti eli multimediaviesti?

MMS-viesti eli multimediaviesti on tekstiviestin kaltainen viesti. Normaalisti ne saapuvat puhelimessa samaan paikkaan kuin tekstarit. Tavallisesta tekstiviestistä muuttuu multimediaviesti esimerkiksi, jos siihen lisätään kuva tai emoji tai jos viesti on yhtä tekstiviestiä eli 160 merkkiä pidempi.

Eikö MMS-viesti saapunut perille?

Yritämme toimittaa lähetettyä MMS-viestiä perille seitsemän vuorokauden ajan. Joskus viestin toimittaminen puhelimeen ei kuitenkaan onnistu liittymästä tai laitteesta johtuvista syistä:

  • Puhelimessa tarvitsee olla oikeat MMS-asetukset. Uudemmat älypuhelimet hakevat ne automaattisesti, mutta voit tarvittaessa tilata MMS-asetukset tekstiviestillä.
  • Puhelimella tarvitsee olla toimiva nettiyhteys sekä MMS-viestit sallittuna.
  • Liittymällä ei saa olla data- tai MMS-estoa.

Perille päääsemättömästä MMS-viestistä ei tule ilmoituksia lähettäjälle tai vastaanottajalle.

Jos MMS-viestit eivät saavu puhelimeesi, aloita ongelman ratkaisu MMS-asetuksista. Suosittelemme tilaamaan MMS-asetukset tekstiviestillä, mutta voit syöttää ne myös manuaalisesti laitteen asetuksissa.

Tilaa puhelimeen MMS-asetukset lähettämällä tekstiviesti ASETUKSET numeroon 15400 (0 €).

TAI

Jos et saanut tilattua asetuksia tekstiviestillä, voit vaihtoehtoisesti muokata alla olevat tiedot puhelimesi asetuksiin. Olethan kuitenkin varovainen asetuksia muokatessasi. Apua laitteen käyttöön ja asetuksiin tarjoaa kuluttaja-asiakkaille Telia Helppi ja yritysasiakkaille Telia Käyttötuki.

  • Yhteyden nimi : Telia MMS
  • APN: mms
  • Välipalvelimen osoite: 195.156.25.33
  • Välipalvelimen portti: 8080
  • MMSC-osoite: http://mms/
  • Yhteystyyppi: Jatkuva
Eikö MMS-asetuksista ollut apua?

Jos MMS-asetusten tilaus onnistui, mutta viestit eivät vieläkään saavu puhelimeesi, katso tämän ohjeen seuraavasta kohdasta lisää apua ongelmatilanteisiin.

Jos MMS-asetusten tilaus ei auttanut, tarkista vielä nämä asiat:

  1. Toimiiko netti?
    Testaa esimerkiksi nettisivuja selaamalla, toimiiko netti puhelimellasi normaalisti. MMS-viestit tarvitsevat nettiyhteyttä, jotta ne voivat saapua puhelimeen.
     
  2. Ovatko viestiasetukset oikein?
    Tarkista puhelimen viestiasetuksista, ovathan MMS-viestit sallittuja.
     
  3. Mitä estoja liittymällä on?
    Varmista, ettei liittymällä ole dataestoa tai MMS-estoa päällä, sillä ne estävät multimediaviestien saapumisen puhelimeen.
    Estot kuluttajaliittymissä
    Estot yritysliittymissä
     
  4. Auttaako verkkoasetusten palautus?
    Jos puhelimen netti toimii, kokeile tehdä puhelimen verkkoasetusten palautus. Katso laiteohjeet
     
  5. Toimivatko tavalliset tekstiviestit?
    Jotta multimediaviestit toimivat, tarvitsee myös tavallisten tekstiviestien olla käytössä ja toimia. Pyydä tuttavaasi lähettämään sinulle tekstiviesti, ja katso tuleeko se perille.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Helppi ja Käyttötuki auttavat

Kuluttaja-asiakkaat

Telia Helppi autaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Lue lisää Helpistä


Yritysasiakkaat

Telia Käyttötuki auttaa asennus-, käyttö- ja ongelmatilanteisiin puhelimitse tai yrityksenne tiloissa.

Lue lisää käyttötuesta

Hoida asioita kirjautuneena

Voit hoitaa useita asioita myös kätevästi kirjautuneena ilman jonottamista.

 

Kuluttaja-asiakkaat

Kirjaudu Minun Teliaan

 

Yritysasiakkaat

Kirjaudu Minun Telia Yrityksille

Soita meille

Kuluttaja-asiakkaat
 020 690 400
Ma–pe 9–20 ja la 10–16 (mpm/pvm). Hätätilanteet (puk-koodit, liittymän sulkeminen ja TV-häiriöiden ilmoitukset) 24/7.

 

Telian ja Telia Inmics-Nebulan PK-yritysasiakkaat
 0200 20 300
Ma–pe 8–16 (94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
 

Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat
 060 016 171
Ma–pe 9–15 (mpm/pvm)