eSIMin käyttöönotto kelloon

Voit käyttää älykelloasi kuin puhelinta mobiiliyhteydellä. eSIM:n ja Yhteys Multi -palvelun avulla älykellosi ei ole riippuvainen puhelimesi verkkoyhteydestä.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Voit tilata eSIMin, eli sähköisen SIM-kortin kelloon, jos yrityksesi on antanut sinulle oikeuden tilata maksullisia lisäpalveluita. Jos et ole varma asiasta, ole yhteydessä yrityksesi liittymäasioita hoitavaan henkilöön.

Huom! Mobiiliyhteyden älykelloon luova Yhteys Multi -palvelu ei toimi tiettyjen Telian yrityspalveluiden kanssa. Jos puhelimessa olevalla pääliittymällä on käytössä jokin näistä palveluista, ei älykellolle voi aktivoida mobiiliyhteyttä eSIM:n ja Yhteys Multi -palvelun avulla. Älykellon kaikki muut ominaisuudet ovat kuitenkin käytettävissä. Kello voidaan liittää matkapuhelimeen Bluetooth-yhteydellä, jolloin verkkopalveluita eli nettiä, viestejä ja puhetta voi käyttää puhelimen mobiililiittymän kautta.

Voit tarkistaa onko kellon käyttöönotto mahdollista puhelimesi nykyisellä liittymällä lähettämällä veloituksetta viesti INFO KELLO numeroon 15400.

Jos haluat aktivoida kellolle liittymän, tulee nämä palvelut poistaa liittymältäsi Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa tai asiakaspalvelun kautta. Käänny asiassa yrityksesi matkapuhelinasioista vastaavan henkilön puoleen.

  • Poissaolo- ja lomatiedote
  • Mobiiliväylä
  • CID-numero matkapuhelimesta
  • APN-rajoitus Telia Yhteyskäytävässä
  • Tilatieto
  • Laitevuokran laskutusliittymä
  • Saldosopimus
  • Puhelumaksun siirto
  • Puhelun siirto
  • Kaksoiskortti
  • Nordic Call
  • Soitonsiirtojen esto
  • Telia Paikallisnumero, Langaton työpuhelin
  • Langaton kotipuhelin
  • Prepaid
  • DOT
  1. Ota älykello ensin käyttöön. Lataa Samsung Galaxy -puhelimeesi Galaxy Wearable-sovellus ja avaa se. Valitse, mitä laitetta olet ottamassa käyttöön ja Yhdistä. Kellosi ja puhelimesi on nyt liitetty pariksi. Tutustu vielä käyttöehtoihin ja valitse Hyväksy. Valitse Seuraava tilataksesi mobiilipalvelun.
  2. Etenet nyt Yhteys Multi -palvelun ostoon. Tunnistaudu ja kirjaudu: käyttäjätunnus on puhelinnumerosi ja salasanan saat lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400.

Löydät tarkemmat kuvalliset ohjeet kuluttaja-asiakkaiden Asiakastuen sivuilta.  

  1. Ota älykello ensin käyttöön. Avaa iPhonessa Watch-sovellus, lue ja hyväksy käyttöehdot ja salli Apple Watchin käyttää tiettyjä samoja sovelluksia puhelimesi kanssa. Voit määrittää aktiivisuuden tai ohittaa tämän vaiheen. Tutustu SOS-toiminnon kuvaukseen ja Jatka. Valitse Ota käyttöön mobiilidata.
  2. Etenet nyt Yhteys Multi-palvelun ostoon. Tunnistaudu ja kirjaudu: käyttäjätunnus on puhelinnumerosi ja salasanan saat lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400.

Löydät tarkemmat kuvalliset ohjeet kuluttaja-asiakkaiden Asiakastuen sivuilta. 

  1. Tarkista, että sinulle on annettu oikeudet tilata maksullisia lisäpalveluita
  2. Tarkista, ettei liittymälläsi ole palveluita jotka eivät ole yhteensopivia 
  3. Tarkista, että 4G-puhe on päällä 
  4. Jos eSIMin käyttöönotto ei vieläkään onnistu, ota yhteyttä yritysasiakaspalveluun
Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 15 500
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
Lue lisää Telia Käyttötuesta
Lisää samasta aiheesta

eSIM:n käyttöönotto puhelimeen

SIM-kortin aktivointi

SIM-kortin käyttöönotto

Puhelimella ei voi soittaa – mikä neuvoksi?

Saapuvat puhelut eivät tule perille - mitä tehdä?

Tekstiviestit

4G- ja WiFi-puhelut

eSIM laitteenvaihto

Yhteys Multi

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16