Puhelinliittymän avaus

Näin avaat uuden matkapuhelinliittymän.
Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Alla on ohjeet matkapuhelinliittymän avaamiseen joko Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun tai verkkokaupan kautta.

Voit myös luoda liittymille avausprofiilin, jos avaat niitä usein samoilla ominaisuuksilla, ja tilata SIM-kortteja etukäteen.

Jos olet yritysliittymän käyttäjä, käänny yrityksesi liittymäasioita hoitavan henkilön puoleen.

  1. Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu >
  2. Valitse ylävalikosta Liittymät ja laitteet ja sieltä Matkapuhelinliittymät ja mobiililaajakaistat.
  3. Valitse avausvaihtoehdoista sopiva ja paina Jatka.
  4. Valitse koontiryhmä, lisää uuden työntekijän käyttäjätiedot ja siirry eteenpäin.
  5. Avaa Liittymät matkapuhelimeen -alasvetovalikko ja valitse haluamasi liittymätyyppi.
  6. Valitse haluamasi puhelinnumero sekä lisää SIM-korttisi numero tai valitse Tilaa uusi SIM-kortti postitse / Tilaa uusi eSIM. Jos sinulla on käyttämättömiä SIM-kortteja, voit aktivoida liittymän heti.
  7. Valitse haluamasi lisäpalvelut, estot ja rajoitukset.
  8. Tarkista esikatselusta liittymän tiedot ja lähetä tilaus Vahvista-painikkeesta.
     

Vinkki! Voit avata yhdellä tilauksella matkapuhelinliittymän, työntekijän kuluttajalaajakaistan etätyökäyttöön, CID-yritysnumeron ja VIP-numeron. Näet eri vaihtoehtoja sen mukaan, mitä palveluita käytössäsi on.

Voit avata nopeasti samanlaisen liittymän, joka yrityksellä on jo käytössä. Uudelle liittymälle kopioituu liittymäpaketti, estot ja lisäpalvelut.  

  1. Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  2. Valitse ylävalikosta Liittymät ja laitteet ja sieltä Matkapuhelinliittymät ja mobiililaajakaistat ja klikkaa haluamaasi liittymää.
  3. Valitse Liittymätiedot-otsikon alta oikealta Kopioi liittymä.
  4. Määrittele liittymälle käyttäjänimi.
  5. Valitse, haluatko uuden SIM-kortin vai käytätkö jo olemassa olevaa.
  6. Alla näet avattavan liittymän tiedot. Valitse lopuksi Vahvista.
  1. Siirry yritysverkkokauppaan.
  2. Valitse haluamasi liittymätyyppi ja lisäpalvelut.
  3. Valitse oikeasta alakulmasta Lisää ostoskoriin.
  4. Tuote on nyt lisätty ostoskoriin. Siirry eteenpäin valitsemalla Kassalle.
  5. Tarkista ostoskorin tuotteet ja valitse Jatka.
  6. Tunnistaudu, täytä toimitus-, käyttäjä- ja laskutustiedot ja vahvista tilaus.

Huom! Uutta tunnistautumista ei tarvitse tehdä, kun ensin kirjaudut sisään Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun ja olet ottanut siellä käyttöösi vahvan tunnistautumisen

Voit myös ottaa yhteyttä

kirjautuneena chatissa, tai

 soittamalla yritysasiakaspalveluun

Huomaathan, että veloitamme asiakaspalvelun tekemistä toimenpiteistä yritysasiakkaiden palveluhinnaston mukaisesti.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16