Yhteysnopeuden mittaaminen

Ohjeet nettisi yhteysnopeuden mittaamiseen.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Saat tarkistettua käyttämäsi nettiyhteyden nopeuden käyttämällä Telian nopeustestiä:

  1. Siirry nopeustestin sivulle.
  2. Klikkaa sivulla Aloita-painiketta.
  3. Testi mittaa yhteysnopeutesi ja saat tuloksen näytölle.
  1. Sulje kaikki muut käytössä olevat sovellukset. Etenkin tiedostonjako-ohjelmat tai tietokoneelle ohjelmia lataavat sovellukset (esimerkiksi musiikki- tai kuvatiedostojen lataaminen) vaikuttavat maksiminopeuteen oleellisesti.
  2. Kiinteän nettiyhteyden nopeutta testatessa kytke tietokone suoraan verkkokaapelilla modeemiin/reitittimeen. Langaton lähiverkko (WLAN) voi alentaa merkittävästi maksiminopeutta.
  3. Varmista, ettei muilta tietokoneilta ole liikennettä verkkoon mittaushetkellä, jos modeemiin on kytketty useampia tietokoneita.

Vinkki! Mittaus kannattaa tehdä useaan kertaan eri päivinä ja kellonaikoina, jotta netin nopeudesta saa luotettavamman tuloksen. Tiedonsiirrossa käytetyt siirtoverkot ja käytössä oleva liittymätekniikka vaikuttavat aina jonkin verran liittymän todelliseen nopeuteen. Tulokset voivat vaihdella myös käytössä olevan internet-selaimen mukaan.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16