Taloyhtiöpalvelumme myy ja hoitaa y-tunnuksellisten taloyhtiöiden laajakaista- ja TV-asioita taloyhtiön asukkaiden, isännöitsijöiden ja taloyhtiön edustajien kanssa. Alla olevat ohjeet ovat taloyhtiön edustajille sekä isännöitsijöille.
Taloyhtiöpalvelu: Netti ja TV taloyhtiöön
Taloyhtiösopimuksesta voi neuvotella ja sopia taloyhtiön allekirjoitusoikeudellinen henkilö. Tarjouksia tai tiedusteluita voi tehdä myös taloyhtiön valtuuttamana asianhoitajana. Ensimmäisen yhteydenoton jälkeen kerromme sinulle seuraavista askeleista kohti taloyhtiön parempia yhteyksiä.
Voit aloittaa taloyhtiönetin tai -TV:n tilaamisen yhteydenottopyynnöllä, jota varten tarvitset perustietojen lisäksi tiedon taloyhtiön sisäverkkotekniikasta: onko taloyhtiössä puhelinpistokkeet, antennikaapeliverkko vai datapistokkeet?
Jos sinulla on kysymyksiä voimassaolevasta sopimuksesta tai aiemmin jättämästäsi yhteydenottopyynnöstä, lähetä meille sähköposti osoitteeseen taloyhtiopalvelu@telia.fi ja olemme yhteydessä sinuun.
Taloyhtiö voi tilata talotekniikkaliittymät (esim. ILOG-liittymän valvontaa, pesulaa, hissiä tai info-liittymää varten) lomakkeella. Voit myös ottaa yhteyttä suoraan myyjiimme. Tilausta varten tarvitset tiedot teknisistä vaatimuksista: tarvitsetko etäkäyttöä tai kiinteää IP:tä? Saat nämä tiedot tekniikkatoimittajalta.
Käyttöönottovaiheessa laajakaistareitittimien hallinnan tai porttiohjausten kanssa auttaa Helppi.
Taloyhtiöpalveluissa hoidetaan taloyhtiöiden laajakaista- ja kaapeli-TV-liittymien laskutusta.
Kysymyksissä ja muissa laskutukseen liittyvissä asioissa lähetä meille sähköpostia osoitteeseen taloyhtiopalvelu@telia.fi. Laita sähköpostiin taloyhtiön tiedot (y-tunnus tai Telian asiakasnumero) sekä laskun numero.
Huom! Jos lasku koskee jotain muuta taloyhtiön palvelua (kuten puhelinliittymää), olethan yhteydessä Yritysasiakaspalveluun.
Muutoksia ovat esimerkiksi mitkä tahansa sopimusten muutokset, fuusiot, omistussuhteen muutokset, jatkosopimukset, yhteystietojen muutokset ja isännöitsijä- tai toimitsijamuutokset. Taloyhtiössä tapahtuneista muutoksista voit ilmoittaa meille lomakkeella.
Taloyhtiössä voi olla useita erityyppisiä laitteita: taloyhtiön omat laitteet, Telian laitteita laitetilassa sekä esimerkiksi kiinteistön katolle asennettuja antenneja.
- Laitetilassa olevien laitteiden häiriöstä tai muista taloyhtiön liittymien (esim. ILOG-liittymien) vikatilanteissa voit ottaa yhteyttä vikailmoituslomakkeella tai Yritysasiakaspalvelun kautta.
- Omista verkkolaitteistaan ja sisäverkostaan taloyhtiö vastaa itse.
- Yksittäisen taloyhtiöasukkaan häiriötilanteessa asukas ottaa itse yhteyttä suoraan asiakaspalveluumme, jotta häiriö saadaan tehokkaasti ja nopeasti tarvittavien tietojen kera korjaukseen.
- Taloyhtiön katolle asennettuja antenneja koskevissa kysymyksissä voit olla yhteydessä yhteydenottolomakkeella.
Etkö löytänyt etsimääsi?
Ota yhteyttä
Helppi ja Käyttötuki auttavat
Kuluttaja-asiakkaat
Telia Helppi autaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.
Lue lisää Helpistä
Yritysasiakkaat
Telia Käyttötuki auttaa asennus-, käyttö- ja ongelmatilanteisiin puhelimitse tai yrityksenne tiloissa.
Soita meille
Kuluttaja-asiakkaat
020 690 400
Ma–pe 9–20 ja la 10–16 (mpm/pvm). Hätätilanteet (puk-koodit, liittymän sulkeminen ja TV-häiriöiden ilmoitukset) 24/7.
Telian ja Telia Inmics-Nebulan PK-yritysasiakkaat
0200 20 300
Ma–pe 8–16 (94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
Telia Inmics-Nebulan suuryritysasiakkaat
060 016 171
Ma–pe 9–15 (mpm/pvm)
Hoida asioita kirjautuneena
Voit hoitaa useita asioita myös kätevästi kirjautuneena ilman jonottamista.
Kuluttaja-asiakkaat
Yritysasiakkaat