Taloyhtiöpalvelumme myy ja hoitaa y-tunnuksellisten taloyhtiöiden laajakaista- ja TV-asioita taloyhtiön asukkaiden, isännöitsijöiden ja taloyhtiön edustajien kanssa. Alla olevat ohjeet ovat taloyhtiön edustajille sekä isännöitsijöille.
Taloyhtiönetin tilaaminen taloyhtiöön
Taloyhtiösopimuksesta voi neuvotella ja sopia taloyhtiön allekirjoitusoikeudellinen henkilö. Tarjouksia tai tiedusteluita voi tehdä myös taloyhtiön valtuuttamana asianhoitajana. Ensimmäisen yhteydenoton jälkeen kerromme sinulle seuraavista askeleista kohti taloyhtiön parempia yhteyksiä.
Voit aloittaa taloyhtiönetin tai -TV:n tilaamisenyhteydenottopyynnöllä, jota varten tarvitset perustietojen lisäksi tiedon taloyhtiön sisäverkkotekniikasta: onko taloyhtiössä puhelinpistokkeet, antennikaapeliverkko vai datapistokkeet?
Jos sinulla on kysymyksiä voimassaolevasta sopimuksesta tai aiemmin jättämästäsi yhteydenottopyynnöstä, lähetä meille sähköposti osoitteeseen taloyhtiopalvelu@telia.fi ja olemme yhteydessä sinuun.
Talotekniikkaliittymän tilaus
Taloyhtiö voi tilata talotekniikkaliittymät (esim. ILOG-liittymän valvontaa, pesulaa, hissiä tai info-liittymää varten) lomakkeella. Voit myös ottaa yhteyttä suoraan myyjiimme. Tilausta varten tarvitset tiedot teknisistä vaatimuksista: tarvitsetko etäkäyttöä tai kiinteää IP:tä? Saat nämä tiedot tekniikkatoimittajalta.
Käyttöönottovaiheessa laajakaistareitittimien hallinnan tai porttiohjausten kanssa auttaa Helppi.
Taloyhtiönetin laskutus taloyhtiöltä
Taloyhtiöpalveluissa hoidetaan taloyhtiöiden laajakaista- ja kaapeli-TV-liittymien laskutusta.
Kysymyksissä ja muissa laskutukseen liittyvissä asioissa lähetä meille sähköpostia osoitteeseen taloyhtiopalvelu@telia.fi. Laita sähköpostiin taloyhtiön tiedot (y-tunnus tai Telian asiakasnumero) sekä laskun numero.
Huom! Jos lasku koskee jotain muuta taloyhtiön palvelua (kuten puhelinliittymää), olethan yhteydessä Yritysasiakaspalveluun.
Muutokset liittymiin
Muutoksia ovat esimerkiksi mitkä tahansa sopimusten muutokset, fuusiot, omistussuhteen muutokset, jatkosopimukset, yhteystietojen muutokset ja isännöitsijä- tai toimitsijamuutokset. Taloyhtiössä tapahtuneista muutoksista voit ilmoittaa meille lomakkeella.
Taloyhtiönetin vika- tai häiriötilanne
Taloyhtiössä voi olla useita erityyppisiä laitteita: taloyhtiön omat laitteet, Telian laitteita laitetilassa sekä esimerkiksi kiinteistön katolle asennettuja antenneja.
Laitetilassa olevien laitteiden häiriöstä tai muista taloyhtiön liittymien (esim. ILOG-liittymien) vikatilanteissa voit ottaa yhteyttä vikailmoituslomakkeella tai Yritysasiakaspalvelun kautta.
Omista verkkolaitteistaan ja sisäverkostaan taloyhtiö vastaa itse.
Yksittäisen taloyhtiöasukkaan häiriötilanteessa asukas ottaa itse yhteyttä suoraan asiakaspalveluumme, jotta häiriö saadaan tehokkaasti ja nopeasti tarvittavien tietojen kera korjaukseen.
Taloyhtiön katolle asennettuja antenneja koskevissa kysymyksissä voit olla yhteydessä yhteydenottolomakkeella.
Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.