Nettiyhteyden muuttoilmoitus

Näin teet muuttoilmoituksen nettiyhteyden sijainnin vaihtuessa.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Asiakaspalvelun kautta

Tee nettiyhteyden muuttoilmoitus olemalla yhteydessä asiakaspalveluun chatissa tai soittamalla yritysasiakaspalveluun. Samalla voit pyytää tarjouksen uuteen toimipisteeseen tai työntekijän kotiin.

Jos olet netin käyttäjä, käänny yrityksesi liittymäasioita hoitavan henkilön puoleen.
 

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa

Voit tehdä muuttoilmoituksen myös Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa, luomalla palvelupyynnön.

 

Tee muuttoilmoitus ajoissa, sillä toimitusaika on kohteesta riippuen 1-4 viikkoa. Tarkempi asennusaika vahvistuu, kun asiakaspalvelu on käsitellyt muuttoilmoituksesi.


Maksaako liittymän siirtäminen?

Liittymän siirto on kerran vuodessa laajakaistaliittymälle maksuton. Tämän jälkeen peritään hinnaston mukainen maksu. Mikäli käytössäsi on jokin muu internetyhteys kuin laajakaistaliittymä, (esim. yritysinternet) voi liittymän siirto vaatia asennustyötä, josta peritään hinnaston mukainen maksu. Hinta selviää siirron yhteydessä.

Säilyykö vanha sopimus voimassa?

Sopimus tarkistetaan muuton yhteydessä. Jos vanhaa sopimusta ei pystytä säilyttämään, voidaan tehdä uusi sopimus.
 

Kauanko liittymä toimii vanhassa osoitteessa?

Liittymä katkaistaan vanhasta osoitteesta samana päivänä, kun se siirretään uuteen osoitteeseen. Näin katkos internetyhteydessä on mahdollisimman pieni.
 

Uudessa osoitteessa on jo jokin liittymä, haittaako se?

Samassa osoitteessa ei voi olla useampaa kiinteää laajakaistaa. Jos uudessa osoitteessa on jo laajakaistaliittymä, ilmoitathan asiasta muuttoilmoituksen yhteydessä.
 

Miten saan tiedon liittymän toimituksesta?

Kun muuttoilmoituksesi on käsitelty, saat asiakaspalvelusta alustavan tiedon asennusajasta tekstiviestillä. Tämän lisäksi saat vahvistusviestin asennusajasta toimituksen edetessä sekä saat vielä viestin, kun laajakaista on kytketty.
 

Muutan uudisrakennukseen, mitä minun pitää ottaa huomioon?

Jos taloasi ei ole aikaisemmin kytketty Telian verkkoon, tulee kytkentä tehdä laajakaistan muuton yhteydessä. Tarkempia tietoja kustannuksista saat asiakaspalvelustamme.
 

Miten laskutus toimii muuttotilanteissa?

Laajakaistan laskutus ei katkea muuton yhteydessä, joten olethan yhteydessä asiakaspalveluun mahdollisimman pian laajakaistaliittymäsi muutosta.
 

Pitääkö minun itse tehdä jotain uudessa osoitteessa?

Sinun tulee kytkeä modeemi puhelinpistorasiaan ennen asennusta, jotta asentaja voi testata linjan talojakamosta asennuksen yhteydessä. Mikäli käytössäsi on jokin muu kuin laajakaistaliittymä (esim. yritysinternet) tulee asentaja suorittamaan asennuksen sovittuna päivänä ja hoitaa tarvittavat kytkennät.
 

Pitääkö asentajan päästä huoneistoon?

Asentaja tekee kytkennän laajakaistaliittymien osalta yleensä talojakamossa. Mikäli asentajalla on tarvetta päästä huoneistoon sisälle, on hän erikseen yhteydessä.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16