Nettiliittymän avaus

Näin avaat uuden nettiliittymän – joko mobiilin tai kiinteän.
Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Alla on ohjeet laajakaistan avaamiseen. Mobiilinetin avaaminen onnistuu Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa ja kiinteän netin avaaminen tapahtuu tarjouspyyntönä.

Jos olet yritysliittymän käyttäjä, käänny yrityksesi liittymäasioita hoitavan henkilön puoleen.

  1. Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu 
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Avaa uusi matkapuhelinliittymä.
  3. Valitse Avaa matkapuhelinliittymä/SIM-kortillinen dataliittymä ja siirry eteenpäin Jatka-painikkeesta.
  4. Lisää liittymän käyttäjätiedot ja siirry eteenpäin.
  5. Avaa Liikkuvat laajakaistat ja dataliittymät -alasvetovalikko ja valitse haluamasi liittymätyyppi. Siirry eteenpäin. 
  6. Valitse haluamasi puhelinnumero sekä lisää SIM-korttisi numero tai Tilaa uusi SIM-kortti postitse/Tilaa uusi eSIM. Jos sinulla on käyttämättömiä SIM-kortteja, voit aktivoida liittymän heti.
  7. Valitse haluamasi lisäpalvelut, estot ja rajoitukset.
  8. Tarkista esikatselusta liittymän tiedot ja lähetä tilaus Vahvista-painikkeesta.
     

Vinkki! Voit avata yhdellä tilauksella matkapuhelinliittymän, työntekijän kuluttajalaajakaistan etätyökäyttöön, CID-yritysnumeron ja VIP-numeron. Näet eri vaihtoehtoja sen mukaan, mitä palveluita käytössäsi on.

Vinkki! Voit myös luoda liittymille avausprofiilin, jos avaat niitä usein samoilla ominaisuuksilla, ja tilata SIM-kortteja etukäteen.

  1. Siirry verkkokauppaan
  2. Valitse haluamasi liittymätyyppi.
  3. Valitse oikeasta alakulmasta Lisää ostoskoriin.
  4. Tarkista ostoskorin tuotteet ja valitse Kassalle.
  5. Tunnistaudu, täytä tilaajan tiedot ja laskutustiedot sekä vahvista tilaus.

Huom! Uutta tunnistautumista ei tarvitse tehdä, kun ensin kirjaudut sisään Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun ja olet ottanut siellä käyttöösi vahvan tunnistautumisen

Kun tarvitset käyttöösi kiinteän nettiyhteyden toimistoosi tai työntekijällesi, lähetä meille tarjouspyyntö. Etsimme juuri sinulle sopivan ratkaisun käyttötarpeen mukaan.


Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa

  1. Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu 
  2.  Valitse etusivulta Ota yhteyttä Teliaan.
  3. Valitse Tee palvelupyyntö.
  4. Valitse aihealueeksi Tilaa uusi palvelu tai jätä tarjouspyyntö.
  5. Otsikoi työpyyntö ja valitse aiheeksi Jätä tarjouspyyntö.
  6. Valitse tuotteeksi Tietoliikenneratkaisut.
  7. Kerro mihin osoitteeseen ja mihin tarkoitukseen nettiyhteys tulee.
  8. Lähetä viesti työpyynnön alalaidasta klikkaamalla Lähetä viesti
  9. Olemme yhteydessä sinuun mahdollisimman pian.

 

Telia.fi-sivulla

  1. Siirry tarjouspyyntölomakkeelle.
  2. Kirjoita viestikenttään mihin osoitteeseen ja mihin tarkoitukseen nettiyhteys tulee.
  3. Jätä yhteystietosi sekä lue ja hyväksy Telian tietosuojalausunto.
  4. Lähetä tarjouspyyntö Lähetä-painikkeesta.
  5. Olemme yhteydessä sinuun mahdollisimman pian

Voit myös ottaa yhteyttä

kirjautuneena chatissa, tai

 soittamalla yritysasiakaspalveluun

Huomaathan, että veloitamme asiakaspalvelun tekemistä toimenpiteistä yritysasiakkaiden palveluhinnaston mukaisesti.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16