Mobiilinetin yhteysongelmat

Neuvoja ja vinkkejä mobiilinetin yhteysongelmiin.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Ohjeen avulla voit selvittää, mistä mobiilinetin yhteysongelma voisi johtua. 

Mikäli ongelma ei ratkea alla olevilla ohjeilla, kerää mahdollisimman tarkat esimerkit tilanteesta ja tee meille vikailmoitus. Tarvitsemme kolme kappaletta esimerkkejä, jotta pääsemme tutkimaan asiaa tarkemmin.

Vika- ja häiriöilmoitukset

Tarkistathan ensin ilmoitukset ajankohtaisista vika- ja häiriötilanteista.  Siirry Vika ja häiriöilmoituksiin

Ajankohtaisista häiriötiedotteista voit myös tilata ilmoituksen puhelimeesi. Silloin saat tiedon, kun ongelma on ratkaistu ja häiriötiedote suljetaan. 

Usein esiintyvä häiriö

Mikäli mobiilinetin kanssa on ollut jo pidemmän aikaa ongelmia, käythän jättämässä kuuluvuuspalautteen. Kuuluvuuspalautteet ovat erittäin tärkeässä roolissa, kun tulevaa verkonparannusta suunnitellaan. Halutessasi saat tarkempaa tietoa tulevista päivityksistä ja parannuksista tekstiviestillä tai sähköpostilla, kun teet kuuluvuuspalautteen.
 

Selvitä, johtuuko yhteysongelmat laitteestasi. 

  1. Käynnistä laite uudestaan käyttämällä laitteesta virta pois.
  2. Tarkista, että laitteelta löytyy uusin päivitys. Löydät yleisimpien käytössä olevien 4G-laitteiden päivitysohjeet kuluttajapuolen asiakastuesta laitteen mallilla sekä merkillä.
  3. Kokeile, toimiiko yhteys normaalisti muilla Telian liittymillä (esimerkiksi puhelimella). Tällöin ongelman syynä on todennäköisesti käyttämäsi päätelaite.
  4. Laitteen sijoittelu on tärkeää signaalin kannalta. Laite kannattaa sijoittaa niin, että se ei jää muiden laitteiden taakse ja saa mahdollisimman voimakkaan signaalin mobiiliverkosta.

Helpoin tapa varmistaa SIM-kortin toimivuus on testata SIM-korttia toisessa laitteessa. Eri laitteissa käytetään erikokoisia SIM-kortteja. Varmista, ettet laita liian pientä SIM-korttia laitteeseen, mistä sitä ei välttämättä saa enää ulos. SIM-korttia voi kokeilla toisessa laitteessa myös Telia-kaupassa, mistä saat tarvittaessa uuden SIM-kortin mukaan.

Jos huomaat, että SIM-kortti ei toimi toisessakaan laitteessa, voit tilata uuden seuraamalla tätä ohjetta.
 

Yhteysongelma voi johtua myös liittymän dataestoasetuksesta. Tarkistat nettiliittymän dataestoasetuksen Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelusta. Jos et ole asiointipalvelun pääkäyttäjä, käänny yrityksesi liittymäasioita hoitavan henkilön puoleen.

  1. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Mobiililiittymät.
  3. Etsi liittymä.
  4. Estot ja rajoitukset otsikon alta valitse oikealta "Muokkaa estoja ja rajoituksia".
  5. Multimediaviestirajoitukset kohdasta voit tarkistaa, ettei liittymällä ole dataestoa.

 

Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 15 500
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
Lue lisää Telia Käyttötuesta
Lisää samasta aiheesta

Kiinteän netin yhteysongelmat

Yhteysnopeuden mittaaminen

Tee vikailmoitus

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16