Tavoitettavuuden eli aktiviteetin ja roolin asettaminen

Miten määrittelen tavoitettavuuteni?
Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Aktiviteetteja ja rooleja voit asettaa monelle eri tapaa, riippuen VIP-profiilistasi ja siten käytettävissä olevista VIP-sovelluksista. Aktiviteetin ja roolin muutoksen voi ajastaa etukäteen VIP-sovelluksien kautta Tuleva olotila -toiminteella. Kotisivulla ajastusta ei voi tehdä.

Aktiviteetin ja roolin voi vaihtaa:

  • mobiilisovelluksella
  • tietokoneen VIP Softphonella
  • VIP-kotisivun kautta
  • soittamalla toiminnenumeroon
  • soittamalla yrityskohtaiseen aktiviteetinvaihtonumeroon (vain aktiviteetin muutokseen)
  • yrityksen pääkäyttäjä tai yleisesti vaihteen välittäjät voivat myös vaihtaa muiden aktiviteettia ja roolia. 
Aktiviteetin vaihtaminen heti
  1. Avaa VIP sovellus.
  2. Pyyhkäise sovelluksessa oikealta vasemmalle saadaksesi valikon auki. Paina Aktiviteetti-riviä ja valitse haluttu aktiviteetti. Jos haluat määrittää aktiviteetille päättymisajankohdan, paina kolmea pistettä, määritä aktiviteetti ja sille päättymisajankohta. Paina sitten oikean yläkulman oikein-merkkiä. Aktiviteetti on nyt määritelty. 
  3. Jos määritit aktiviteetille päättymisajankohdan, palautuu sen jälkeen oletusaktiviteetti eli Tavoitettavissa (ellet ole tehnyt Tuleva olotila -toiminteella muita aktiviteetteja).

Ohjevideo: VIP mobiilisovellus oma tavoitettavuus


Aktiviteetin ajastaminen
  1. Avaa VIP sovellus.
  2. Pyyhkäise vasemmalta oikealle saadaksesi valikon auki ja valitse Tuleva olotila -välilehti.
  3. Paina oikean yläkulman plus-painiketta.
  4. Anna tapahtumalle nimi.
  5. Määritä Aktiviteetti ja Rooli sekä alkamis- ja päättymisajankohta. Voit myös määritellä huomautuksen, joka näkyy muille käyttäjille ajastuksen ajan.
  6. Tallenna oikean yläkulman oikein-merkistä
  7. Tuleva olotila on nyt määritelty.
  8. Kun tapahtuma on ohi, niin rooliksi ja aktiviteetiksi palautuvat oletusrooli (Mobiili) ja  -aktiviteetti (Tavoitettavissa).

Voit myös toistaa näitä tapahtumia. Esimerkiksi jos haluat näyttää työnumeroa vain työaikana, niin toista tapahtuma ma-pe klo 8-16 ja määritä rooliksi Lanka. Tällöin ei tarvitse erikseen muistaa vaihtaa töihin tullessa roolia. 

Huom! Jos toistat tapahtumia, määritä toistolle aina päättymispäivä.


Roolin vaihtaminen heti
  1. Avaa VIP sovellus.
  2. Pyyhkäise sovelluksessa oikealta vasemmalle saadaksesi valikon auki ja paina profiilikuvaasi tai nimeäsi valikon yläreunassa.
  3. Paina Rooli-riviä ja valitse haluttu rooli.
  4. Tallenna oikean yläkulman oikein-merkillä.
  5. Rooli on nyt asetettu.

Aktiviteetin vaihtaminen heti
  1. Klikkaa nimesi vierestä aktiviteettia.
  2. Valitse haluttu aktiviteetti.
  3. Aktiviteetti on nyt vaihdettu.

Päättymisajankohdan määrittäminen aktiviteetille:

  1. Klikkaa nimesi vierestä aktiviteettia.
  2. Valitse Mukautettu aktiviteetti
  3. Täytä tiedot ja valitse Ok.
  4. Päättymisajankohdan jälkeen palautuu oletusaktiviteetti eli Tavoitettavissa.

Ohjevideo: Softphone oma tavoitettavuus 


Aktiviteetin ajastaminen

Kuten  Mobiilisoveluksella niin Softphonella voit myös ajastaa aktiviteetin tuleva Olotila –toiminteella:

  1. Klikkaa nimesi vierestä aktiviteettia.
  2. Valitse Tuleva olotila
  3. Klikkaa plus-painiketta.
  4. Anna tapahtumalle nimi.
  5. Määritä aktiviteetti ja rooli sekä alkamis- ja päättymisajankohta. Voit myös määritellä huomautuksen, joka näkyy muille käyttäjille ajastuksen ajan.
  6. Valitse Tallenna.
  7. Tuleva olotila on nyt määritelty.
  8. Kun tapahtuma on ohi, niin rooliksi palautuu oletusrooli (Mobiili) ja aktiviteettiksi oletusaktiviteetti (Tavoitettavissa).

Voit myös toistaa näitä tapahtumia. Esimerkiksi jos haluat näyttää työnumeroa työaikana, niin toista tapahtuma ma-pe klo 8-16 ja määritä rooliksi Lanka. Tällöin ei tarvitse erikseen muistaa vaihtaa töihin tullessa roolia. 

Huom! Jos toistat tapahtumia, määritä toistolle päättymispäivä.


Roolin vaihtaminen heti
  1. Valitse VIP Softphonen ylävalikosta Palvelut.
  2. Valitse Rooli.
  3. Valitse haluttu rooli.
  4. Rooli on nyt vaihdettu.

Ohjeet kotisivulle kirjautumiseen

Koti-välilehden (aloitussivu) oikeassa laidassa on olotilan tiedot.

  1. Valitse haluttu rooli ja/tai aktiviteetti pudotusvalikoista.
  2. Aktiviteetti ja/tai rooli on nyt vaihdettu.
  3. Määritä aktiviteetille tarvittaessa päättymisajankohta valitsemalla Määritä aktiviteetin päättymisajankohta.
  4. Anna päivämäärä ja kellonaika ja valitse Käytä.
  5. Voit myös lisätä oman huomautuksen, jonka muut VIP-käyttäjät näkevät VIP-sovelluksissa.
  6. Jos määritit aktiviteetille ja roolille päättymisajankohdan, palautuu sen jälkeen oletusaktiviteetti eli Tavoitettavissa ja oletusrooli eli Mobiili.

Aktiviteetin vaihtaminen

Soita puhelimestasi 983 + aktiviteetin numero. Esimerkiksi kun haluat muuttaa aktiviteeksi Poissa: Valitse matkapuhelimesta 9835 ja käynnistä puhelu. Onnistuneesta vaihdosta kertoo tiedote "Toiminne on otettu käyttöön".  

Aktiviteetit ja niiden toiminnenumerot: 

Aktiviteetti Tavoitettavuus Aktiviteetin nro
Tavoitettavissa Tavoitettavissa 1
Varattu Ei tavoitettavissa 2
Lounaalla Ei tavoitettavissa 3
Neuvottelussa Ei tavoitettavissa 4
Poissa Ei tavoitettavissa 5
Lomalla Ei tavoitettavissa 6
Etätöissä Tavoitettavissa 7
Toimistolla Tavoitettavissa 8
Lomaviesti Ei tavoitettavissa 91
Poissaoloviesti Ei tavoitettavissa 92

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Roolin vaihtaminen

Soita puhelimestasi 984 + roolin numero. Esimerkiksi kun haluat muuttaa rooliksi Lanka, jotta vastaanottajalle näkyy lankanumerosi: Valitse matkapuhelimesta 9842 ja käynnistä puhelu. Onnistuneesta vaihdosta tiedote kertoo "Toiminne on otettu käyttöön".

Roolit ja niiden toiminnenumerot: 

Rooli Numeron näyttö Roolin nro
Mobiili Mobiilinumerona 1
Lanja Lankanumerona 2
Vaihde Vaihdenumerona 3
Piilotettu Tuntemattomana 4

 

Numero on yrityskohtainen, joten ole yrityksesi puhelinyhteyshenkilöön yhteydessä saadaksesi selville vaihtonumeron.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16