VIP-sanasto

Tuliko VIP-palvelussa vastaan termi, jota et ymmärtänyt? Tarkista se sanastosta.
Tämä ohje on yritysasiakkaille

Sanasto on aakkosjärjestyksessä.
 

ACD-ryhmät = Asiakaspalvelunumero, johon käyttäjän pitää erikseen kirjautua saadakseen asiakaspalvelupuheluita.

Estoryhmät = Monikäyttöinen toiminne, jolla voi esimerkiksi suodattaa tietyillä kriteereillä asiakaspalvelupuheluita. Estoryhmällä voi esimerkiksi priorisoida asiakaspuheluita eri tasojen mukaan (kulta-, hopea-, pronssi- ja avainasiakkaat). Jos käyttäjälle tarvitaan puheluestoja, ne tehdään mobiililiittymälle Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

Hakemistokentät = Käyttäjän tiedoissa näkyvä tieto. Kenttiä voi lisätä, poistaa ja muokata tämän kautta.

IVR-numerot = Valikko, jota käytetään puheluiden ohjaamiseen eri vastausryhmille. Soittaja kuulee esimerkiksi ”valitse seuraavista vaihtoehdoista: paina 1: tekninen tuki, paina 2: myynti”.

Kontaktit= VIPissä olevien käyttäjien yhteystiedot.

Kontaktilistat = Käyttäjille ja käyttäjäryhmille voidaan tehdä VIPin ulkopuolisia kontakteja pääkäyttäjän toimesta. Kyseessä on siis eräänlainen sisäinen puhelinluettelo ulkoisille käyttäjille. Kontaktitietoja voidaan tuoda myös massa-ajolla.

Käyttäjäryhmät = Ryhmien avulla käyttäjille voidaan tehdä helposti yhteisiä puhelinreitityssääntöjä ja asetuksia. Asiakaspalvelupuheluiden säännöissä määritellään, mikä ryhmä voi vastaanottaa kyseisiä puheluita.

Numerotyyppiluokitus =  Numerolle määrietty sääntö. Sääntö voi esimerkiksi estää ulkomaanpuhelut öisin.

Numeron visualisointi = Asiakaspalvelunumero vuokaaviona eli diagrammina, joka esittää prosessin vaiheet nuolilla ja muodoilla

Olotilat = Aktiviteetit ja roolit. Aktiviteetilla määritetään oletko vapaana (vihreä) vai varattu (punainen). Roolilla voi määrittää mitä numeroa näytetään soittajalle

Olotilan pikavalinnat = Käyttäjille voidaan tehdä valmiiksi pikavalintoja, jotka näkyvät Softphonessa ja älypuhelinsovelluksessa.

Puhelun reititykset = Käyttäjille, käyttäjäryhmille ja sääntöperustaisille numeroille voidaan tehdä ehtolauseita käyttäen monipuolisia sääntöjä, jotka ohjaavat käyttäjien puheluita.

Ryhmän järjestelmänvalvojan profiilit = Määritellään suppeampia pääkäyttäjäoikeuksia.

Ryhmävastaaja = ei henkilökohtainen vastaaja, jossa ryhmän jäsenet voivat purkaa asiakkaiden jättämiä ääniviestejä

SIP-puhelimet = IP-pöytäpuhelin. (Yleensä Snom-merkkinen)

Softapuhelin = Tietokoneelle asennettava ohjelmistopuhelin 

Sääntöperustaiset numerot = Jos tarvitaan esimerkiksi numerolla tiedote, että numero on muuttunut tai soitettaessa puhelu ohjataan jonnekin muualle, niin siitä tehdään sääntöperustainen numero, jolloin sille voidaan tehdä puhelunreitityssääntö. Ei käyttäjän henkilökohtainen numero

Tavoitettavuusketjuryhmän numerot = eng Hunt Group. Ryhmänumero, jossa tietyillä kriteereillä metsästetään (vapaana) olevaa henkilöä. Ei vaadi kirjautumista, jotta voi vastaanottaa asiakaspuheluita. Ei mahdollista tehdä soittojärjestystä -> Acd-ryhmä tähän soveltuva

Toimintonumerot = Jonot ja tekniset numerot (ei käyttäjien numeroita)

Välittäjäryhmät = ns vaihdenumero, päänumero, vaihteen kutsu yms. Samat ominaisuudet kuin ACD-ryhmässä, mutta välitetty puhelu palautuu vaihteeseen, jos käyttäjä ei siihen vastaa tai hylkää puhelun. Lisäksi jonotus varatulle käyttäjälle mahdollista

Vastaajanumerot = Yhteinen vastaajan kuuntelunumero kaikille käyttäjille. Myös Ryhmävastaajan kuuntelunumero.

Äänikokousnumerot = Neuvottelu- ja konferenssipuhelinnumerot

 

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaikaJätä yhteydenottopyyntö

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)

Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.
 

Tutustu yritysmyyjiin

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.
 

Etsi lähin Telia Kaupan yrityspiste