Puhelunreititysasetusten avulla luodaan puheluiden reitityssäännöt koko yritykselle, eri käyttäjäryhmille ja käyttäjille. Puhelunreitityssäännöillä määritellään, miten VIP-palvelu käsittelee puheluita, jotka on soitettu henkilöiden omiin henkilökohtaisiin numeroihin.
Puhelunreititysasetuksia ja -sääntöjä voidaan tehdä ainoastaan sääntöperustaisille numeroille. Niiden avulla voidaan ohjata puheluita käyttäjien henkilökohtaisiin numeroihin. Ryhmänumeroiden, kuten ACD, Välittäjäryhmät tai Tavoitettavuusketjuryhmän kautta tulevat puhelut käyttävät omia sääntöjä ja logiikkaa puheluiden reitityksessä, joten ne eivät noudata puhelunreititysasetuksia- tai sääntöjä.
Puhelun reitityksiä voidaan lisätä ja poistaa VIP Kotisivulla järjestelmänvalvojan näkymässä.
- Kirjaudu sisään VIP-kotisivulle. Kirjaudu
- Siirry järjestelmänvalvojan näkymässä Palvelut-välilehdelle ja valitse Puhelun reititykset.
- Valitse käyttäjäryhmä (Organisaation ja käyttäjäryhmien säännöt) tai yksittäinen VIP-käyttäjä (Hae yksittäistä käyttäjää, jolle lisätään säännöt), riippuen haluatko muokata käyttäjäryhmän tai yksittäisen käyttäjän sääntöjä.
- Puhelun reititys lisätään käyttäjäryhmällä kohtaan Saapuvien säännöt ja VIP-käyttäjällä kohtaan Tulevien puheluiden säännöt +35840XXXXXXX (ensisijainen) ja/tai Tulevien puheluiden säännöt +35820XXXXXXX (toissijainen). Ryhmälle reititystä tehtäessä voidaan päättää onko sääntö pakollinen (ensisijainen) vai käyttäjän ohitettavissa (toissijainen).
- Aloita säännön tekeminen valitsemalla Lisää.
- Kun sääntö on tehty, valitse alasvetovalikosta Tallenna. Huom! sääntöä ei voi muokata tallennuksen jälkeen, vaan sääntö tulee tarvittaessa poistaa ja tehdä uudelleen.