Aikataulujen hallinta VIP-palvelussa

Näin hallinnoit ja lisäät mm. vaihde-, asiakaspalvelu- ja soittorinkinumeroiden aukioloaikoja.
Tämä ohje on yritysasiakkaille

Aikataulutoiminnon avulla voidaan hallita vaihde-, asiakaspalvelu- ja soittorinkinumeroiden 
sekä IVR-palveluvalikoiden aukioloaikoja. Toiminnon avulla asiakas saa siis oikean ääniviestin tai soitonsiirron esimerkiksi silloin, kun kyseinen vaihdenumero on kiinni.

Aikatauluun määritetään numerolle aina joku seuraavista tiloista:

  • Avoin
  • Suljettu
  • Lähetä eteenpäin (soitonsiirto)
  1. Kirjaudu pääkäyttäjätunnuksellasi palveluun. Kirjaudu
  2. Valitse Toimintonumerot ja sitten Aikataulut.
  3. Valitse haluttu toimintonumero ja valitse kyseinen rivi.
  4. Valinnan jälkeen avautuu kyseisen numeron kaikki aikataulut.
  5. Lisää uusi aikataulutapahtuma klikkaamalla vihreää plus-painiketta. Määritä seuraavat ominaisuudet:

    Nimi = Anna aikataulutukselle kuvaava nimi (esim. kesäaika)
    Toista = Valitse pudotusvalikosta tarvittaessa, toistetaanko tapahtumaa esim. vuosittain, päivittäin tai viikottain. Voit määrittää milloin kyseinen tapahtuma alkaa (Aloituspäivä) ja päättyy (Päättymispäivä).
    Äänitiedote = Valitse tarvittaessa äänitiedote, esimerkiksi yötiedote tai jos palvelu on auki, soitetaanko soittajalle tervetuloatiedote.
    Toiminto = Valitse Avoin, Suljettu tai Lähetä eteenpäin
  6. Kun olet valmis, valitse Tallenna.
  7. Uusi aikataulutapahtuma tallentuu ylimmäksi. Siirrä tapahtuma tarvittaessa haluamallesi paikalle raahamalla ko. riviä.
  1. Kirjaudu pääkäyttäjätunnuksellasi palveluun. Kirjaudu
  2. Valitse Toimintonumerot ja sitten Aikataulut.
  3. Valitse haluttu toimintonumero ja valitse kyseinen rivi.
  4. Valinnan jälkeen avautuu kyseisen numeron kaikki aikataulut.
  5. Valitse muokattava aikataulutapahtuma. Muuta halutut kohdat:

    Nimi = Anna aikataulutukselle kuvaava nimi (esim. kesäaika)
    Toista = Valitse pudotusvalikosta tarvittaessa, toistetaanko tapahtumaa esim. vuosittain, päivittäin tai viikottain. Voit määrittää milloin kyseinen tapahtuma alkaa (Aloituspäivä) ja päättyy (Päättymispäivä).
    Ajat/Välillä = Mahdollinen aloituspäivä, päättymispäivä, aloitusaika, päättymisaika.
    Äänitiedote = Valitse tarvittaessa uusi äänitiedote, esimerkiksi yötiedote tai jos palvelu on auki, soitetaanko soittajalle tervetuloatiedote.
    Toiminto = Valitse Avoin, Suljettu tai Lähetä eteenpäin
  6. Kun olet valmis, valitse Tallenna.

Aikatauluun määritetään numerolle tilaksi joko Avoin, Suljettu tai Lähetetään eteenpäin. Tutustu tarkemmin aikataulujen logiikkaan tästä ohjeesta.

Aikataulujen järjestys

Aikataulusääntöjä luetaan ylhäältä alaspäin. Ylempi kumoaa alemman, joten kaikki poikkeukset pitää laittaa mahdollisimman ylös, yleensä normaalien aukioloaikojen yläpuolelle.

Kun numero luodaan, oletuksena aikataulussa numero on aina avoinna. Kaikki uudet aikataulutapahtumat tallentuvat oletuksena ylimmiksi, joten ne ohittavat normaalin aukioloajan ja -sulun.

Aikataulujen asetukset

Jotta poikkeuksia (esim arkipyhät, laajennettu tai supistettu aukioloaika) on helpompi tehdä ja hallinnoida, oletuksena numeron on hyvä olla aina suljettu. Tällöin oletusaukiloajat ja poikkeukset on helpompi rakentaa.

Jos numero on avoinna ma-pe klo 8-16, yleensä alin aikataulutapahtuma (oletus) on Suljettu ja sieltä soitetaan yötiedotetta. Tämän yläpuolelle on silloin määritelty aukioloajat.

Pyhät aikatauluissa

Palvelu ei tunnista arkipyhiä, joten ne pitää erikseen tehdä esimerkiksi vuosittain toistuviksi (kuten vappu). Pääsiäinen, Helatorstai ja Juhannus vaihtavat vuosittain paikkaa, joten ne pitää tallentaa kertaluonteisiksi aikataulutapahtumiksi.

Alla olevan ohjevideon avulla opit, kuinka lisäät yrityksen aikatauluihin normaalit aukioloajat.

Ohjevideo: normaalien aukioloaikojen lisääminen.

Alla olevan ohjevideon avulla opit, kuinka lisäät yrityksen aikatauluihin poikkeukselliset aukioloajat.

Ohjevideo: Poikkeuksellisten aukioloaikojen lisääminen.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaikaJätä yhteydenottopyyntö

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)

Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.
 

Tutustu yritysmyyjiin

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.
 

Etsi lähin Telia Kaupan yrityspiste