Kontaktien lisäys ja hallinta

Näin lisäät VIP-palvelussa kontakteja, etsit käyttäjiä ja määrittelet kontaktityypit.
Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Tämän ohjeen avulla voit lisätä kontaktiksi VIP-palvelun ulkoisen numeron, esim. perheenjäsenen – näin lisäät uuden kontaktin. Ohjeen avulla voit myös etsiä yrityksen muita VIP-käyttäjiä mobiilisovelluksella tai tietokoneen Softphonella, sekä asettaa kontakteille eri tyyppejä. 

Kontaktityypit
  • Suosikki (tumma tähti) = Kontakti kiinnittyy Mobiilisovelluksen kontaktit välilehdelle ja Softphonen päänäytölle eikä kontaktia tarvitse erikseen etsiä.
     
  • Kontakti (tähti) = Oletuksena kaikki kaikki muut yrityksesi VIP-käyttäjät.
     
  • VIP (sydän) = Ohituslistalainen. Loma- ja poissaoloviesti -aktiviteetin aikana ko. henkilö ei kuule loma- tai poissaolotiedotetta, vaan puhelu tulee suoraan läpi. Kontakti myös kiinnittyy mobiilisovelluksen Kontaktit-välilehdelle ja Softphonen päänäytölle.
     
  • Estetty (kieltomerkki) = Estetyn kontaktin puhelut eivät tule läpi.

Tällä ohjeella lisäät ulkoisen numeron VIP-palvelusi kontaktiksi. Jos haluat hyödyntää tässä puhelimesi yhteystietoja, tulee sinun antaa VIP-sovellukselle lupa käyttää puhelimen yhteystietoja. Muuta asetusta tarvittaessa puhelimen asetuksista.

Mobiilisovelluksella
  1. Avaa mobiilisovellus.
  2. Oletuksena sovellus avautuu Kontaktit-välilehdelle.

    Jos ei, pyyhkäise vasemmalta oikealle valikko auki ja valitse Kontaktit-välilehti.
  3. Etsi haluttu yhteystieto.
  4. Paina kontaktin tietoja parin sekunnin ajan – avautuu ponnahdusikkuna.
  5. Klikkaa Lisää kontakteihin.
  6. Muokkaa halutessa kontaktin tietoja ja tyyppiä (löydät kontaktityyppien määritelmät ohjeen alusta).
  7. Vahvista kontaktin lisääminen ja muuttaminen VIPiksi klikkaamalla oikean yläkulman oikein-merkkiä.
VIP-kotisivulla
  1. Avaa kotisivulla yläreunasta Kontaktit-välilehti.
  2. Valitse Luo uusi kontakti.
  3. Anna vähintään etunimi.
  4. Klikkaa Lisää puhelinnumero. Anna puhelinnumero kansainvälisessä muodossa.
  5. Kontaktin tyyppi on oletuksena Suosikki. Määritä haluamasi tyyppi (löydät kontaktityyppien määritelmät ohjeen alusta).
  6. Klikkaa Käytä, jotta puhelinnumero tallentuu.
  7. Valitse lopuksi vielä Tallenna.

 

  1. Avaa mobiilisovellus.
  2. Pyyhkäise tarvittaessa vasemmalta oikealle saadaksesi valikon auki ja valitse Kontaktit. (oletuksena sovellus avautuu Kontaktit välilehdelle).
  3. Etsi ja valitse haluttu henkilö.

Sisäisissä kontakteissa näkyy myös henkilön tavoitettavuus kirjoitettuna sekä värikoodilla punainen tai vihreä. Jos kontaktin tiedoissa näkyy punainen luuri, on henkilöllä juuri sillä hetkellä puhelu käynnissä.

Jos soitat usein tietyille henkilöille, voit tehdä heistä suosikkeja, jolloin niitä ei tarvitse erikseen etsiä Kontaktit-välilehdellä. Voit myös blokata henkilöitä, joilloin heidän puhelunsa eivät tule läpi. Tämä on hyvä ominaisuus, jos esim. jokin robottilaite/modeemi/faksi jostain syystä soittaa sinulle. Lisäät kyseisen kontaktin VIPiin ja merkkaat kontaktin Estetty.

Kontaktin tila näkyy kontaktin tiedoissa oikeassa yläkulmassa symbolina, josta voit sen myös vaihtaa.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16