VIP-kotisivulle kirjautuminen ja sovellusten käyttöönotto

Näin kirjaudut VIP-kotisivulle ja otat VIP-palvelun käyttöön mobiilissa ja softphonella.
Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Tästä ohjeesta löydät ohjeet VIP-kotisivulle kirjautumiseen sekä mobiilisovelluksen ja softphonen käyttöönottoon. Lisäksi voit tutustua videolta mobiilisovelluksen yleisnäkymään ja olennaisiin toiminnallisuuksiin.

VIP-kotisivulla voidaan mm. hallinnoida VIP-palvelun ja käyttäjien asetuksia, muokata asiakaspalvenumeroita ja tehdä puhelureitityssääntöjä. Pääkäyttäjällä on enemmän oikeuksia hallinnoida asetuksia kuin käyttäjällä.

Mobiilisovelluksella tai softphonella käytetään sen sijaan itse VIP-palvelua, esimerkiksi vastataan puheluihin. Käytettävissä oleva päätelaite riippuu käyttäjän VIP-profiilista

Kotisivulle kirjaudut käyttäjätunnuksella ja salasanalla.

Huom! VIP Kotisivu tukee yleisimpiä selaimia, kuten Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox ja Safari. Mikäli VIP Kotisivun käytössä on ongelmia, kokeile toista selainta ja varmista, että sinulla on käytössä uusin selainversio.

Kirjautuminen, kun muistat salasanasi

  1. Siirry kirjautumissivulle
  2. Syötä Käyttäjätunnus-kenttään puhelinnumerosi muodossa 0401234567.
  3. Syötä salasanasi ja valitse Kirjaudu.
  4. Nyt olet kirjautunut VIP-palveluun.
     

Kirjautuminen, jos et muista salasanaasi

  1. Siirry kirjautumissivulle
  2. Valitse Pyydä salasanaa.
  3. Syötä Käyttäjätunnus-kenttään puhelinumerosi muodossa 0401234567 ja valitse Pyydä salasanaa.
  4. Saat muutaman minuutin kuluessa kertakäyttöisen varmenteen sähköpostitse ja/tai tekstiviestitse. Varmenne ei ole salasana.
  5. Syötä viestissä oleva varmenne Varmenne-kenttään ja valitse OK.
  6. Nyt voit määritellä itsellesi uuden salasanan. Älä käytä salasanassa välilyöntejä (space).
  7. Kun olet määritellyt salasanan, valitse Vaihda salasana. 
  8. Kirjaudu nyt palveluun käyttäjätunnuksellasi ja uudella salasanallasi. 


    Huom! VIP Kotisivu tukee yleisimpiä selaimia, kuten Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox ja Safari. Mikäli VIP Kotisivun käytössä on ongelmia, kokeile toista selainta ja varmista, että sinulla on käytössä uusin selainversio.
     

Mobiilisovelluksella autentikointi tapahtuu käyttäjätunnuksella eli puhelinnumerolla, jolla olet ottanut sovelluksen käyttöön. 
 

  1. Lataa Telia VIP -sovellus sovelluskaupastasi (Android-puhelimissa Google Play ja iOS-puhelimissa App Store

    a) Avaa puhelimellasi sovelluskauppa ja etsi sovellus nimellä Telia VIP

    b) tai kun saat VIP-palvelun toimituksen yhteydessä Tervetuloa-tekstiviestin, pääset tekstiviestin linkin avulla suoraan hakemaan sovelluksen kaupasta.
  2. Avaa sovellus mobiililaitteellasi.
  3. Syötä käyttäjätunnus-kohtaan puhelinnumerosi kansainvälisessä muodossa (+358).

    Jos kirjautumisen yhteydessä tulee virheviesti "Hups, jotain meni pieleen" tai "Virheellinen numero", näppäilit numeron väärin tai sinulla ei ole oikeutta käyttää sovellusta. Lue lisää
  4. Valitse Hae aktivointikoodi. Saat tekstiviestillä aktivointikoodin.
  5. Syötä koodi sovellukseen ja valitse Aktivoi.
  6. Nyt olet kirjautunut VIP-palveluun ja voit aloittaa käytön.

Ohjevideo: VIP mobiilisovellus käyttöönotto ja yleisnäkymä >

Huom! VIP Mobiilisovellus tukee Android-laitteilla kolmea viimeisintä Android-järjestelmäversiota ja Apple-laitteilla kahta viimeisintä iOS-järjestelmäversiota. Mikäli sovelluksen asentaminen ei onnistu, varmista, että käyttöjärjestelmä on päivitetty.

Huomioithan, että samat ohjeet käyvät pääsääntöisesti sekä Windows että Mac Os X käyttöjärjestelmiin. Mikäli näin ei ole, suluissa on erikseen kerrottu vaadittavat toimenpiteet.   
 

  1. Kirjaudu VIP-kotisivulle ja lataa VIP Softphone -sovellus Tuki-valikosta Sovellukset kohdasta. Valitse tietokoneesi käyttöjärjestelmää vastaava tiedosto.
  2. Käynnistä sovelluksen asennus tuplaklikkaamalla Softphone.exe -tiedostoa (Mac Os X: Softphone.dmg).
  3. Kun asennus on valmis, VIP Softphone käynnistyy ja sinun tulee antaa käyttäjätunnus, salasana ja palvelinosoite: 

    - Palvelimen osoite: vip.telia.fi 
    - Käyttäjätunnus: matkapuhelinnumerosi, esimerkiksi 0401234567
    - Salasana: minkä aiemmin itsellesi määrittelit. Kotisivulta voit määrittää uuden salasanan, jos olet sen sattunut unohtamaan.
  4. Määritä vielä äänilaitteet Softphonessa: Työkalut - Asetukset - Ääni - Kuulokkeet. 

    Pudotusvalikoissa näkyvät ne kuulokkeet, jotka on kytketty tietokoneeseen – valitse ne. Huomioithan, että hälytyspaikaksi (Kaiutin ja Kuulokkeet) voit kuulokkeiden sijaan valita tietokoneen kaiuttimen, mikä on kätevää silloin kun kuulokkeet eivät ole korvilla. Tällöin saapuvan puhelun merkkiääni soi tietokoneen kaiuttimista. 

Ohjevideo: Softphonen käyttöönotto ja yleisnäkymä >

Huom! VIP Softphone tukee Microsoft Windows 10 ja sitä uudempia käyttöjärjestelmiä ja Applen laitteilla 2 viimeisintä macOS-versiota.

Pääkäyttäjän toimenpiteet

  1. Pääkäyttäjän täytyy irtisanoa vanha liittymä, tai siirtää se toiselle käyttäjälle tilanteen mukaan
  2. Pääkäyttäjän tulee liittää uuteen numeroon VIP-palvelu.

    Jos käyttäjällä on mobiilisovellus, tulee se poistaa puhelimesta ja hakea uudelleen sovelluskaupasta. Tämän jälkeen tulee tehdä rekisteröityminen uudestaan.

    Jos käyttäjällä on softphone, tulee toimia tämän ohjeen mukaan
     

Jos sinulla on käytössäsi Softphone, toimi näin

  1. Kirjaudu ulos softphonesta: työkalut -> asetukset -> kirjaudu ulos.
  2. Vip-palvelun kotisivulta pääset tekemään salasanan nollauksen sekä lisäämään Softphoneen uuden salasanan. Kirjaudu uudestaan Softphoneen sisälle.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16