Kirjautuminen asiakaspalvelu (ACD)- ja välittäjänumeroihin (Attendant)

Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Jotta voit vastaanottaa asiakaspalvelu- tai välittäjäpuheluita,

  • sinulla pitää olla VIP Mobiili Plus tai Multi profiili,
  • yrityksellä pitää olla asiakaspalvelija- ja/tai välittäjälisenssejä ja
  • sinun tulee olla jäsenenä ja kirjautuneena kyseisiin numeroihin.

Huomioithan, että VIP aktiviteetit voivat myös vaikuttaa siihen, tuleeko sinulle näitä puheluita. Numerossa on voitu määrittää, että punaisella aktiviteetilla puheluita ei tule kirjautumisesta huolimatta. Myös numeron aukioloaika vaikuttaa siihen tuleeko sinulle puheluita.

Numeroihin voit kirjautua mobiiilisovelluksella, tietokoneen VIP Softphonella ja VIP-kotisivulta. Kirjautuminen on mahdollista tehdä myös toimintakoodeilla puhelimesta. Jos haluat tietää oman yrityksesi toiminnekoodit, ole yhteydessä yrityksesi pääkäyttäjään.

Jos asiakaspalvelijoita on neljä, mutta vain kolmen pitää yhtä aikaa ottaa vastaan asiakaspalvelupuheluita, yritykselle riittää kolme lisenssiä. Tällöin neljännen yrittäessä kirjautua numeroon, hän saa virheilmoituksen. Yksi henkilö voi olla kirjautuneena moneen eri numeroon yhtä aikaa.

  1. Avaa mobiilisovellus.
  2. Pyyhkäise vasemmalta oikealle saadaksesi valikon auki ja avaa Ryhmät-välilehti.
  3. Liukukytkimestä kirjaudut sisään/ulos aina ko. numeron kohdalla.

VIP Softphonessa voit vaihtaa näkymää kohdasta Näytä ja on makuasia mitä näkymää haluat käyttää.

  • Puhelinvälittäjän näkymässä kirjautumispainikkeet näkyvät automaattisesti oikeassa alakulmassa. Näkymä on saatavilla, jos yrityksellä on Välittäjälisenssi
  • Asiakaspalvelijan näkymässä painikkeet näkyvät automaattisesti vasemmassa yläreunassa. Näkymä on saatavilla, jos yrityksellä on Asiakaspalvelijalisenssi
  • Perusnäkymässä painikkeet eivät oletuksena ole näkyvissa, mutta voit määritellä ne näkyviin:
  1. Avaa VIP Softphone sovelluksessa Työkalut - Asetukset - Lisää
  2. Ruksi Näytä jonon tiedot vakionäkymässä
  3. Klikkaa Ok.
  4. Painikkeet näkyvät nyt vasemmassa ylälaidassa.

Kirjautuaksesi numeroon, klikkaa painiketta, jolloin sen väri muuttuu harmaasta siniseksi. Jos pidät hiirtä hetken paikallaan painikkeen päällä, näet oletko kirjautunut vai et. Lisäksi näet myös hyödyllistä lisätietoa, kuten onko numero avoinna ja jonottavien puheluiden määrän.

Kun et enää halua vastaanottaa näitä puheluita, klikkaa kirjautumispainiketta, jolloin väri muuttuu sinisestä harmaaksi.
 

Klikkaa VIP-kotisivun etusivulla painiketta Kirjaudu/Poistu.

Kun olet kirjautuneena sisään värinä on vihreä. Uloskirjautuneena näkyy punainen kieltomerkki.

Asiakaspalvelijat tai vaihteenhoitajat voivat kirjautua sisään ja ulos eri asiakaspalvelu (ACD)- ja vaihdenumeroista (Attendant) toiminnekoodilla mobiilisovelluksen, Softphonen tai VIP Kotisivun sijaan.

  • Sisäänkirjautuminen: soita matkapuhelimestasi 981 + ACD- tai Attendant-ryhmän tai vaihteen numero
  • Uloskirjautuminen: soita matkapuhelimestasi 982 + ACD- tai Attendant-ryhmän tai vaihteen numero

Voit tarkistaa asiakaspalvelu- tai vaihdenumeron toiminnekoodin yrityksesi VIP-pääkäyttäjältä.

 

Asiakaspalvelunumeroihin kirjautuminen ja ryhmäloki VIP Softphonella

Tästä alta löydät ohjevideon, kuinka kirjaudut VIP Softphonella asiakaspalvelunumeroihin sekä mitä tietoja näet ryhmälokista.

Ohjevideo: Asiakaspalvelunumeroihin kirjautuminen ja ryhmäloki VIP Softphonella.

Asiakaspalvelunumeroihin kirjautuminen ja ryhmäloki VIP mobiilisovelluksella

Tästä alta löydät ohjevideon, kuinka kirjaudut VIP mobiilisovelluksella asiakaspalvelunumeroihin, sekä mitä tietoja näet ryhmälokista.

Ohjevideo: Asiakaspalvelunumeroihin kirjautuminen ja ryhmäloki VIP mobiilisovellus.

Ryhmälokin kautta voit tarkastella kuka on vastannut ryhmänumeroon soitettuun puheluun tai onko puhelu jäänyt vastaamatta. Ryhmälokissa näkyvät vain ryhmälle tarkoitetut puhelut, henkilökohtaiset puhelut näkyvät Puheluloki -välilehdellä.

Huomioithan, että puhelimen oma loki ei tiedä onko puhelu tullut henkilökohtaiseen numeroon vai ryhmänumeroon. Ryhmän puhelu voi puhelimen lokissa näkyä vastaamattomana, mutta joku toinen ryhmän jäsen on saattanut siihen kuitenkin vastata.

Jotta voit helposti vastaamattomasta numerosta päätellä onko puhelu henkilökohtainen vai ryhmälle tarkoitettu, ryhmänumeroon voidaan tehdä asetus, että saapuvassa puhelussa soittajana näkyy ryhmänumero. Soittajan puhelinnumeron voi tarvittaessa tarkastaa ryhmälokista, jos soittaja ei ole salannut puhelinnumeroaan.

Ryhmäloki säilyy aina 14 päivää taaksepäin ja samasta numerosta tulleet puhelut ryhmittyvät aina omalle rivilleen. 

  • Kaikki = Tarkoittaa kaikkia puheluita.
  • Vastaamattomat = Vastaamaton puhelu. Jos rivillä on kellon symboli, on puhelu tullut aukioloaikojen ulkopuolella.
  • Lähetetty eteenpäin = Voi myös olla vastaamaton, riippuu ryhmänumeron asetuksista.  Jos rivillä on kellon symboli, on puhelu tullut aukioloaikojen ulkopuolella.
  • Vastatut = Näet kuka ryhmän jäsenistä on vastannut puheluun.

Lähetetty eteenpäin 

Jos vastaamaton puhelu ohjataan eteenpäin esimerkiksi ruuhkatiedotteeseen tai toiseen numeroon, lokissa se kirjautuu Lähetetty eteenpäin. Tarkista yrityksesi VIP-pääkäyttäjältä miten kyseinen numero on toteutettu, päättyykö puhelu tiedotteeseen, ohjattu toiseen numeroon (josta kenties on vastattu puheluun) tai kenties ohjattu yrityksen ryhmävastaajaan. Näillä tiedoilla pystyt tulkitsemaan, onko kyseessä vastaamaton puhelu, johon on syttä reagoida.

Voit soittaa takaisin ryhmälokista suoraan klikkaamalla keltaista luurin kuvaa.  

Vastaamattomat 

Vastaamattomat puhelut kohdassa voit määrittää puhelun itsellesi klikkaamalla Nuoli -painiketta ja valitsemalla Määritä minulle. Tällöin nimesi tulee ko. riville ja muut tietävät,  että hoidat sitä. Punaisesta luurista voit soittaa asiakkaalle.

Jos et saanut asiakasta kiinni, voit lisätä huomautuksen ja kirjata mitä olet tehnyt. Jos et enää hoida asiaa, niin klikkaa omaa nimeäsi ja valitse Poista määritys. Tällöin joku muu voi ottaa soiton itselleen. Jos taas sait asiakkaan kiinni, niin klikkaa omaa nimeäsi ja valitse Valmis. Tällöin koko rivi muuttuu harmaaksi ja siitä on helppo huomata, että asia on hoidettu. Kun rivin laittaa Valmiiksi, niin se ei poistu Vastaamattomista, koska se on edelleen alkuperäisen lokin kannalta vastaamaton.
 

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaikaJätä yhteydenottopyyntö

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)

Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.
 

Tutustu yritysmyyjiin

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.
 

Etsi lähin Telia Kaupan yrityspiste