Aktiviteettia käytetään kertomaan muille tietoa omasta tavoitettavuudesta ja ohjaamaan puheluita sen mukaan. Yrityksen pääkäyttäjä voi räätälöidä aktiviteetteja yritys- ryhmä- ja käyttäjäkohtaisesti erilaisilla säännöillä ja tarpeen mukaan poistaa ja lisätä niitä.
Aktiviteetin mukaan ohjataan myös asiakaspalvelu- ja vaihdenumeroiden toimintaa. Perusasetuksena asiakaspalvelu- ja vaihdenumeroiden käyttäjille ei tarjota puheluita, kun käytössä on jokin punaisista aktiviteeteista.
Lisäksi aktiviteettia käytetään tavoitettavuusketjujen (hunt group) yhteydessä määrittämään, kuuluuko käyttäjä sillä hetkellä kyseiseen tavoitettavuusketjuun mukaan, esim. kun aktiviteetti Lomalla on päällä, silloin tavoitettavuusketjuun tulevat puhelut eivät soi käyttäjällä.
Vihreä aktiviteetti
Vihreän aktiviteetin ollessa päällä, puhelut tulevat läpi. Näitä aktiviteetteja ovat:
- Tavoitettavissa
- Etätöissä
- Toimistolla
Punainen aktiviteetti
Punaisen aktiviteetin ollessa päällä, puhelut ohjautuvat vastaajaan. Näitä aktiviteetteja ovat:
- Varattu
- Lounaalla
- Neuvottelussa
- Poissa
- Lomalla
- Lomaviesti
- Poissaoloviesti
Jos sinulla on punainen aktiviteetti päällä ja puhelu soitetaan lankanumeroosi (TLA 014- , 09- , 016- jne tai yritysnumero 010- , 020- , 030- jne alkuinen numero), lähtökohtaisesti soittajalle kerrotaan heti aktiviteettisi ja puhelu ohjautuu vastaajaasi, jos se on sinulla käytössä.
Mobiilinumeroihin soitettaessa ja punaisen aktiviteetin ollessa päällä puhelu hälyttää sinulla n. 30 sekuntia, jonka jälkeen soittajalle kerrotaan aktiviteettisi ja puhelu ohjautuu vastaajaasi, jos se on sinulla käytössä.
Loma- ja Poissaoloviesti
Loma- ja poissaoloviesti -aktiviteetit toimivat hieman eri tavalla. sekä matkapuhelin- ja lankanumeroon soitetuissa puheluissa soittajalle kerrotaan heti että olet joko lomalla tai poissa työpaikalta. Painamalla numeroa 2 , puhelu yhdistyy kyseiselle henkilölle. Jos valintaa ei tee, puhelu ohjautuu vastaajaan (vaikka se ei normaalisti olisi käytössä).