Olotilat eli aktiviteetit ja roolit

Mitä VIP-palvelun eri olotilat ovat?
Tämä ohje on yritysasiakkaille.

VIP-palvelussa on erilaisia olotiloja, joilla hallinnoit tavoitettavuuttasi. Oletusaktiviteetti on Tavoitettavissa ja oletusrooli on Mobiili. Yrityskohtaisesti nämä voidaan määritellä toisin. Tässä ohjeessa voit tutustua eri olotilojen määritelmiin.

Tutustu aktiviteetteihin

Tutustu rooleihin

VIPiin on myös lisämaksusta liitettävissä kalenteri- ja kulunvalvontatiedot. Tällöin kalenterimerkinnät ja kulunvalvonnan leimaukset voivat vaihtaa VIPissä näkyvän aktiviteetin automaattisesti.

Aktiviteettia käytetään kertomaan muille tietoa omasta tavoitettavuudesta ja ohjaamaan puheluita sen mukaan. Yrityksen pääkäyttäjä voi räätälöidä aktiviteetteja yritys- ryhmä- ja käyttäjäkohtaisesti erilaisilla säännöillä ja tarpeen mukaan poistaa ja lisätä niitä.

Aktiviteetin mukaan ohjataan myös asiakaspalvelu- ja vaihdenumeroiden toimintaa. Perusasetuksena asiakaspalvelu- ja vaihdenumeroiden käyttäjille ei tarjota puheluita, kun käytössä on jokin punaisista aktiviteeteista.

Lisäksi aktiviteettia käytetään tavoitettavuusketjujen (hunt group) yhteydessä määrittämään, kuuluuko käyttäjä sillä hetkellä kyseiseen tavoitettavuusketjuun mukaan, esim. kun aktiviteetti Lomalla on päällä, silloin tavoitettavuusketjuun tulevat puhelut eivät soi käyttäjällä.
 

Vihreä aktiviteetti

Vihreän aktiviteetin ollessa päällä, puhelut tulevat läpi. Näitä aktiviteetteja ovat:

  • Tavoitettavissa
  • Etätöissä
  • Toimistolla

Punainen aktiviteetti

Punaisen aktiviteetin ollessa päällä, puhelut ohjautuvat vastaajaan. Näitä aktiviteetteja ovat:

  • Varattu
  • Lounaalla
  • Neuvottelussa
  • Poissa
  • Lomalla
  • Lomaviesti
  • Poissaoloviesti

Jos sinulla on punainen aktiviteetti päällä ja puhelu soitetaan lankanumeroosi (TLA 014- , 09- , 016- jne tai yritysnumero 010- , 020- , 030- jne alkuinen numero), lähtökohtaisesti soittajalle kerrotaan heti aktiviteettisi ja puhelu ohjautuu vastaajaasi, jos se on sinulla käytössä.

Mobiilinumeroihin soitettaessa ja punaisen aktiviteetin ollessa päällä puhelu hälyttää sinulla n. 30 sekuntia, jonka jälkeen soittajalle kerrotaan aktiviteettisi ja puhelu ohjautuu vastaajaasi, jos se on sinulla käytössä.

Loma- ja Poissaoloviesti

Loma- ja poissaoloviesti -aktiviteetit toimivat hieman eri tavalla. sekä matkapuhelin- ja lankanumeroon soitetuissa puheluissa soittajalle kerrotaan heti että olet joko lomalla tai poissa työpaikalta. Painamalla numeroa 2 , puhelu yhdistyy kyseiselle henkilölle. Jos valintaa ei tee, puhelu ohjautuu vastaajaan (vaikka se ei normaalisti olisi käytössä).
 

Rooleja käytetään pääsääntöisesti määrittämään, mitä numeroa näytetään ulospäin soitettaessa. Rooleja voit käyttää myös soittorinkien eli tavoitettavuusketjujen (hunt group) yhteydessä määrittämään, kuuluuko käyttäjä sillä hetkellä kyseiseen tavoitettavuusketjuun mukaan.

Vakioroolit
  • Mobiili = Näytetään mobiilinumeroa
  • Lanka = Näytetään lankanumeroa (jos käytössä ei ole lankanumeroa, soittajalle näytetään mobiilinumero)
  • Vaihde = Näytetään vaihdenumeroa
  • Piilotettu = Näytetään tuntematonta soittajaa (voi soittaa anonyymisti)
Räätälöidyt roolit

Kuten aktiviteetteja, roolejakin voidaan räätälöidä. Pääkäyttäjä voi lisätä uusia rooleja tai poistaa tarpeettomia rooleja sekä tehdä rooleihin erilaisia sääntöjä, esimerkiksi roolilla Asiakaspalvelu voidaan määritellä näkymään ulossoittaessa haluttu asiakaspalvelunumero. 

Rooleja voidaan hyödyntää esimerkiksi näin: Kun käyttäjällä on päällä rooli Päivystys ja käyttäjä kuuluu Päivystys-tavoitettavuusketjuun, Päivystys-tavoitettavuusketjuun tulevat puhelut soivat käyttäjällä. Roolien avulla pääkäyttäjä voi myös poistaa käyttäjiä tavoitettavuusketjuista.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16