VIP-palvelussa on erilaisia olotiloja, joilla hallinnoit tavoitettavuuttasi. Oletusaktiviteetti on Tavoitettavissa ja oletusrooli on Mobiili. Yrityskohtaisesti nämä voidaan määritellä toisin. Tässä ohjeessa voit tutustua eri olotilojen määritelmiin.
VIPiin on myös lisämaksusta liitettävissä kalenteri- ja kulunvalvontatiedot. Tällöin kalenterimerkinnät ja kulunvalvonnan leimaukset voivat vaihtaa VIPissä näkyvän aktiviteetin automaattisesti.
Aktiviteetit ja niiden määritelmät
Aktiviteettia käytetään kertomaan muille tietoa omasta tavoitettavuudesta ja ohjaamaan puheluita sen mukaan. Yrityksen pääkäyttäjä voi räätälöidä aktiviteetteja yritys- ryhmä- ja käyttäjäkohtaisesti erilaisilla säännöillä ja tarpeen mukaan poistaa ja lisätä niitä.
Aktiviteetin mukaan ohjataan myös asiakaspalvelu- ja vaihdenumeroiden toimintaa. Perusasetuksena asiakaspalvelu- ja vaihdenumeroiden käyttäjille ei tarjota puheluita, kun käytössä on jokin punaisista aktiviteeteista.
Lisäksi aktiviteettia käytetään tavoitettavuusketjujen (hunt group) yhteydessä määrittämään, kuuluuko käyttäjä sillä hetkellä kyseiseen tavoitettavuusketjuun mukaan, esim. kun aktiviteetti Lomalla on päällä, silloin tavoitettavuusketjuun tulevat puhelut eivät soi käyttäjällä.
Vihreä aktiviteetti
Vihreän aktiviteetin ollessa päällä, puhelut tulevat läpi. Näitä aktiviteetteja ovat:
Tavoitettavissa
Etätöissä
Toimistolla
Punainen aktiviteetti
Punaisen aktiviteetin ollessa päällä, puhelut ohjautuvat vastaajaan. Näitä aktiviteetteja ovat:
Varattu
Lounaalla
Neuvottelussa
Poissa
Lomalla
Lomaviesti
Poissaoloviesti
Jos sinulla on punainen aktiviteetti päällä ja puhelu soitetaan lankanumeroosi (TLA 014- , 09- , 016- jne tai yritysnumero 010- , 020- , 030- jne alkuinen numero), lähtökohtaisesti soittajalle kerrotaan heti aktiviteettisi ja puhelu ohjautuu vastaajaasi, jos se on sinulla käytössä.
Mobiilinumeroihin soitettaessa ja punaisen aktiviteetin ollessa päällä puhelu hälyttää sinulla n. 30 sekuntia, jonka jälkeen soittajalle kerrotaan aktiviteettisi ja puhelu ohjautuu vastaajaasi, jos se on sinulla käytössä.
Loma- ja Poissaoloviesti
Loma- ja poissaoloviesti -aktiviteetit toimivat hieman eri tavalla. sekä matkapuhelin- ja lankanumeroon soitetuissa puheluissa soittajalle kerrotaan heti että olet joko lomalla tai poissa työpaikalta. Painamalla numeroa 2 , puhelu yhdistyy kyseiselle henkilölle. Jos valintaa ei tee, puhelu ohjautuu vastaajaan (vaikka se ei normaalisti olisi käytössä).
Roolit ja niiden määritelmät
Rooleja käytetään pääsääntöisesti määrittämään, mitä numeroa näytetään ulospäin soitettaessa. Rooleja voit käyttää myös soittorinkien eli tavoitettavuusketjujen (hunt group) yhteydessä määrittämään, kuuluuko käyttäjä sillä hetkellä kyseiseen tavoitettavuusketjuun mukaan.
Vakioroolit
Mobiili = Näytetään mobiilinumeroa
Lanka = Näytetään lankanumeroa (jos käytössä ei ole lankanumeroa, soittajalle näytetään mobiilinumero)
Vaihde = Näytetään vaihdenumeroa
Piilotettu = Näytetään tuntematonta soittajaa (voi soittaa anonyymisti)
Räätälöidyt roolit
Kuten aktiviteetteja, roolejakin voidaan räätälöidä. Pääkäyttäjä voi lisätä uusia rooleja tai poistaa tarpeettomia rooleja sekä tehdä rooleihin erilaisia sääntöjä, esimerkiksi roolilla Asiakaspalvelu voidaan määritellä näkymään ulossoittaessa haluttu asiakaspalvelunumero.
Rooleja voidaan hyödyntää esimerkiksi näin: Kun käyttäjällä on päällä rooli Päivystys ja käyttäjä kuuluu Päivystys-tavoitettavuusketjuun, Päivystys-tavoitettavuusketjuun tulevat puhelut soivat käyttäjällä. Roolien avulla pääkäyttäjä voi myös poistaa käyttäjiä tavoitettavuusketjuista.
Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen.
Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla. Kirjaudu ja avaa chat
Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä. Kirjaudu ja lähetä viesti
Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia.Lue lisää
Chat: Arkisin 8–16
OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA
Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.