Tavoitettavuusketjuryhmän numeron muokkaaminen ja lisääminen (Hunt group)

Tämä ohje on yritysasiakkaille

Tavoitettavuusketjuryhmän (soittorinki, hunt group) numeroa voidaan käyttää esimerkiksi silloin, kun halutaan asiakaspuhelun soivan yhtäaikaisesti usealla käyttäjällä tai ensin pisimpään vapaana olleella käyttäjällä. Numerossa on käytettävissä aikaohjaus, eli se voi olla auki esim. arkisin klo 8-16 ja suljettuna muina ajankohtina. Soittorinkiin kuuluvalla käyttäjällä voi olla käytössään mikä tahansa käyttäjätasoinen VIP-profiili.

Tavoitettavuusketjuryhmän numeron muokkaaminen ja lisääminen

  1. Kirjaudu VIP Kotisivulle.
  2. Luo ensin käyttäjäryhmä, joka vastaanottaa kyseisen asiakaspalvelunumeron puheluita. Määritä myös, voivatko vastausryhmän jäsenet kirjata toisiaan sisään ja ulos (ACD-ryhmän esimies) tai hallinnoida asiakaspalvelunumeron aikatauluja (ajoitusten hallinta). Ohjeet käyttäjäryhmän luomiseen ja käyttäjien lisäämiseen löydät täältä.
  3. Tämän jälkeen voit luoda tavoitettavuusketjuryhmän. Valitse järjestelmänvalvojan näkymässä Toimintonumerot -välilehti.
  4. Valitse Tavoitettavuusketjuryhmän numerot.
  5. Valitse muokattava tavoitettavuusketjuryhmä tai klikkaa alhaalta Luo uusi tavoitettavuusketjuryhmä.
  6. Klikkaa lopuksi Tallenna.
     

Mikä on tämän ryhmän puhelinnumero = kenttään määritetään tavoitettavuusketjuryhmän puhelinnumero.

Näet vapaat puhelinnumerot, kun klikkaat tekstiä Näytä käytettävissä olevat numerot. Mikäli numeroita ei ole saatavilla, tee palvelupyyntö Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa tai ota yhteyttä Telian asiakaspalveluun.

Vinkki! VIP-palvelussa on 8-alkuisia numeroita (numerot välillä 8000-8099), joita voit hyödyntää palvelun testaamiseen tai IVR-valikoiden luomiseen. Numeroihin ei voi soittaa VIP-palvelun ulkopuolelta, ainoastaan organisaation VIP-käyttäjät voivat soittaa suoraan 8-alkuisiin numeroihin. 8-alkuisilla numeroilla voit siis testata puheluohjauksia.

Mikä on tämän ryhmän nimi = Anna kuvaava nimi tavoitettavuusketjuryhmälle

Jätä tämä numero kontaktihakujen ulkopuolelle = Jos haluat piilottaa numeron VIP-käyttäjiltä, valitse tämä kohta. Numero ei ole löydettävissä esim. mobiilisovelluksen kontakteista.

Mistä koodista tämän toimintonumeron tunnistaa käytettäessä toimintokoodeja = ei käytössä

Sen ryhmän järjestelmänasiakaspalvelijan hallittavissa, jolla on profiili: VIP-palvelussa voidaan antaa suppeampia pääkäyttäjäoikeuksia ryhmätasolla. Pudotusvalikosta voi valita mikä ryhmä voi hallita tätä numeroa (jos ryhmätason oikeuksia on tehty). Ohjeet ryhmätason oikeuksien luomiseen näet täältä.

Mitkä käyttäjäryhmät osallistuvat tähän tavoitettavuusketjuryhmään =kohdassa määritetään ne käyttäjäryhmät, jotka kuuluvat mukaan tavoitettavuusketjuryhmään, eli vastaanottavat ryhmän puheluita. Jos et ole luonut käyttäjäryhmää, katso ohje täältä.

Mitä estoryhmiä käytetään = Palvelussa on automaattisesti määritetyt estoryhmät. Mikäli haluat muuttaa asetuksia, tee palvelupyyntö Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

Tavoitettavuusketjun pituus = tavoitettavuusketjun jäsenten määrä, joille tarjotaan saapuvaa puhelua. Ketjussa voi olla esimerkiksi kuusi jäsentä, mutta puhelua tarjotaan yhtä aikaa vain kolmelle jäsenelle. Jos kukaan kolmesta jäsenestä ei vastaa, puhelu lopetetaan tai ylivuodetaan varanumeroon, mikäli se on määritetty.

Soiton kesto (sekuntia) = sekuntien määrä, ennen kuin hälytys lakkaa tavoitettavuusketjuryhmän kunkin jäsenen osalta.

Ohjauslogiikka = Peräkkäin (satunnaisessa järjestyksessä) tai Rinnakkain (yhtä aikaa)

Miten monen sekunnin kuluttua ohjaus = Sekuntimäärä, jonka jälkeen puhelu ohjataan seuraavalle jäsenelle. Käytettävissä peräkkäisen ohjauslogiikan kanssa.

Varanumero = Asetuksella voidaan määrittää, mihin puhelinnumeroon puhelut ylivuodetaan, jos puheluihin ei vastata

Välitä puhelu varanumeroon, kun suljettu: asetuksella määritetään, ohjataanko puhelut varanumeroon, jos tavoitettavuusketjuryhmä on suljettu.

Aktiviteetit, jotka poistavat käyttäjän tavoitettavuusketjusta = asetuksella määritetään, mitkä aktiviteetit poistavat jäsenen tavoitettavuusketjusta. Näitä aktiviteetteja voivat olla esimerkiksi Loma, Lomaviesti, poissaoloviesti, Varattu, Lounas, Kokous ja Poissa.

Ohjeet aktiviteettien muokkaamiseen löydät täältä.

Roolit, jotka poistavat käyttäjän tavoitettavuusketjusta: asetuksella määritetään mitkä roolit poistavat jäsenen tavoitettavuusketjusta, toisin sanoen, millä roolilla puheluita voi saapua käyttäjälle. Ohjeet roolien muokkaamiseen löydät täältä.

Poista puhelussa olevat käyttäjät tavoitettavuusketjusta: asetuksella määritetään, tarjotaanko saapuvaa puhelua jo puhelussa olevalle käyttäjälle. Asetus valittuna poistaa käyttäjän puhelun ajaksi tavoitettavuusketjusta.

Mihin puhelimiin voi vastaanottaa puheluita: missä päätelaitteissa saapuvat puhelut hälyttävät. Jos on useampi valinta, niin päätelaitteet soivat yhtä aikaa

Softapuhelin = VIP Softphone eli tietokonesovellus

Pöytäpuhelin = SNOM IP-puhelin (tilattava erikseen Telialta)

Matkapuhelin = jäsenen matkapuhelin

Analoginen puhelin ja Ulkoinen puhelinvaihde = ei käytettävissä

Teams = ei käytettävissä
 

Kohdassa määritetään, mitä numeroa saapuvissa puheluissa näytetään.

Ota käyttöön ryhmän numero uudelleenohjausnumerona. Kun tämä on valittu, niin puhelun vastaanottaja ei tiedä, jos puhelu on ohjautunut tähän numeroon jostakin muualta.

Kun uudelleenohjausnumeroa ei voi näyttää (esim. mobiililaitteessa)

  • Näytä soittajana ensisijaisesti ryhmän numero: Tavoitettavuusketjuryhmän puhelinnumero
  • Näytä soittajan numero: soittajan puhelinnumero. Telia voi lisätä soittajan numeron perään jälkiliitteen esim. *123. Tällöin näkyy soittajan numero sekä *123. Jälkiliitteestä asiakaspalvelija tunnistaa, mihin jonoon asiakas on soittanut. Mikäli haluat tilata jälkiliitteen saapuviin numeroihin, tee palvelupyyntö Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta