Sääntöperustaisen numeron luominen

Tämä ohje on yritysasiakkaille

Sääntöperustaista numeroa voit käyttää esim. silloin, kun numero poistuu käytöstä ja puhelu halutaan ohjata toiseen numeroon tai esim. tiedotteelle, jossa kerrotaan uuden asiointinumeron tiedot. Ensin luodaan sääntöperustainen numero ja sen jälkeen numerolle reitityssäännöt.

Sääntöperustaisen numeron luominen

  1. Kirjaudu VIP Kotisivulle.
  2. Valitse järjestelmänvalvojan näkymässä Toimintonumerot -välilehti.
  3. Valitse Sääntöperustaiset numerot ja Luo uusi sääntöperustainen numero.
  4. Valitse Numero -kentän alta Näytä käytettävissä olevat numerot, ja valitse listasta haluttu puhelinnumero. Mikäli numeroita ei ole saatavilla, tee palvelupyyntö Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa tai ota yhteyttä Telian yritysasiakaspalveluun.

    Vinkki! VIP-palvelussa on 8-alkuisia numeroita (numerot välillä 8000-8099), joita voit hyödyntää palvelun testaamiseen. Numeroihin ei voi soittaa VIP-palvelun ulkopuolelta, ainoastaan organisaation VIP-käyttäjät voivat soittaa suoraan 8-alkuisiin numeroihin. 8-alkuisilla numeroilla voit siis testata puheluohjauksia. 
  5. Nimeä sääntöperustainen numerolle Nimi -kentässä
  6. Ilmoitus vastaanottajalle -kenttään voit kirjata info-tekstin, jonka Softphone-käyttäjä näkee puhelun saapuessa
  7. Millä kielellä äänitiedotteet sanotaan -kohdassa määritetään sääntöperustaisen numeron vakiotiedotteiden kieli (englanti, suomi tai ruotsi)
  8. Kun uudelleenohjausnumeroa ei voi näyttää (esimerkiksi mobiililaitteessa), sääntöperustainen numero näytetään ensisijaisesti soittajana -kohdassa määritetään näkyykö saapuvissa puheluissa soittajan vai sääntöperustaisen numeron puhelinnumero
  9. Tallenna.

    Nyt sääntöperustainen numero on luotu, mutta numerolta puuttuu vielä puhelun reititykset eli säännöt.

  10. Valitse Palvelut -välilehti ja sen jälkeen Puhelun reititykset.
  11. Rullaa alas kohtaan Sääntöperustaisten numeroiden säännöt.
  12. Valitse listassa näkyvän luomasi sääntöperustaisen numeron perässä oleva kohta Säännöt.
  13. Klikkaa Lisää -painiketta ja aloita reitityksen luonti alasvetovalikoista.
  14. Kun puhelu otetaan vastaan... "Sitten"-valinnalla saadaan luotua suora ohjaus eteenpäin toiseen puhelinnumeroon. "Ja" valinnalla pystytään antamaan lisää sääntöjä ohjaukselle (päiväys, viikonpäivä, soittajan numero, kellonaika). Esim. viikonpäivä-valinnalla voidaan määrittää puheluiden ohjautuvan eteenpäin eri viikonpäivinä eri kohteisiin.
  15. Klikkaa lopuksi Tallenna -painiketta.

Jos soittajalle halutaan kertoa, että numero on muuttunut, niin säännössä puhelu ohjataan IVR-numeroon, jossa tiedote toistetaan. IVR-numero ja tiedote täytyy luoda ennen säännön luomista. Kun tiedote on asetettu IVR-numeroon, puhelun voi sen jälkeen ohjata reitityssäännössä IVR-numeroon. Ohjeet IVR-numeron luomiseen löydät täältä.
 

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta