Ryhmävastaaja

Tämä ohje on yritysasiakkaille

Ryhmävastaajaa voidaan käyttää käyttäjäryhmän vastaajana, jolloin tietyn käyttäjäryhmän jäsenet saavat ryhmävastaajaan jätetyn vastaajaviestin. Ryhmävastaajaa voidaan käyttää esimerkiksi ACD-ryhmän tai tavoitettavuusketjuryhmän (soittorinki) ylivuotonumerona. Tällöin asiakkaiden ryhmävastaajaan jättämät viestit ovat käyttäjäryhmän kuunneltavissa.

  1. Mene järjestelmänvalvojan näkymässä Toimintonumerot -välilehdelle.
  2. Valitse Ryhmävastaaja.
  3. Valitse muokattava Ryhmävastaajanumero tai klikkaa alhaalta Luo uusi ryhmävastaaja.
  4. Mikä on tämän ryhmän puhelinnumero: kohtaan määritetään puhelinnumero.

    Näet vapaat puhelinnumerot, kun klikkaat tekstiä "Näytä käytettävissä olevat numerot”. Mikäli numeroita ei ole saatavilla, tee palvelupyyntö Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa tai ota yhteyttä Telian asiakaspalveluun.
  5. Mikä on tämän ryhmän nimi: Anna kuvaava nimi ryhmävastaajalle.
  6. Jätä tämä numero kontaktihakujen ulkopuolelle: Jos numero halutaan piilottaa VIP-käyttäjiltä, valitse tämä kohta. Käyttäjät eivät löydä numeroa esim. mobiilisovelluksen yhteystietoluettelosta.
  7. Koodi, josta ryhmävastaaja tunnistetaan, kun soitetaan ryhmävastaajan hakunumeroon: järjestelmä tarjoaa tähän valmiiksi tunnuslukua.
  8. Salli nimettömien soittajien kuunnella viestejä PIN-todennuksen jälkeen: valinnalla sallitaan ryhmävastaajan kuuntelu VIPin ulkopuolisista numeroista, kun soittaja antaa PIN-koodin.
  9. Tervehdystiedote: alasvetovalikosta määritetään, mikä äänitiedote kuuluu, kun puhelu ohjautuu ryhmävastaajaan.
  10. Vanhojen viestien säilytysaika päivinä: montako päivää vastaajaviestit säilytetään, ennen kuin ne poistuvat ryhmävastaajasta.
  11. Postilaatikon enimmäiskoko (megatavuina): järjestelmä antaa oletukseksi 200 megatavua.
  12. Toista viestit järjestyksessä vanhimmasta uusimpaan kuunnellessasi saapuneita viestejä: Jos haluat, että viestit toistetaan vanhimmasta uusimpaan, valitse tämä kohta. Jos et tee valintaa, viestit toistetaan satunnaisessa järjestyksessä.
  13. Sen ryhmän järjestelmänasiakaspalvelijan hallittavissa, jolla on profiili: VIP-palvelussa voidaan antaa suppeampia pääkäyttäjäoikeuksia ryhmätasolla. Voit valita pudotusvalikosta, mikä käyttäjäryhmä voi hallita tätä numeroa. Löydät ohjeen käyttäjäryhmien hallinnointiin ja luomiseen täältä.
  14. Mitkä käyttäjäryhmät kuuluvat tähän ryhmävastaajaan: kohdassa määritetään ne käyttäjäryhmät, joiden käytössä ryhmävastaaja on.
  15. Mitkä estoryhmät koskevat tätä ryhmävastaajaa: ei käytettävissä.
  16. Ilmoitukset.

    Ryhmät, jotka saavat ilmoituksen tekstiviestinä: kohdassa määritetään, minkä käyttäjäryhmän jäsenet saavat tekstiviesti-ilmoituksen uudesta vastaajaviestistä

    Ryhmät, jotka saavat ilmoituksen sähköpostina: kohdassa määritetään, minkä käyttäjäryhmän jäsenet saavat sähköposti-ilmoituksen uudesta vastaajaviestistä

    Liitä viestejä sähköposti-ilmoituksiin: valinnalla voidaan lisätä vastaajaan jätetty viesti liitteenä sähköposti-ilmoitukseen. Tällöin vastaanottaja voi kuunnella vastaajaviestin suoraan sähköpostista.

  17. Klikkaa lopuksi Tallenna-painiketta.
     

Jotta ryhmävastaajan jäsenet voivat kuunnella ryhmävastaajaan jätettyjä viestejä soittamalla, tulee luoda ryhmävastaajan kuuntelunumero. Ryhmävastaajaan jäsenille voidaan lähettää sähköposti- tai tekstiviesti-ilmoitus saapuneista ryhmävastaajan viesteistä tai ryhmävastaajan viestit voidaan lähettää ryhmävastaajan jäsenille sähköpostin liitteenä. Ilmoitusasetukset määritetään ryhmävastaajan asetuksissa VIP Kotisivulla. Ryhmän jäsenet voivat kuunnella ryhmävastaajaan jätetyt viestit myös VIP Kotisivulla valitsemalla Postilaatikko ja Ryhmävastaaja.

Ryhmävastaajan kuuntelunumeron luominen

Yhtä ryhmävastaajan kuuntelunumeroa voidaan käyttää organisaation kaikkien ryhmävastaajaviestien kuuntelemiseen. Ryhmävastaajaviestit toistetaan käyttäjäryhmien perusteella. Ryhmävastaajan kuuntelunumeroon soittava henkilö kuulee ainoastaan niiden ryhmävastaajien viestit, joihin hän kuuluu. Lisäksi ryhmävastaajan viestien kuunteluun kuuntelunumeron kautta vaaditaan PIN-koodi, joka ilmoitetaan ryhmävastaajan jäsenille tekstiviesti- ja sähköposti-ilmoituksessa.

  1. Kirjaudu VIP Kotisivulle.
  2. Valitse järjestelmänvalvojan näkymässä Toimintonumerot ja Vastaajanumerot.
  3. Valitse Uusi vastaajan hakunumero.
  4. Valitse numero ryhmävastaajalle klikkaamalla Näytä käytettävissä olevat numerot. Mikäli numeroita ei ole saatavilla, tee palvelupyyntö Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa tai ota yhteyttä Telian asiakaspalveluun.
  5. Mikäli ryhmävastaajaviestejä kuuntelevat ainoastaan organisaation VIP-käyttäjät, voit käyttää järjestelmässä saatavilla olevia 8-alkuisia numeroita (numerot välillä 8000-8099). Ainoastaan organisaation VIP-käyttäjät voivat soittaa 8-alkuisiin numeroihin, mikä lisää ryhmävastaajan tietoturvaa.
  6. Valitse valikosta Ryhmän postilaatikko kohdassa Tyyppi

Mitkä estoryhmät koskevat tätä ryhmänumeroa: ei käytettävissä.
 

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta