Tavoitettavuuden asettaminen

Touchpointin aktiviteeteilla ja rooleilla hallinnoit tavoitettavuuttasi. Löydät ohjeen myös videomuodossa kohdasta "Tavoitettavuus ja töihin tuleminen".
Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Touchpointin aktiviteetit

  • Tavoitettavissa (oletus)
  • Varattu
  • Poissa
  • Lomaviesti
  • Poissaoloviesti

Vihreällä eli tavoitettavissa-aktiviteetilla puhelut tulevat läpi. 

Jos sinulla on aktiviteettina varattu tai poissa ja puhelu soitetaan työnumeroosi (014- , 09- , 016- alkuinen lankanumero jne. tai valtakunnallinen yritysnumero 010- , 020- , 030- alkuinen jne.), soittajalle kerrotaan heti aktiviteetin tila ja puhelu ohjautuu vastaajaasi, jos se on käytössäsi.

Mobiilinumeroihin soitettaessa varattu- tai poissa-aktiviteetin ollessa päällä puhelu hälyttää sinulla n. 30 sekuntia, jonka jälkeen soittajalle kerrotaan aktiviteetin tila ja puhelu ohjautuu vastaajaasi, jos se on käytössäsi.

Lomaviesti- ja poissaoloviesti-aktiviteetit toimivat hieman eri tavalla: sekä matkapuhelin- että lankanumeroon soitetuissa puheluissa soittajalle kerrotaan heti, että olet joko lomalla tai poissa työpaikalta. Numerovalinnalla 2, puhelu yhdistyy soittajan tavoittelemalle henkilölle. Jos numerovalintaa ei tehdä, puhelu ohjautuu vastaajaan (vaikka se ei normaalisti olisi käytössä).

Esimerkki lomaviestitiedotteesta, jonka soittaja kuulee: "Tavoittelemasi henkilö on lomalla. Jos haluat puhelun siirtyvän tavoittelemallesi henkilölle, paina 2."

  1. Avaa Touchpoint-sovellus.
  2. Pyyhkäise sovelluksessa oikealta vasemmalle saadaksesi aktiviteetti-valikon auki.
  3. Klikkaa Aktiviteetti-riviä ja valitse haluttu aktiviteetti. (Jos haluat määrittää aktiviteetille päättymisajankohdan klikkaa kolmea pistettä, määritä aktiviteetti ja sille päättymisajankohta ja klikkaa oikean yläkulman oikeinmerkkiä.)
  4. Aktiviteetti on nyt määritelty, voit sulkea aktiviteetti-valikon näpäyttämällä näytön vasenta reunaa valikon ulkopuolella.
  5. Jos määritit aktiviteetille päättymisajankohdan, palautuu sen jälkeen oletusaktiviteetti eli Tavoitettavissa (ellet ole tehnyt Tuleva olotila toiminteella muita aktiviteetteja).
  1. Avaa Touchpoint-sovellus.
  2. Pyyhkäise vasemmalta oikealle saadaksesi valikon auki.
  3. Valitse Tuleva olotila.
  4. Klikkaa oikean yläkulman plus-painiketta (+).
  5. Anna tapahtumalle nimi.
  6. Määritä aktiviteetti ja rooli sekä alkamis- ja päättymisajankohta. Voit myös määritellä huomautuksen, joka näkyy muille käyttäjille ajastuksen aikana.
  7. Tallenna oikean yläkulman oikein-merkistä.
  8. Tuleva olotila on nyt määritelty.
  9. Kun tapahtuma on ohi, rooliksi ja aktiviteetiksi palautuvat oletusrooli (mobiili) ja -aktiviteetti (tavoitettavissa).

Voit myös määritellä tapahtumat toistuviksi. Esimerkiksi jos haluat näyttää työnumeroa työaikana, toista tapahtuma ma-pe klo 8-16 ja määritä rooliksi Työ. Tällöin ei tarvitse erikseen muistaa vaihtaa töihin tullessa roolia. 

Huom! Jos toistat tapahtumia, määritä toistolle päättymispäivä

Aktiviteetti ei vaikuta soitettavissa puheluissa ulospäin näytettävään numeroon,  vaan näytettävä numero määräytyy käytössä olevan roolin mukaan. 

 

Huom! Videosta poiketen, Minä-välilehti on poistunut. Muuttaaksesi tavoitettavuustietoasi, pyyhkäise sovelluksessa oikealta vasemmalle ja valitse Aktiviteetti-rivi.

Etsi ohjeita

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16