Puhelun siirto

Näin siirrät puhelun Touchpointilla. Löydät myös video-ohjeen artikkelin lopusta.
Tämä ohje on yritysasiakkaille.
Puhelun siirtäminen on helppoa ja vaivatonta mobiilisovelluksella:
  1. Vastaa saapuvaan puheluun.
  2. Avaa Touchpoint mobiilisovellus.
  3. Pyyhkäise tarvittaessa vasemmalta oikealle saadaksesi valikon auki ja valitse Kontaktit. (oletuksena sovellus avautuu Kontaktit-välilehdelle).
  4. Etsi ja valitse haluttu henkilö.
  5. Näet kontaktin aktiviteetin. Jos henkilöllä on puhelu käynnissä, niin näet punaisen luurin kontaktin tiedoissa.
  6. Klikkaa Siirrä, avautuu ponnahdusikkuna.
  7. Valitse siirtotapa Valvottu tai Valvomaton.

Touchpointin asetuksista voit määrittää kumpaa siirtotapaa käytät aina:
  1. Avaa sovellus.
  2. Pyyhkäise vasemmalta oikealle saadaksesi valikon auki.
  3. Valitse Asetukset.
  4. Klikkaa Siirtotapa.
  5. Vahvista siirtotapa.
     

Vinkki! Jos haluat siirtää puhelun Touhcpointin ulkopuoliselle henkilölle esimerkiksi puhelimen yhteyshenkilölle, niin hae Kontaktit-välilehdeltä haluttu kontakti. Ulkoisen kontaktin erotat siitä, että tiedoissa ei näyt aktiviteettia tai onko puhelua käynnissä. Klikkaa haluttua kontaktia parin sekunnin ajan -> aukeaa popup, klikkaa Siirrä-painiketta ja valitse Siirtotapa.

Valvottu siirto tarkoittaa puhelun siirtoa välipuhelulla, missä vastaanottaja näkee sinun puhelinnumerosi. Tällöin alkuperäinen soittaja jää välipuhelun ajaksi pitoon, kun kysyt puhelun vastaanottajalta ottaako hän puhelun vastaan. Jos ottaa, palaat vain alkuperäiseen puheluun ja painat punaista luuria, jolloin alkuperäinen soittaja on yhdistetty kollegalle. Jos kollega ei halua ottaa puhelua vastaan, saat alkuperäisen soittajan linjoille kahdella eri tapaa:

  1. Sovellukseen tulee ponnahdusikkuna tekstillä Siirrä lopettamalla puhelu ja punaisella pohjalla valkoinen ruksi. Ruksia klikkaamalla saat alkuperäisen soittajan linjoille.
  2. Puhelussa paina tähtinäppäintä (jos ponnahdusikkuna ei ole saatavilla).

Jos välipuhelussa puhelun vastaanottaja jostain syystä hylkää puhelun eli lyö ns. luurin korvaan, niin kuulet virheilmoituksen. Mutta ei hätää, alkuperäinen soittaja palautuu linjalle automaattisesti tai painamalla puhelussa tähtinäppäintä.

Valvomattomassa siirrossa vastaanottajalta ei kysytä haluaako hän puhelua vaan alkuperäinen soittaja ohjataan hänelle suoraan. Soittajan numerona näkyy tällöin alkuperäisen soittajan numero. 

Jos sinulla ei ole käytössä mobiilisovellusta, mutta sinulla on Touchpoint-palvelu käytössäsi, voit siirtää puhelun toiminnekoodeilla.

  • Suora siirto käynnissä olevalle puhelulle tehdään komennolla 9830 
  • Siirto välipuhelulla tehdään komennolla 9832 (alkuperäinen soittaja pidossa) 

Siirto tapahtuu, kun käynnissä olevan puhelun aikana soitetaan haluttuun numeroon ottamalla uusi puhelu, johon on lisätty siirtokomento. 
 
Puhelinnumero syötetään muodossa toiminnekoodi + puhelinnumero.

Esimerkki: Käynnissä olevan puhelun aikana puhelun siirto puhelinnumeroon 0401234567 tehdään soittamalla välipuhelu puhelinnumeroon 98300401234567 + soittonäppäin.


Etsi ohjeita

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16