Jos VPN-yhteys ei muodostu, tarkista nämä:
- Salasanassa voi olla kirjoitusvirhe. Tarkista salasana tai pyydä yritykseni pääkäyttäjää luomaan se uudestaan.
- Laite ei saa yhteyttä VPN-palvelimeen. Tarkista, onko vika laitteen asetuksissa vai internet-yhteydessä käyttämällä toista internet-yhteyttä tai laitetta.
- Laitteen asetuksissa tai ohjelmistossa oleva vika. Tarkista lokit. Mikäli käytössä on palomuuri tai jokin muu tietoturvaohjelmisto, se voi estää yhteyden muodostumisen. Ota palomuuri hetkellisesti pois päältä ennen yhteyden muodostamista. Palauta palomuuri takaisin päälle yhteyden muodostumisen jälkeen ja korjaa asetukset tarvittaessa.
- VPN-tyyppi ei tunnistu oikein. Poista VPN-asetukset ja luo uudelleen IKEv2-tyyppisenä.
- Jos käytössäsi on Windows 10 -käyttöjärjestelmä, syy voi olla WAN Miniport -laiteohjelmissa. Kokeile poistaa IP-, IPv6- ja IKEv2-laiteohjaimet, ja sen jälkeen hakea ne takaisin käyttöön valitsemalla Scan for hardware changes.