VPN:n kautta ei pääse sisäverkon palveluihin

Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Mikäli palveluihin pääsee IP-osoitetta käyttämällä, mutta nimet eivät toimi, kyseessä on yleensä nimipalveluongelma. Tarkista käytössä olevat nimipalvelimien osoitteet Liikkuvan Yritysverkon hallintakäyttöliittymästä Yhteydet-välilehdeltä. 

Nimipalvelukyselyiden oletusdomaintietoa ei voi jakaa keskitetysti, vaan se on tarvittaessa määriteltävä laitteen VPN-asetuksissa. Windows 10:ssä tämän voi tehdä VPN-adapterin asetuksissa tai PowerShell -komennolla: set-vpnconnection nimi -dnssuffix yritys.fi.

Windows 10 käyttää oletuksena VPN-tunnusta ja -salasanaa kytkeydyttäessä sisäverkon resursseihin, mikä voi aiheuttaa turhia salasanakyselyjä. AD-tunnuksen saat käyttöön muuttamalla %AppData%\Microsoft\Network\Connections\PBK\rasphone.pbk -tiedostossa rivit muotoon UseRasCredentials=0.

Mikäli halutaan käyttää osaa palveluista paikallisesti ja tiettyjä sisäverkon palveluja VPN:n kautta, laitteen VPN-asetuksissa on otettava käyttöön split tunneling. Tarkemmat tiedot sen määrityksiin löytyvät käyttöjärjestelmätoimittajien ohjesivuilta. 

Etsi ohjeita

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16