Tekstiviestikomennot

Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Cid-numeroiden käyttäjät voivat käyttää Cid Managerin palveluita selainkäyttöliittymän lisäksi myös tekstiviestikomennoilla.

Tavoitettavuuspalveluita Prime tai Pro käyttävien Cid-numeroiden kohdalla tekstiviestikomennot otetaan käyttöön määrittelemällä Cid-numerolle ns. mobiilinumero. Mobiilinumeron avulla Cid Manager osaa kohdistaa tulevan tekstiviestikomennon oikealle Cid-numerolle. Lisätietoja mobiilinumerosta löydät Prime- ja Pro-palveluiden lisäasetukset -ohjeesta.  

Tavoitettavuuspalvelu Vastausringin kohdalla tekstiviestikomentoja voi käyttää Vastausringin Cid-numerolle asetetusta mobiilinumerosta sekä sellaisista matkapuhelinliittymistä, joiden liittymänumerot on tallennettu Vastausringin Cid-numeron haltijan vastauspaikkanumeroihin.

 

Telian matkapuhelinliittymästä:  

15530 

Muiden operaattoreiden matkapuhelinliittymistä:  

020123456

Tekstiviestikomennot ulkomailta:

+35820123456

Cid Managerin lähettämät paluuviestit ovat käyttäjän oletuskieliasetuksesta riippuen joko suomen- tai englanninkielisiä. Virhetilanteissa käyttäjä saa vastausviestin, jossa kerrotaan virheen syy.  

Jos matkapuhelinliittymässä on viestiesto lyhytnumeroihin (15530) ja Cid-numero matkapuhelimesta -palvelu on käytössä, tulee tekstiviestikomennot lähettää numeroon *155*020123456 (eli numeron eteen laitetaan *155*-prefiksi), jotta lähettäjän numero näkyy oikein.

Huom! *155*-prefiksi ei toimi tekstiviestilähetyksissä kaikissa matkapuhelinmalleissa.

Komennoilla Cid ? tai CID OHJE voi tarkistaa käytettävissä olevat tekstiviestikomennot. Käyttäjä saa vastausviestin, joka sisältää listan käytettävissä olevista komennoista:  

"Käytä seuraavia komentoja (n=puh.nro): AIKA POISSA PALUU SIIRRÄ n TILA TILA n POISTU n LIITY n OHJE".

Tekstiviestikomentojen tulee aina alkaa tunnisteella CID. Ilman tätä tunnistetta Cid Manager ei osaa tunnistaa komentoa oikein. Komennoissa hyväksytään sekä isot että pienet kirjaimet, joten esim. tunnisteet CID, cid ja Cid toimivat kaikki oikein.

Löydät yksityiskohtaisemmat ohjeet tavoitettavuuspalvelukohtaisiin tekstiviestikomentoihin "Lisää samasta aiheesta" -otsikon alta.

Tekstiviestikomennot lähetetään ulkomailta numeroon +35820123456. 

Prime:n ja Pro:n tekstiviestikomentojen onnistumisen ehtona on, että lähettäjän matkapuhelinnumero on määritelty Cid Managerissa sen Cid-numeron "Mobiilinumeroksi", jota tekstiviestikomennoilla halutaan hallinnoida. 

Vastausringin tekstiviestikomentojen onnistumisen ehtona on, että lähettäjän matkapuhelinnumero on lisätty ko. Vastausrinki-numeron (eli Cid-numeron, johon on kytketty tavoitettavuuspalvelu Vastausrinki) haltijan numerolistalle.  

Käyttäjän lähettäessä vääränmuotoisen tekstiviestikomennon Cid Manageriin vastauksena lähetetään virheilmoitus: 

"Tunnistamaton komento: [VIRHEELLINEN KOMENTO]. Käytä seuraavia komentoja." 

Jos käyttäjän käyttöoikeutta ei pystytä todentamaan, käyttäjä saa seuraavan vastausviestin:  

"Ei oikeuksia käyttää palvelua." 

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

 

Huom! Yksinkertaistamme palvelukanaviamme. Sähköpostiosoitteet asiakaspalvelu@inmicsnebula.fi ja laskutus@inmicsnebula.fi poistuvat käytöstä 1.4.2025 alkaen. Ajantasaiset yhteystietomme tältä sivulta.

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16